لیگ برتر فوتبال؛

فرهاد دادبخش

توقف استقلال در آزادی/ مس، پرسپولیس را خوشحال کرد!

دیدار تماشایی استقلال و مس رفسنجان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.
کد خبر : 16022
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
توقف استقلال در آزادی/ مس، پرسپولیس را خوشحال کرد!

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا، تیم‌های استقلال و مس رفسنجان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند.

قضاوت این بازی را بیژن حیدری با کمک‌های علیرضا ایلدروم و حسین مرادی بر عهده داشت.

استقلال برای پیروزی در این مسابقه انگیزه‌های زیادی داشت. آبی‌پوشان تهرانی برای تثبیت جایگاهشان در صدر جدول و جبران شکست جام حذفی به دنبال پیروزی در این دیدار خانگی بودند.

جواد نکونام تیمش را در این مسابقه با چند تغییر نسبت به دیدارهای گذشته به زمین فرستاد. میلاد فخرالدینی جانشین صالح حردانی شد، روزبه چشمی به قلب خط دفاعی برگشت تا رافائل سیلوا نیمکت نشین شود و مهرداد محمدی از دقیقه اول فرصت حضور در ترکیب ثابت را پیدا کرد.

مس رفسنجان نیز با محروم نویدکیا کاملا متحول شده است. این تیم با سرمربی جدیدیش تاکنون در لیگ برتر شکستی متحمل نشده و در ورزشگاه آزادی به دنبال شگفتی بود.

دقایق حساس:

دقیقه ۶: مس رفسنجان خیلی زود ورزشگاه آزادی را غرق سکوت کرد. اشتباه استقلالی‌ها باعث شد تا توپ به محمدمهدی محبی برسد. این بازیکن در عمق توپ را به سجاد شهباززاده رساند و او با شوتی محکم دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد.

دقیقه ۹: مهرداد محمدی با حرکت تکنیکی وارد محوطه جریمه مس رفسنجان شد و پس از یک سَر توپ مدافع این تیم را از پیش رو برداشت اما ضربه خطرناک او با اختلاف کمی به خارج رفت.

دقیقه ۱۶: پاس آرمین سهرابیان در جناح چپ به ابوالفضل جلالی رسید و ارسال زیبای این بازیکن به گوستاوو بلانکو رسید تا این بازیکن آرژانتینی با ضربه‌سر فوق‌العاده بازی را به تساوی بکشاند.

دقیقه ۲۶: مهرداد محمدی در پشت محوطه جریمه مس رفسنجان اقدام به شوت‌زنی کرد که باز هم توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به خارج رفت.

دقیقه ۳۰: پاس به عقب جلالی به سهرابیان مدافع پیش‌تاخته استقلال رسید اما شوت او در دستان حامد لک قرار گرفت.

دقیقه ۴۴: شوت محکم بلانکو با پای چپ در چهارچوب جای نداشت و با اختلاف کمی به خارج رفت.

در اواخر نیمه اول مهدی مهدی‌پور دچار مصدومیت شد. شدت این مصدومیت به حدی بود که او دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به زبیر نیک‌نفس داد.

دقیقه ۴۶: مس خیلی زود در ابتدای نیمه دوم به گل دوم رسید. در ثانیه دوازدهم اشتباه ایمان سلیمی باعث شد تا توپ به سجاد شهباززاده رسیده و این بازیکن با یک پاس در عرض، توپ را به سعید واسعی برساند و این بازیکن دروازه سید حسین حسینی را باز کند.

دقیقه ۵۰: ارسال آرمین سهرابیان به روی دروازه، روی تیرک فرود آمد و اشتباه بزرگ حامد لک باعث شد تا توپ مقابل پای بلانکو افتاده و این مهاجم آرژانتینی نیز به راحتی دروازه لک را باز کرد.

دقیقه ۵۹: پرتاپ اوت فخرالدینی به ابوالفضل جلالی رسید که شوت محکم و روی پای این بازیکن با اختلاف بسیار کمی به خارج رفت.

دقیقه ۷۲: منتظرمحمد پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه فنی این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه حامد لک به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴: بلانکو می توانست هت‌تریک کند. او روی پاس ماشاریپوف وارد محوطه جریمه شد که شوت مهاجم آرژانتینی را حامد لک با یک دست مهار کرد.

دقیقه ۸۰: استقلال برای زدن گل سوم فرصت‌های ایده‌آلی داشت اما با بدشانسی آن را از دست داد. ابتدا ضربه پیمان بابایی به پایه تیرک دروازه برخورد کرد و در ادامه توپ به فخرالدینی رسید که شوت این بازیکن را نژادمهدی از روی خط دروازه برگشت داد. بازیکنان و مربیان استقلال بر این باور بودند ضربه فخرالدینی از روی خط دروازه عبور کرد و باید گل اعلام می‌شد!

با این حال، این بازی در پایان با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید. با این نتیجه استقلال با ۴۷ امتیاز همچنان صدرنشین است و مس با ۲۶ امتیاز در رتبه دهم جای گرفت. این نتیجه بیش از همه، به سود پرسپولیس است که با ۴۳ امتیاز استقلال را تعقیب می‌کند.

ترکیب استقلال:

حسین حسینی، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، ابوالفضل جلالی، میلاد فخرالدینی، مهدی مهدی‌پور(زبیر نیک‌نفس)، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف(امید حامدی فر)، مهرداد محمدی(پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو(آرمان رمضانی)

ترکیب مس رفسنجان:

حامد لک، رامتین سلیمان زاده، علی عدنان، حسن جعفری، محمد نژاد مهدی، سعید واسعی(محمدرضا مهدی زاده)، جلال علی محمدی، فرشید باقری، منتظر محمد، سجاد شهباززاده(میثم تیموری)، محمدمهدی محبی(عرفان شهریاری)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار