ف گلپایگانی

آیت‌الله رئیسی: سازمان شانگهای می‌تواند مقابل یکجانبه‌گرایی غرب بایستد

رئیس‌جمهور گفت: برخورداری کشورهای عضو سازمان شانگهای از نیروی انسانی و جمعیت قابل توجه، منابع و ذخایر غنی و گستره جغرافیایی وسیع، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای این سازمان ایجاد کرده تا در مقابله موثر با یک جانبه‌گرایی و ایجاد همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی به شکل موثر ایفای نقش کند.
کد خبر : 2450
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
آیت‌الله رئیسی: سازمان شانگهای می‌تواند مقابل یکجانبه‌گرایی غرب بایستد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر سه‌شنبه در دیدار «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی شانگهای، با اشاره به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این سازمان گفت: عضویت ایران در سازمان شانگهای علاوه بر تحرک بیشتر در همکاری‌های منطقه‌ای روابط تجاری با کشورهای عضو را نیز تقویت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران برای همکاری و تعامل با کشورهای عضو سازمان شانگهای اهمیت زیادی قائل است، افزود: برخورداری کشورهای عضو سازمان شانگهای از نیروی انسانی و جمعیت قابل توجه، منابع و ذخایر غنی و گستره جغرافیایی وسیع، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای این سازمان ایجاد کرده تا در مقابله موثر با یک جانبه‌گرایی و ایجاد همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی به شکل موثر ایفای نقش کند.

آیت الله رئیسی تبادل تجربه و تعامل هر چه بیشتر کشورهای عضو سازمان شانگهای را عاملی در جهت تقویت بنیه اقتصادی و گسترش همکاری‌های تجاری اعضا دانست و گفت: با توجه به رسمی شدن عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای تلاش‌های دبیرخانه این سازمان و همکاری مسئولان جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای باشد که عقب‌ماندگی‌ها در زمینه اجرایی و عملیاتی شدن توافق‌ها جبران و همکاری‌های طرفین به سطح قابل قبولی برسد.

پیشنهادهای ایران برای ارتقای ساختار سازمان شانگهای در دست پیگیری است

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند پیوستن ایران به سازمان شانگهای و روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو، بر اهمیت نقش و جایگاه ایران در صلح، ثبات و توسعه منطقه تاکید و از عضویت کشورمان در این سازمان استقبال و ابراز خوشنودی کرد و افزود: پیشنهادهای ایران برای ارتقای ساختار سازمان شانگهای در دبیرخانه در دست پیگیری است.

ژانگ مینگ گفت: اطمینان داریم ایران با توجه به پیشینه تمدن و تاریخ غنی خود می‌تواند عضوی فعال و سازنده در امر گسترش حوزه عمل و اقتدار سازمان شانگهای برای دستیابی به اهداف باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار