مهدیه بحرالعلوم

برائت از مشرکین باید در صدر برنامه‌ها باشد

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز عید قربان گفت: همه جا و در همه شرایط، باید برائت از مشرکین و در صدر آنها آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی در صدر برنامه‌ها باشد.
کد خبر : 18389
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
برائت از مشرکین باید در صدر برنامه‌ها باشد

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز عید قربان در تهران با اشاره به پیام رهبری به مراسم برائت از مشرکین امسال حجاج، اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی باید یاد و نام مردم مقاوم و مظلوم فلسطین در حج و بعد از آن، همه جا و در همه شرایط گرامی داشته شود.

وی افزود: برائت از مشرکین و در صدر آنها آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی خبیث پلید هم باید در صدر برنامه‌ها باشد چه در حج چه در امتداد حج.

خطیب نماز عید قربان گفت:  این برائت فراتر از موسم و میقات، در کشور‌ها و شهر‌های مسلمان نشین و همه جای جهان باید ادامه پیدا کند، یعنی فقط یک روز برائت نه، یک هفته برائت نه، عام البرائه است، همیشه باید این نشانه برافراشته باشد ان شاالله.

خطیب نماز عید قربان تاکید کرد: به نظر من، مردم یمن در این جهت الگوی بی نظیری هستند، ما هم در کشورمان همه هفته در نماز‌های جمعه طبق تقسیمی که شورای هماهنگی دارد اعلام برائت می‌کنیم، اما کافی نیست با این تاکید رهبری ان شاالله چه در شادپیمایی غدیر و چه در برنامه‌های محرم و چه در دیگر برنامه‌ها و جمعه‌ها، همواره باید فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل، بلند باشد. ان شاالله شاهد مرگ این رژیم پلید خبیث و این هیولای دیوسیرت به زودی خواهیم بود.
*ملت ما به فناوری بی نظیر تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دست پیدا کرده است
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در حادثه بالگرد گفت: مسئله بزرگ ملی و داخلی ما انتخابات است، ابتلاء بزرگی برای ملت ما اتفاق افتاد در شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، ولی ملت ما به فناوری بی نظیر تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دست پیدا کرده است، آن سوگ بزرگ را به حماسه‌ای بزرگ از اقتدار و عظمت تبدیل کرد، در آن تشییع بیش از ۱۲ میلیون نفر فقط در چند شهر از شهر‌های ما، اکنون ما در معرض آزمایش و آزمونی دیگر هستیم که آن هم انتخابات ریاست جمهوری است که الحمدالله مقدمات آن با سرعت فراهم شده است.
* حماسه حضور مردم در تشییع شهدای خدمت، با حضور در انتخابات تکمیل می‌شود
وی اظهار کرد: از دولت، وزارت کشور، شورای نگهبان و سایر دست اندرکاران که بحمدالله به شکلی مناسب و سروقت این کار تا اینجا پیش برده اند تشکر می‌کنیم، الان مسیر تبلیغات در حال طی شدن است و به تدریج شور انتخاباتی در جامعه بیشتر و بیشتر می‌شود، به تعبیر مقام معظم رهبری، حماسه حضور ملت در تشییع شهدای خدمت با حضور در انتخابات تکمیل می‌شود. رهبر عالیقدرمان به طور خاص دو مطالبه از همه ما دارند، مطالبه اول مشارکت قوی، جدی و حداکثری است. این مشارکت آبروی ملی ما را ارتفاع می‌دهد، عزت ملی ما را تقویت می‌کند و انسجام ملی ما را تقویت می‌کند. دست دولت را برای انجام خدمات بیشتر باز می‌کند.
*حضور جدی، قوی و مشارکت حداکثری در انتخابات اتفاق بسیار بزرگی است
وی اضافه کرد: حضور جدی، قوی و مشارکت حداکثری در انتخابات اتفاق بسیار بزرگی است. این مسئله اول و اصلی است و همیشه رهبر معظم انقلاب در همه انتخابات‌ها مخصوصاً در این انتخابات بر آن تاکید داشتند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: رئیس جمهور آینده که البته باید به مختصات شخصیت رئیس جمهور شهید ما نزدیک باشد یعنی از نظر فکری، ذکری و توسلی قوی باشد هم از نظر عزم و اراده، قدرت تصمیم گیری، روحیه و نشاط، تدبیر، اجرا، و جسمی هم قوی باشد، آقای رئیسی از همه این جهات قوی و بعد امین بود، ما رئیس جمهور قوی امین می‌خواهیم، اهل تقوا و رعایت احکام الهی باشد، به امامش متعهد باشد و در هماهنگی کامل با امام مسلمین، در رعایت حقوق جامعه و حقوق مسلمین امین باشد، امانت دار بودن در کنار قوی بودن بسیار مهم است، از میان نامزد‌ها با رای بالا هم انتخاب شود. ملت با بصیرت کسی را انتخاب می‌کند که بتواند ما را در مسیر ایران قوی با سرعت بیشتری تحت هدایت رهبری و امام مسلمین پیش ببرد. بالا بودن رای رئیس جمهور اهمیت زیادی دارد.
*توصیه ویژه رهبری به رعایت اخلاق، انصاف و ادب در مناظره‌ها
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به درپیش بودن مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌ها ادامه داد: این آزمونی است برای نامزد‌ها که ایام تبلیغات چه می‌کنند، مخصوصا از امروز و فردا که مناظره‌ها جدی‌تر می‌شود، برای هوادارانشان آزمون است برای عموم مردم ما هم البته، و توصیه ویژه رهبری که نیاز جدی جامعه ماست رعایت اخلاق و انصاف، ادب در این کار است.
*تبریک به حجاج بیت‌الله الحرام
وی در بخش اول خطبه‌ها با اشاره به سفر معنوی حج اظهار کرد: حجاج بیت‌الله الحرام اعمال شان به نقطه مهم و حساسی رسیده است و حالا حاجی شده اند و امید است بر همه آنها مبارک باشد، همچنین عید سعید قربان بر حجاج و امت اسلامی و رهبر معظم انقلاب مبارک باشد و از امام زمان (عج) صاحب امروز و تمام روز‌ها ضمن عرض تبریک؛ توقع عیدی داریم.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: اگر امروز در نماز عید قربان جمع شده‌ایم به خاطر این است که چشم امید به لطف و کرم خداوند داریم. در این روز در نماز خود همه خیرات دنیوی و آخرتی را خواسته‌اید و درخواست کردید خدایا ما را از شر بدی‌ها دور کنید. این خواسته را هم از زبان انبیا و اولیاء الهی خواسته‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در ادامه نمازگذاران را توصیه به خواندن دعا ۴۸صحیفه سجادیه کرد و گفت: جامعه اسلامی باید از نظر اخلاقی، سیاسی و اجتماعی خود را به اخلاق علوی نزدیک کند. ما تازه عید عرفه را پشت سرگذاشتیم که عید معرفت الله است و به عید قربان پای گذاشتیم که به قول امام راحل عید لقاءالله است.
وی اضافه کرد: انسان در این روز باید دل از دنیا بکند و خود را به حضرت حق نزدیک کند. حضرت ابراهیم (ع) در چنین روزی در یک امتحان بزرگ سربلند بیرون آمد. ابراهیم (ع) در این روز به پسر خود گفت من خواب دیدم که پسرم باید تو را ذبح کنم، نظر شما چیست و اسماعیل (ع) بی‌درنگ گفت پدر من صبورم و بی‌معطلی فرمان خدا را پیاده کنید.
خطیب نماز عید قربان ادامه داد: وقتی این پدر و پسر تسلیم امر الهی شدند رودروی هم نشستند و زمانی که ابراهیم (ع) چاقوی تیز را بلند کرد تا اسماعیل (ع) را ذبح کند، جبرئیل دست او را گرفت و گفت ابراهیم از این آزمایش الهی موفق بیرون آمدید و آنجا به او وعده ذبح عظیم را داد. در آن لحظه‌ای که چاقوی ابراهیم بر گردن اسماعیل رفت، نفس زمان به تپش افتاده بود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به حادثه کربلا گفت:، اما روزی در زمین‌کربلا پدری هم به پسر خود گفت که ذبح عظیمی در راه است و همه در این مسیر کشته خواهیم شد و وقتی پسر به میدان رفت و غبار جنگ نشست؛ دیدند که حسین (ع) صورت بر روی صورت علی اکبر (ع) گذاشته است و آنجا هم نفس زمان به تپش افتاد. پس در همه مناسبت‌ها و اعیاد با توسل به امام حسین (ع) به مقاصد اصلی می‌رسید. امید است خداوند این شهیدان را از خانواده شهدا قبول کند که راه ابراهیم (ع) و حسین (ع) را طی کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری همچنین با اشاره به شهدای خدمت اضافه کرد: البته ما هم امسال یک ابراهیم به پیشگاه خداوند هدیه دادیم، آقای رئیسی مقید به فضایل نماز جمعه و عید قربان بود و امید است خداند بر درجات این شهید و همراهانشان بیافزاید و بهترین پاداش‌ها را بر آنها واصل کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز