ف گلپایگانی

تعداد فوتی حوادث ترافیکی در قم ۱۸ درصد افزایش یافت

معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ، ۱۲۵ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در صحنه تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته‌است.
کد خبر : 2257
تاریخ انتشار : شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
تعداد فوتی حوادث ترافیکی در قم ۱۸ درصد افزایش یافت

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، جلیل گودرزی‌فر افزود:در این مدت ، ۲۴ هزار و ۴۷۸ تصادف منجر به جرح و فوت در قم رخ داده و باعث مصدومیت ۲۴ هزار و ۴۸۴ نفر شده‌است که تعداد تصادفات و مصدومان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد تصادفات با موتور ۱۰ هزار و ۲۹۷ مورد بوده و منجر به مصدومیت ۱۲ هزار و ۵۹۱ نفر و فوت ۲۰ نفر شده‌ که نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد تصادفات، مصدومین و فوتی‌ها به ترتیب ۶، ۱۰ و ۳ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: امسال بالگرد اورژانس ۱۱۵ با انجام ۸۹ سورتی پرواز تعداد ۱۵۰ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد پروازها ۳۸ درصد و مصدومان انتقالی نیز ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گودرزی‌فر بیان کرد: در سالجاری ۲۷۶ هزار و ۹۳۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ ماموریت و امدادرسانی به ۹۳ هزار و ۶۴۱ نفر شد.

وی افزود: همچنین در این مدت موتورلانس مرکز اورژانس ۱۱۵ نیز ۲ هزار و ۹۱۶ ماموریت انجام داده‌است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار