مهدیه بحرالعلوم

اعمال مدیریت مصرف برق صنایع از نیمه دوم خرداد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه برای مدیریت مصرف برق صنایع به سه بخش صنایع کوچک و کارگاهی، صنایع متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته صنایع کوچک محدودیتی در مصرف برق ندارند.
کد خبر : 17735
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
اعمال مدیریت مصرف برق صنایع از نیمه دوم خرداد

به گزارش کاتنا و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه نشستی که با مدیران شهرک‌های صنعتی داشت، درباره شرایط تامین برق صنایع در تابستان پیش‌رو گفت: صنایع کوچک و کارگاهی که ۹۲ درصد صنایع کشور را شامل می‌شوند، بدون هیچ‌گونه محدودیتی در مصرف برق، صنایع متوسط که حدود ۵۶ هزار واحد هستند، با یک روز تعطیلی مطابق قانون وزارت کار و صنایع بزرگ که شامل ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد می‌شوند با کاهش مصرف خود در ساعات اوج بار مصرف، فعالیت خواهند داشت.
وزیر نیرو تشریح کرد: برای مثال در مجتمع‌های فولادی که درمجموع ذوب و ریخته‌گری، عملیات‌هی اصلی ان‌ها است،فرآیند ذوب که نیازمند انرژی زیادی است  باید در ساعات غیراوج انجام شود و عملیات ریخته‌گری که به انرژی کمتری احتیاج دارد می‌تواند در ساعات اوج هم فعالیت داشته باشد.
محرابیان با بیان اینکه در تابستان سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد برق بیشتری به صنایع تحویل داده شد، گفت: طرح مدیریت مصرف صنایع از نیمه خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

فرشاد مقیمی، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز درخصوص برنامه این واحد‌های صنعتی برای تابستان امسال گفت: تا زمان اوج مصرف برق در تابستان، ۱۰۰ مگاوات ظرفیت جدید که زیرساخت‌های آ‌ن‌ها در شهرک‌های مختلف به وجود آمده است، به شبکه تولید برق اضافه خواهد شد.

وی افزود: البته صنایع بزرگ نیز برای تولید هزار و ۹۰۰ مگاوات برق سرما‌یه‌گذاری کرده‌اند.
مقیمی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر دو هزار واحد صنعتی برای واردات تجهیزات تولید برق ثبت سفارش کرده‌اند، گفت: تولید ۶۱۳ مگاوات دیگر نیز از پروژه‌های در دست اجرا است که بخشی از آن انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و به ظرفیت تولید برق صنایع اضافه خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار
پیشخوان روزنامه های امروز