ف گلپایگانی

برخی تحریم‌های دشمن باعث ایجاد انگیزه برای پیشرفت کشور بوده‌است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی گفت: برخی محدودیت‌ها و تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان، بر خلاف امیال آنان از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت بوده‌است.
کد خبر : 16756
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۲۷
برخی تحریم‌های دشمن باعث ایجاد انگیزه برای پیشرفت کشور بوده‌است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت:‌ تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

عملیات «وعده صادق» در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت ، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار