مهدیه بحرالعلوم

بیشترین بودجه شهرداری‌ها صرف شهرسازی شود

وزیر کشور امروز در همایش شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها در شیراز گفت: شهرداران ما ۳۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) بودجه دارند که بخش زیادی از آن را باید صرف شهرسازی کنند.
کد خبر : 18271
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
بیشترین بودجه شهرداری‌ها صرف شهرسازی شود

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، احمد وحیدی در آیین گشایش هشتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها در شیراز ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی معمار جدید در حوزه مدیریت از نوع جهادی و مردم داری بود.
او همچنین دلیل برگزاری این مجمع و خروجی آن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات همایش‌های ما، پیگیری نشدن نتایج حاصل از برگزاری آنهاست که به یک آفت تبدیل شده است.

وزیر کشور تاکید کرد: انتظار بنده این است که پس از اختتامیه این همایش، گزارشی ارائه شود که در موضوع بازآفرینی شهری به نتایج و برنامه‌های جدید و مشخصی رسید‌ه‌ایم یا اینکه مفاهیم جدیدی کشف و به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد.

او با اشاره به اینکه شهرداران ما ۳۵۰ همت بودجه دارند که بخش زیادی از آن را باید صرف شهرسازی کنند، تاکید کرد: برای بهینه مصرف کردن بودجه شهرسازی باید با الگویی حرکت کرد که با مبانی‌همخوانی داشته باشد.

وحیدی با تاکید بر این نکته که محور توسعه شیراز باید حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و برآمده از ارزش‌های این امامزاده واجب التعظیم باشد، افزود: نقش وجود ایشان در هویت سازی شهر باید مشخص باشد.

وحیدی همچنین با بیان اینکه معماری حاکم بر مهندسی است و باید ابتدا آن را دید و سپس محاسبات را انجام داد، خاطرنشان کرد: در بافت‌های تاریخی سال‌های زیادی است که در خصوص بازبینی صحبت می‌شود، اما کار جدی انجام نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز