ف گلپایگانی

یک‌میلیون و ۹۷۸ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارایه شد

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۴۶ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در این استان به علاقه‌مندان ارایه شد.
کد خبر : 2469
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۲۹
یک‌میلیون و ۹۷۸ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارایه شد

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، سیده زهرا میرعبدالحسینی افزود: این آموزش‌ها شامل ۸۵۷ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت برای زنان و یک‌میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۱ نفرساعت برای آقایان بوده‌است.

وی اضافه کرد: مشمولان بیمه بیکاری، متقاضیان مهارت‌آموزی، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، سربازان وظیفه، ساکنان مناطق روستایی، ساکنان سکونتگاه غیررسمی، زندانیان،‌ زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌هایشان، زنان خانه‌دار، دانشجویان، ‌دانش‌آموزان، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، پناهندگان و اتباع خارجی، افراد دارای معلولیت و آسیب‌دیدگان اجتماعی از گروه‌های هدف آموزشی در این دوره‌ها هستند.

وی با اشاره به نوع دوره آموزشی، ادامه داد: ۶ هزار و ۴۰۵ نفر ساعت آموزش مربوط به مرکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته، ۳۹۸ هزار و ۶۹۹ نفر ساعت مربوط به کارگاه مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، ۲۶ هزار و ۲۵۱ نفر ساعت مربوط به کارگاه جوار دانشگاهی، ۱۳۲ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت مربوط به کارگاه صنایع-ضمن کار، ۶ هزار و ۹۷۵ نفرساعت مربوط به صنایع- اصناف بوده‌است.

عبدالحسینی خاطرنشان کرد: ۱۶۸ هزار و ۸۱۸ نفرساعت مربوط به کارگاه سیار شهری، ۱۰۶ هزار و ۹۸۱ نفرساعت مربوط به کارگاه روستا، ۷۸۷ هزار و ۸۱۵ نفرساعت مربوط به کارگاه ثابت شهری و ۶۲ هزار و ۹۸۰ نفرساعت مربوط به سکونتگاه غیررسمی، ۹۶۰ نفرساعت مربوط به زندان- واحد پذیره محیط واقعی کار و ۱۵۴ هزار و ۱۳۱ نفرساعت نیز مربوط به زندان-کارگاه آموزشی می‌باشد.

به گفته وی، ۴۲ درصد آموزش‌ها در بخش صنعت، ۳۴ درصد در بخش خدمات، ‌۱۷ درصد در بخش فرهنگ و هنر و ۷ درصد نیز در بخش خدمات ارایه شده‌است.

وی افزود: بر همین اساس در بخش صنایع پوشاک ۴۱۰ هزار و ۷۱۷ نفرساعت آموزش، صنایع خودرو ۱۹۵ هزار و ۳۲۰، برق ۱۶۹ هزار و ۷۷، تاسیسات ۱۴۲ هزار و ۳۶۸، فرش ۱۳۱ هزار و ۹۶۳، فناوری اطلاعات ۱۱۴ هزار و ۲۵۴، صنایع‌دستی ۷۱ هزار و ۶۹۲، صنایع چوب ۸۲ هزار و ۶۹۲، مکانیک ۶۰ هزار و ۶۳۸، مراقبت و زیبایی ۴۳ هزار و ۷۶۷ و طلا و جواهرسازی ۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر ساعت ارایه شده‌است.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای قم گفت: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی بهره‌وری نیروی کار، کاهش ضایعات و افزایش تولیدات و در نهایت تحقق شعار رهبر معظم انقلاب و همچنین بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در راستای رونق تولید و اشتغال است.

وی افزود: این اداره کل، آموزش‌های مهارتی را با بهره‌گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار