ف گلپایگانی

تربیت نیروهای ایثارگر برای نصرت اسلام مهمترین درس بعثت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین درس و پیام بعثت پیامبر اسلام، تربیت نیروهای مومن، پای‌کار، خط اولی، مجاهد، ایثارگر و مصمم برای نصرت اسلام است و این رسالت حوزه‌های علمیه، روحانیت و دانشگاه‌های متعدد کشور است.
کد خبر : 2030
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تربیت نیروهای ایثارگر برای نصرت اسلام مهمترین درس بعثت است

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، آیت‌الله عباس کعبی روز شنبه در آیین جشن عید مبعث در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم افزود: از این منظر باید در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و فرهنگ عمومی تحول ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید تحکیم باورها و ارزش‌های اسلامی در چارچوب ایمان و عمل صالح صورت بگیرد، همچنین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از فن‌آوری‌های نوین، هنر و رسانه جهت نشر معارف الهی استفاده کند.

وی تاکید بر وحدت، انسجام و برادری اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش برای بازسازی امت اسلامی و تقویت احساس و شور انقلابی هم از جمله دیگر درس‌هایی است که از بعثت می‌توانیم بیاموزیم.

کعبی خاطرنشان کرد: امروز جاهلیت مدرن خطرناک‌تر از جاهلیت صدر اسلام است، چون جاهلیت مدرن و معاصر، پیچیده و برخوردار از علم و فن‌آوری، قدرت تخریبی و ترکیبی برای مسخ هویت انسانی است.

وی با تبیین عناصری که باعث ماندگاری جاهلیت مدرن شده است گفت: الحاد عملی، زیادت طلبی و ظلم و جنایت و مناسبات ظالمانه در مدیریت جهان به مسخ هویت انسانی منجر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مقابل این عناصر، اسلام راهبرد تقویت ایمان واقعی، عدالت و همچنین مقاومت را ارائه داده است افزود: امروز در اثر فرهنگ غربی پدیده‌ای به نام انسان‌های حیوان صفت ظاهر شده که به حیوان بودن افتخار می‌کنند و به علت دوری از فرهنگ انبیا شاهد مسخ هویت انسانی هستیم و راه‌حل برون رفت از این معضل نیز بازگشت به تعالیم و آموزه‌های انبیا و نشر اسلام ناب در همه جهان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خاطرنشان کرد: برغم این همه فراز و فرود، توطئه‌ها و مزاحمت‌ها و دست‌اندازی‌ها توسط دشمنان اسلام و انقلاب و این اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و ایران ستیزی، ما به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

وی یادآور شد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جهان به ۲ بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، و امروز هم جهان به دو بلوک تقسیم شده و این دستاورد بزرگ اسلام و انقلاب است.

کعبی اضافه کرد: بلوک اول و بلوک مقتدر، ولایت محمد و آل محمد(ص) است، که این بلوک به برکت انقلاب اسلامی در دوران معاصر متولد شد و اکنون به محوریت مقاومت اسلامی در پنج قاره طرفدار دارد.

وی لیبرال دموکراسی به سرکردگی آمریکا، صیونیسم و دنباله‌های آنها در منطقه را دومین بلوک در جهان دانست و گفت: در این چالش و هماوردی تمدنی سه مولفه آینده را شکل می‌دهد، و ما بر اساس درس‌های بعثت می‌توانیم بستر را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنیم.

عضو خبرگان رهبری، رشد علم و فن‌آوری را نخستین مولفه ذکر کرد و بیان داشت: آینده تقابل این ۲ بلوک از لحاظ امنیتی و نظامی نیز دومین مولفه است.

وی با اشاره به تربیت نیروی انسانی به عنوان سومین مولفه یادآور شد: باید به استقبال رشد علم و فن‌آوری برویم و آخرین دستاوردها را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: ما از مرحله ایران وابسته از لحاظ نظامی در زمان طاغوت به ایران دارای قدرت دفاعی در دوران دفاع مقدس تبدیل شدیم و بعد از آن با موشک‌ها و پهپادها به اقتدار بازدارنده دفاعی و امنیتی و پس از آن هم به ایران برخوردار از قدرت ضربه متقابل رسیدیم که در حقیقت دوران بزن در رو تمام شده است و اگر بزنند، می‌زنیم.

کعبی افزود: امروز دوران ابرقدرتی آمریکا تمام شد و گسترش مرزهای راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و سطح بین‌الملل، به مثابه کابوسی برای مستکبران تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: دست برتر، دست مقاومت اسلامی است و زوال رژیم صهیونیستی، قابل تحقق است، و اولین برخورد جنگی تمام عیار صهیونیسم و منطقه، مساوی با نابودی اسرائیل است.

وی بیان کرد: میدان جنگ و تقابل تمدنی بین بلوک ولایت پیامبر و اهل بیت با بلوک استکبار، جنگ نرم افزاری و جنگ نرم است و راهکار مقابله آن نیز تولید قدرت نرم و تولید ایمان و عمل صالح می‌باشد.

آیین جشن عید مبعث با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، روحانیان و برخی شخصیت‌های حوزوی در حسینیه امام‌(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار