ف گلپایگانی

تردد در محورهای کوهستانی قم با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی قم گفت: بارش برف در همه محورهای اصلی و فرعی استان گزارش شده و تردد در محورهای کوهستانی فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.
کد خبر : 1876
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
تردد در محورهای کوهستانی قم با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ، سرهنگ مختار پناهی افزود: در آزادراه‌های تهران- قم، قم- اراک و قم – کاشان شاهد بارش برف هستیم و رانندگان باید احتیاط کافی هنگام تردد در این مسیرها داشته باشند.

وی اضافه کرد: در محورهای کهک، دستجرد، جاده قدیم ساوه- سلفچگان و محدوده نعلبندان در آزاد راه قم- تهران به دلیل لغزندگی جاده‌ها استفاده از زنجیرچرخ الزامی است.

وی از رانندگان درخواست کرد: از سفرهای غیرضروی پرهیز و سرعت مطمئنه را رعایت کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

پناهی خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از محورهای اصلی و فرعی استان مسدود نیست و تردد در همه محورها روان گزارش شده است.

تمامی راه‌های استان باز است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز با اشاره به باز بودن تمام محورهای استان، گفت: از سحرگاه که امروز بارش‌ها غالبا به‌صورت برف شروع شده، عوامل مستقر در راهدارخانه‌ها به اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی اقدام نموده‌اند.

عباس شکوری افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در محورهای کوهستانی شهرستان کهک، بخش‌های سلفچگان، خلجستان و قاهان گزارش شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر عوامل راهدار ضمن بهره‌مندی از ۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری به اجرای عملیات راهداری زمستانی مشغول هستند.

وی گفت: هشت راهدارخانه در طول راه‌های استان تجهیز و آماده ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث ناگهانی ناشی از بارش‌ها می‌باشد.

شکوری خاطرنشان کرد: همشهریانی که قصد مسافرت دارند پیش از حرکت، ضمن تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، از وضعیت محورها و شرایط جوی حاکم بر راه‌ها اطلاع حاصل نمایند.

وی به ذخیره مقادیر مکفی مخلوط ماسه و نمک در راهدارخانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تعداد چشمگیری کیسه‌های مخلوط ماسه و نمک در سطح محورهای استان قرار گرفته تا در صورت لزوم، مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار