ف گلپایگانی

تامین مالی مونوریل قم در سفر دور دوم رییس جمهور بررسی می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نهایی‌شدن تکمیل مونوریل، گفت: یکی از پیگیری‌های شورای اسلامی شهر تعیین تکلیف نحوه تامین مالی مونوریل در سفر دور دوم رییس جمهور به قم است.
کد خبر : 16936
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۵۷
تامین مالی مونوریل قم در سفر دور دوم رییس جمهور بررسی می‌شود

محسن محرری روز دوشنبه در صد و بیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین، افزود: برای تامین منابع مالی مونوریل قم باید اراضی ۷۴ هکتاری در نظر گرفته شده در شهرک پردیسان در اختیار قرار بگیرد تا روند اجرای آن باقدرت بیشتری دنبال شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین در سفر دور دوم رییس جمهور به قم تلاش خواهیم کرد تا مشکل معاوضین ریل آهن جمع‌آوری‌شده در هسته مرکزی شهر قم، برطرف شود.

محرری اظهار کرد: برخی از طرح‌های نیمه‌کاره شهر قم نیازمند دریافت مجوز است که امید می‌رود در سفر رییس جمهوری به قم این معضل مدیریت و حل شود.

آیت الله رئیس رئیس جمهور قرار است روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری به قم سفر کند.

اراده دولت در تکمیل مونوریل قابل‌تحسین است

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه، تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی مونوریل، معضلات حقوقی آن است که تلاش می‌کنیم در سفر رییس جمهوری به قم، برطرف شود.

مجید اخوان ادامه داد: همچنین تامین منابع مالی آن نیز مباحث مهمی است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تکمیل مونوریل باید خط دوم متروی قم تا پردیسان ادامه پیدا کند، گفت: یکی از مباحث مهمی که در سفر دور دوم رییس جمهوری باید دنبال شود، دریافت مجوز خط دوم متروی قم تا شهرک پردیسان است.

اخوان با تاکید بر اینکه تصمیم و اراده دولت در تکمیل مونوریل قابل‌تحسین است، گفت: اجرای مونوریل درگذشته همراه با برخی اشکالات بود که در دوره جدید باتوجه‌به نظرات کارشناسی و مشاوران، نباید شاهد تکرار آنها باشیم.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی منابع ملی برای اجرای مونوریل، ضامن تکمیل این پروژه بوده و باید در این سفر تمام جوانب سنجیده و مشخص شود.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار