ف گلپایگانی

در آبان ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از وعده صادق برای تسکین یک درد تا ملاقات با «بن سلمان» در ریاض

سید ابراهیم رئیسی در ادامه تلاش‌ برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، پس از گذشت ۱۱ سال از سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به عربستان، به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری‌های اسلامی، به ریاض رفت و در حاشیه این اجلاس با ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 15719
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۵۷
در آبان ۱۴۰۲ چه گذشت؟ از وعده صادق برای تسکین یک درد تا ملاقات با «بن سلمان» در ریاض

در سالی که گذشت، دولت سیزدهم نشان داد در همه حالات و اتفاقات اعم از سختی و خوشی در کنار مردم بود و علی رغم بسیاری از تبلیغات مسمومی که ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین و دنباله‌روهای آنها در داخل به جامعه تزریق و القا می‌کردند، رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از موضع خود مبنی بر افزایش ارتباط حضوری با مردم کوتاه نیامدند و همواره مشی همراهی با همه اقشار جامعه را حفظ کردند.

سیاستی که بارها مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و یکی از محسنات دولت کنونی را ارتباط بی‌پرده و رو در رو با مردم ذکر کرده‌اند.

در سال گذشته هم انفجارهای تروریستی داشتیم هم چند مرتبه سیل و زلزله؛ هم چند بار حمله‌های سایبری به سامانه‌های حیاتی از جمله توزیع سوخت انجام شد و هم تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا به قطر سفر کرد و توأمان صحنه‌های غم انگیز و شادی آفرین خلق کرد. در عرصه اقتصادی نیز که دشمن شمشیر را از رو بسته و به جنگ با ملت ایران برخاسته، دولت سیزدهم علی رغم تمام بحران آفرینی‌های دشمنان از جمله تلاش برای ایجاد بی اعتمادی در بازار ارز توانست رشد نقدینگی را از کانال ۴۳ به ۲۵ درصد کاهش دهد؛ تورم نقطه به نقطه را از کانال بالای ۵۰ به ۳۵ درصد برساند؛ آمار بیکاری برای نخستین بار به کانال ۷ درصدسقوط کرد؛ واردات کالاهای اساسی را به شدت کاهش داده و با افزایش حداکثری نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی که در تمام سال‌های گذشته بی نظیر بود، یک بار برای همیشه از قاچاق محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به میزان بسیار زیادی بکاهد. اوضاع دارو ساماندهی شد و مشکلی از نظر تأمین برخی داروهای خاص و همچنین انسولین که یکی از اصلی‌ترین اقلام دارویی بود، ایجاد نشد.

همه اینها به خاطر تلاش‌های دولت سیزدهم در افزایش انگیزه و امیدآفرینی برای جامعه‌ای است که می‌خواهد پس از یک دهه بی عملی یا ترک فعل از سوی برخی مسئولان دولت‌های گذشته، روی آرامش در معیشت ببیند.

اول آبان

نام‌نویسی ۴۱۸۲ داوطلب در روز پنجم؛ ۱۰۷۲۴ نفر نامزد انتخابات مجلس شدند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با نام نویسی نام‌نویسی ۴۱۸۲ داوطلب در روز پنجم ثبت‌نام‌ها، شمار متقاضیان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۰۷۲۴ نفر رسید.

دیدار وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در نشست «گروه همکاری قفقاز» با آیت‌الله رئیسی

وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در نشست «گروه همکاری قفقاز» شامل «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه که به تهران سفر کرده بودند، با رئیس‌جمهور اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله رئیسی دخالت بیگانگان را بحران‌زا و تشدیدکننده مشکلات دانست و ابراز امیدواری کرد که نتایج نشست تهران به تقویت امنیت، ثبات و آرامش در منطقه و رفع اختلافات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان منجر شود.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مسئله غیرقابل حلی در منطقه قفقاز وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت «گروه همکاری قفقاز» در نشست تهران در رفع چالش‌ها و مشکلات گام‌های موثری برداشته شود.

دوم آبان

نام‌نویسی ۶۲۴۹ نفر در روز ششم/۱۶۹۷۳ نفر داوطلب انتخابات مجلس شدند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با نام‌نویسی ۶۲۴۹ داوطلب در روز ششم ثبت‌نام‌ها، شمار متقاضیان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۶۹۷۳ نفر رسید.

تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس

جلسه بررسی و رفع مشکلات ملی شهر پردیس در راستای اجرا و پیگیری دستور رئیس جمهور به ریاست محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر پردیس، گفت: برای تکمیل ۱۹ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در شهر جدید پردیس به زودی تأمین اعتبارات انجام خواهد شد.

دستور وزیر کشور برای پیگیری جدی مساله کمبود آب و فرونشست زمین در اصفهان

احمد وحیدی در جلسه‌ای با حضور استاندار اصفهان و معاونان وی که در محل وزارت کشور برگزار شد، از کمبود آب و فرونشست زمین در اصفهان به عنوان یک نگرانی مهم یاد کرد و از معاونت عمرانی خواست با جدیت این مساله را تا حل مساله پیگیری کند و دستوراتی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان و احیای زاینده‌رود صادر کرد.

سوم آبان

ثبت ۲۵ مهر به عنوان روز نسل‌کشی زنان و کودکان فلسطینی در تقویم

 

محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه (سوم آبان ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: روز گذشته در شورای فرهنگ عمومی دو مصوبه داشتیم یکی تعیین ۱۵ مهرماه به عنوان روز حماسه جوانان فلسطین و دیگری انتخاب ۲۵ مهرماه به عنوان روز نسل کشی زنان و کودکان فلسطینی به واسطه جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان غزه بود.

واکنش دهقان به عدم رسیدگی دادگاه لاهه به شکایت از رژیم صهیونیستی

معاون حقوقی رئیس جمهور در پی اعلام رئیس دادگاه بین‌المللی درباره عدم رسیدگی به شکایت فلسطینیان از رژیم صهیونیستی و نداشتن بودجه گفت: از کشورهای اسلامی می‌خواهیم بودجه مربوطه را تامین کنند.

موافقت دولت با لغو روادید برخی کشورها

 

عزت‌الله ضرغامی در حاشیه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره لغو روادید با کشورها، گفت: صبح امروز جلسه کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت به ریاست وزیر کشور برگزار بخش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادیدشان داده شده بود به اتفاق آرا، رأی آوردند.

بهادری جهرمی: منابع لازم برای تامین شیر مدارس دولتی تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب منابع لازم و محل تامین این منابع برای اختصاص شیر به مدارس دولتی خبر داد.

مخبر رئیس‌جمهور عازم بیشکک شد

معاون اول رئیس جمهور به منظور شرکت در بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای تهران را به مقصد بیشکک پایتخت قرقیزستان ترک کرد.

در این سفر که با بدرقه رسمی رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از اعضا هیات دولت همراه بود، وزرای نفت و راه و شهرسازی و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های مربوطه مخبر را همراهی کردند.

معاون اول رئیس جمهور علاوه بر حضور برنامه‌های اصلی این اجلاس، در حاشیه آن حدود ۱۰ نشست دوجانبه نیز با اعضا حاضر پیرامون همکاری‌های متقابل داشت که دیدار با نخست وزیران روسیه، چین، قرقیزستان و تاجیکستان از جمله آنها بود.

پایان فرصت ثبت‌نام انتخابات مجلس؛ نام‌نویسی ۲۴۸۲۹ نفر

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با نام‌نویسی۷۸۵۶ داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم در روز پایانی، شمار متقاضیان حضور در انتخابات به ۲۴۸۲۹ نفر رسید.

محسن اسلامی درباره ترکیب جنسیتی داوطلبان عنوان کرد: ۱۲ درصد داوطلبان زن و ۸۸ درصد مرد هستند.

وی افزود: ۲۸ درصد ثبت‌نام‌کننده‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارند، ۳۷ درصد ۴۰ تا ۵۰ ساله هستند، ۲۶ درصد ۵۰ تا ۶۰ ساله‌اند و ۹ درصد هم ۶۰ تا ۷۵ ساله هستند.

چهارم آبان

مخبر: رکورد مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته شکسته شد

معاون اول رئیس‌جمهور در جریان سفر به قرقیزستان در دیدار «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه،گفت: رکورد مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته با ۳۵۰ میلیارد روبل شکسته شد و امیدوارم طرح‌ها و برنامه همکاری‌های دوجانبه در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با جدیت پیگیری شود.

۱۳ پیشنهاد معاون اول رئیس‌جمهور به بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران شانگهای

معاون اول رئیس جمهور در بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران شانگهای ضمن محکومیت شدید نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، ایران را سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی توصیف و ۱۳ پیشنهاد در قالب ۶ محور به کشورهای عضو ارائه داد.

 

سخنرانی امیرعبداللهیان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره تحولات منطقه و فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برای رایزنی‌های بین‌المللی درباره اوضاع فلسطین و منطقه وارد نیویورک شد و روز پنجشنبه به وقت محلی برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه حماس برای آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد، گفت: صریحاً می‌گویم ما از گسترش و دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم اما هشدار می‌دهم اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، خود از این آتش در امان نخواهند ماند. آنجا خانه ماست، غرب آسیا منطقه ماست. در امنیت خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: نسبت به پیامدهای غیرقابل کنترل حمایت‌های نامحدود مالی، تسلیحاتی و عملیاتی کاخ سفید از رژیم تل آویو که منجر به گسترش شدت بمباران غیرنظامیان و زنان و کودکان فلسطین در غزه و کرایه باختری شده است، قویا هشدار می‌دهیم.

پنجم آبان

سخنگوی دولت به خانه اتحادیه رفت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در بازدید از موزه مشاهیر خانه اتحادیه گفت: اکثر مردم تصورشان از فعالیت‌های سازمان زیباسازی بیلبوردهایی است که در سطح شهر تهران نصب می‌شود این در حالی است که فعالیت‌های سازمان زیباسازی در ارتقای فرهنگی در سطح شهر تهران خوب و جذاب بوده است.

پیگیری ویژه رئیس‌جمهور برای سه پرونده اقتصادی و زیست محیطی مهم مازندران

چهارمین جلسه «پیگیری ویژه رفع مشکلات تولید» که روز پنجشنبه –چهارم آبان- در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد به سه موضوع و چالش مهم مرتبط با مازندران نیز ارتباط داشت.

تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری، حل مشکلات کارخانه نساجی مازندران و تعیین تکلیف پسماند شهر آمل و سامانه زباله عمارت برای تسریع در ساخت سد هراز به صورت ویژه از سوی رئیس‌جمهور مورد پیگیری قرار گرفت و دستوراتی نیز برای حل مسائل مربوط به این سه موضوع صادر شد.

تاکید چین بر تمامیت ارضی ایران؛ قدردانی مخبر از حمایت‌ پکن از مردم غزه

 

معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیر چین در حاشیه بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای دیدار و بر تسریع در اجرای محورهای توافقنامه راهبردی ۲۵ساله دو کشور تاکید کردند.

نخست وزیر چین در دیدار معاون اول رئیس‌جمهور گفت: پکن مثل همیشه بر حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و سربلندی ملت ایران تاکید دارد و با هرگونه دخالت خارجی و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران مخالف است.

ششم آبان

نتیجه تلاش ۲ ساله دولت؛ «نقشه راه آب کشور» تصویب شد

جلسه شورای‌ عالی آب صبح شنبه -۶ آبان ۱۴۰۲- به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد. گزارش مهمترین اقدامات وزارت نیرو در رفع ناترازی آب کشور طی ۲ سال گذشته در جلسه شورای‌ عالی آب ارائه و «نقشه راه آب کشور» نیز که در دولت سیزدهم طراحی و تدوین شده است، در این جلسه رونمایی و به تصویب اعضا رسید.

آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با امیر قطر: وحدت کشورهای اسلامی ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر، گفت: امروز ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری به حمایت موثر جهانیان و به‌ویژه وحدت کشورهای اسلامی نیاز دارد تا تداوم فعالیت ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت و نسل‌کشی متوقف شود.

 

پیام تبریک رئیسی درپی نایب‌ قهرمانی کشورمان در رقابت‌های پارآسیایی

رئیس‌جمهور، ایستادن تیم کشورمان در جایگاه دومی رده‌بندی مدالی چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی هانگژو را به یکایک قهرمانان و ورزشکاران و دست‌اندرکاران این تیم تبریک گفت.

هفتم آبان

رئیسی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره: شکست صهیونیست‌ها در عملیات زمینی از شکست در طوفان‌الاقصی بزرگ‌تر بود

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی با شبکه تلویزیونی «الجزیره» با اشاره به هجوم زمینی رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد: صهیونیست‌ها در اقدامی بی‌سابقه و گسترده از هوا، دریا و زمین به غزه حمله کردند، اما با وجود برخورداری از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و چند کشور اروپایی، وادار به عقب‌نشینی شدند.

وی شکست اخیر صهیونیست‌ها در عملیات زمینی در غزه را از شکست در عملیات طوفان الاقصی بزرگ‌تر عنوان کرد و گفت: در شکست اول مدعی غافلگیری بودند، اما در شکست دوم با ارتش تا بن دندان مسلح به غزه حمله کردند و جریان مقاومت آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد؛ این رخداد یک پیروزی بزرگ دیگر به نام ملت فلسطین رقم زد.

تسهیلات ۱۴همتی صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد شغل

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، اشتغال‌زایی را از اهداف اصلی دولت دانست و درباره عملکرد صندوق کارآفرینی امید، گفت: امسال پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اشتغال و معیشت مردم اثر قابل توجهی دارد و صندوق باید تسهیلات را به سمت مناطق محروم هدایت و فرایند پرداخت تسهیلات را آسان کند.

هشتم آبان

ایران خواستار تسریع رسیدگی دیوان بین المللی کیفری به وضعیت فلسطین و غزه شد

در بیست و یکمین نشست اجلاس ۷۸ مجمع عمومی ملل متحد، که به بررسی گزارش فعالیتهای دیوان کیفری بین المللی می پردازد، نماینده جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت نقش دیوان کیفری بین المللی تاکید و خواستار تسریع در رسیدگی کیفری به وضعیت فلسطین به ویژه شرایط فاجعه آمیز غزه از سوی دیوان کیفری بین المللی شد.

نهم آبان

وعده صادق برای تسکین یک درد؛ آغاز درمان قهرمان نوجوان با پیگیری رئیس جمهور

روند درمان «محمدطاها آرمند» نوجوان قهرمان و شجاع صفاشهری در استان فارس که طی یک حادثه آتش سوزی جان چهار نفر را نجات داده بود، با دستور رئیس جمهور و پیگیری رئیس مرکز ارتباطات مردمی این نهاد سه شنبه ۹ آبان در بیمارستان فاطمه الزهرا تهران آغاز شد.

محمدطاها سال ۱۳۹۹ وقتی همراه چهار کودک دیگر در یک خودرو ون بودند، در پی وقوع آتش سوزی داخل خودرو جان چهار نفر را نجات داد اما خودش از ناحیه سر، صورت و دست دچار سوختگی شد.

دهم آبان

رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ در دولت آغاز شد

سخنگوی دولت گفت: رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز (دهم آبان ماه) در دولت آغاز شد.

رئیسی: سازمان برنامه با واقعی‌کردن درآمدها و مصارف، از کسری بودجه جلوگیری کند

در جلسه صبح روز چهارشنبه دهم آبان ۱۴۰۲ هیأت دولت که به صورت فوق‌العاده برگزار شد، پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

رئیس‌جمهور ضمن تکلیف به اعضای هیات دولت برای ارائه نظرات در راستای تقویت برخی سرفصل‌های بودجه سال ۱۴۰۳، از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست با واقعی‌کردن درآمدها و مصارف، از کسری بودجه جلوگیری کند.

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشریح تغییرات رویکردی بودجه سال ۱۴۰۳ و پیش‌بینی‌های مقدماتی از منابع و مصارف با رویکرد تداوم رشد تولید و کنترل تورم و همچنین چالش‌های پیش‌روی بودجه عمومی کشور ناشی از ناترازی‌های بجا مانده از یک دهه گذشته، رویکرد کلی بودجه سال آینده را اجرای سیاست‌های کلی، تحقق عدالت و اصلاح برخی ناترازی‌ها دانست و در ادامه اعضای دولت نیز پیشنهادات خود را در جهت تقویت لایحه بودجه بیان کردند.

زاکانی: قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو بسته شد

شهردار تهران از انعقاد قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو خبر داد و درباره جزئیات ساخت ورزشگاه جدید گفت: نحوه قرارداد هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و تنها ۳۰۰ هکتار زمین اختصاص داده شده است.

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: تأمین مالی برای حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰۰۰ دستگاه دوکابین گازسوز، ۱۰ هزار ون برقی، ۱۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار موتور برقی در این قرارداد انجام شده است که باید در مسیر مجوزهای داخل کشور اجرا شود.

۱۱ آبان

رئیس‌جمهور عازم سنندج شد

آیت‌الله رئیسی در هشتمین سفر دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، به سنندج مرکز استان کردستان رفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

بهره برداری از راه آهن سنندج – همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه‌های آیت الله رئیسی در سفر به کردستان بود.

شنیده شدن سوت قطار در کردستان؛ نخستین قطار سنندج – همدان راهی تهران شد

 

همزمان با حضور رئیس‌جمهور در استان کردستان، کلان پروژه راه آهن سنندج – همدان، پس از ۱۸ سال به بهره برداری رسید و امید به توسعه در حوزه‌های مختلف را در دل مردمان این دیار زنده کرد.

طول خط آهن تهران – همدان – سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف و حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌ است.

برپایی نماز وحدت با حضور رئیس‌جمهور در سنندج

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به کردستان با حضور در مسجد جامع سنندج، با علما و روحانیان شیعه و اهل سنت این استان دیدار کرد و نماز وحدت را به جماعت اقامه کردند.

رئیس جمهور در بانه: ایستادگی کردستان ستودنی است؛ تاریخ ایران باید شناسانده شود

آیت الله رئیسی در جمع مردم مرزنشین بانه گفت: ایستادگی مردم مرزدار استان کردستان به ویژه در دوران دفاع مقدس ستودنی بوده و باید همواره مورد قدردانی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: اگر دیروز صدام جنایتکار و آمریکایی‌ها و کشورهای شرور اروپایی مورد محاکمه قرار می‌گرفتند، امروز شاهد این جنایت هولناک به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی نبودیم. این جنایت در کجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؟

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تردید نداریم جبهه حق و فلسطین پیروز خواهد شد.

با حضور رئیس‌جمهور؛ فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسید

فرودگاه شهدای سقز به عنوان یکی از طرح‌های مهم کردستان و دومین فرودگاه این استان که تا پیش از دولت سیزدهم ۶۳ درصد پیشرفت داشت صبح جمعه ۱۲ آبان ماه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب کردستان مطرح شد: ۵۰ درصد تنش‌آبی کردستان رفع شده است

 

آیت الله رئیسی در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ دائم بویین شهرستان بانه اظهار کرد: در این سفر ۱۰ طرح بزرگ آبی در کردستان به بهره‌برداری رسید که هر کدام در جای خود بسیار اثربخش است از جمله آبگیری سدهای امیرآباد و رمشت کردستان یا کارهایی که در مورد تصفیه خانه‌ها، آب دریاچه زریوار مریوان و حوزه فاضلاب انجام شد.

رئیس جمهور با اشاره به بهره‌برداری از طرح های حوزه آب در استان کردستان، گفت: با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها ۵۰ درصد از تنش آبی استان برطرف شده و تلاش دولت رفع مشکلات مربوط به حوزه آب در این استان است.

ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی

ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان عصر امروز جمعه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز احداث این واحدهای مسکونی به تامین بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین در سطح کشور و توافق با دستگاه‌ها، نهادهای عمومی و بخش خصوصی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تا پایان سال حداقل ۶۰ هزار هکتار زمین تامین خواهد شد.

دستور آیت‌الله رئیسی برای کمک به مصدومان حادثه آتش‌سوزی لنگرود

در پی حادثه آتش‌سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد در لنگرود گیلان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه و تسلیت به آنها، به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم برای کمک به مصدومان حادثه و مداوای آنها بسیج شود.

۱۳ آبان

توزیع شیر رایگان در مدارس کلید خورد

 

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیأت وزیران درخصوص تأمین شیر رایگان در مدارس را به وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

وزارت آموزش و پرورش مکلف است شیر رایگان میان دانش‌آموزان ابتدایی (اول تا ششم) را به صورت ۲ روز در هفته و تا سقف ۷۵ روز در هر سال تحصیلی تا اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوطه اجرایی کند.

صحرایی در راهپیمایی ۱۳ آبان: نسل طوفانی که از مدرسه‌ها آغاز شده بنیان رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با بیان اینکه آنهایی که (آمریکا) به دنبال آزادی ایران بودند باید امروز اسرائیل را آزاد کنند، گفت: نسل طوفانی که از مدرسه‌ها آغاز شده بنیان رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد.

دستور رئیس‌جمهور برای اخذ فوری جریمه از بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن

رئیس‌جمهور در جلسه شورای‌عالی مسکن با گلایه از عدم اجرای تعهدات برخی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات مسکن گفت: طبق قانون همه بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و بانک‌های متخلف باید برابر ۲۰ درصد این رقم جریمه شوند.

۱۴ آبان

معاون اول رئیس جمهور عازم چین شد

محمد مخبر عصر شنبه – ۱۳ آبان – به منظور شرکت در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای و گفت‌وگوهای دو و چندجانبه برای توسعه روابط اقتصادی و بازارگشایی کالاهای ایرانی در چین، به دعوت نخست وزیر چین تهران را به مقصد شانگهای ترک کرد.

ششمین نمایشگاه واردات چین برای نمایش کالاهای صادراتی به چین با حضور نخست وزیر این کشور و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف جهان به صورت رسمی افتتاح می‌شود و معاون اول رئیس جمهور ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه، گفت‌وگوهای دو و چندجانبه‌ای را برای توسعه روابط اقتصادی و بازارگشایی برای کالاهای ایرانی در چین و سایر کشورها انجام می‌دهد.

رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با پاپ فرانسیس؛ حمایت از مردم فلسطین عمل به آموزه‌های ادیان ابراهیمی از جمله مسیحیان است

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با بیان اینکه امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل به آموزه‌های همه ادیان ابراهیمی از جمله مسیحیان است، از مواضع رهبر کاتولیک‌های جهان مبنی بر ضرورت اجرای آتش‌بس فوری در غزه قدردانی کرد.

نامه علم‌الهدی به همسر رئیس جمهور فرانسه در محکومیت جنایات غزه

جمیله علم‌الهدی همسر رئیس جمهور اسلامی ایران در نامه‌ای به همسر رئیس جمهور فرانسه، ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، یکی از فوری‌ترین اقدامات در ارتباط با مسئله‌ غزه را تلاش برای توقف این نسل کشی عنوان کرد.

تاکید رئیسی بر بکارگیری زنان در دستگاه‌های اجرایی براساس توان مدیریتی آنها

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای شایسته و باکفایت فارغ از جنسیت، گفت: استفاده از ظرفیت زنان با کفایت، با صلاحیت و توانمند در دستگاه‌ها از رئوس تاکیدات دولت مردمی است و شایستگی‌های مدیریتی بانوان باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ضرورت مشارکت پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش امید، اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات از مهمترین مسئولیت‌های دولت است و همه دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی دقیق و موثری انجام دهند.

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور رییس جمهور برگزار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، از برگزاری اولین نشست شورای فرهنگ عمومی به ریاست رئیس‌جمهور خبر داد.

رییس ستاد انتخابات: ٢٧ نفر ثبت‌نام خود را در انتخابات خبرگان قطعی کردند

 

رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام ٢٧ نفر در نخستین روز از نام نویسی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا ظهر یکشنبه ۱۵ آبان خبر داد.

پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در چین افتتاح شد

پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور در ششمین نمایشگاه بین المللی واردات چین افتتاح شد.

مخبر در افتتاحیه اکسپو چین: جایگاه ایران در جاده ابریشم منحصر به فرد است

محمد مخبرمعاون اول رئیس جمهور بامداد روز یکشنبه ۱۴ آبان به وقت تهران با سخنرانی در افتتاحیه ششمین اکسپو واردات چین ۶ پیشنهاد برای تقویت الگوی جدید تجارت جهانی و پنج ظرفیت ویژه جمهوری اسلامی برای توسعه سرمایه‌گذاری را تشریح کرد و گفت که جایگاه و زیرساخت‌های ایران در مسیر جاده ابریشم منحصر به فرد است.

۱۵ آبان

مخبر: آمادگی ایران برای صادرات تولیدات دانش‌بنیان به چین

محمد مخبر پیش از ظهر دوشنبه ۱۵ آبان به وقت محلی در جریان سفر به شانگهای در همایش تجاری ایران و چین که در هتل پریموس و با حضور تجار و فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم مصمم است موانع موجود در مسیر همکاری شرکت‌های ایرانی و چینی را برطرف کند و بستر لازم برای روابط با ثبات و پر منفعت برای طرفین را فراهم آورد.

معاون اول رئیس جمهور ضمن درخواست از دولت چین در تشویق شرکت‌های نفتی خود برای سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های نفت و گاز ایران، گفت: شرکت‌های بزرگ ایرانی نیز برای صادرات محصولات دانش‌بنیان به این کشور آمادگی کامل دارند.

پایان روز دوم ثبت‌نام‌ها؛ شمار داوطلبان انتخابات خبرگان به ۵۵ نفر رسید

نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی دومین روز خود را پشت سر گذاشت که با ثبت‌نام ۱۸ داوطلب دیگر مجموع متقاضیان حضور در انتخابات مجلس خبرگان به ۵۵ نفر رسید.

رئیسی در گفت‌وگو با نارندرا مودی: تداوم کشتار فلسطینی‌ها دامن جهان را خواهد گرفت

 

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، با بیان اینکه ایران از هر تلاش مشترک جهانی برای آتش‌بس فوری، رفع محاصره و امدادرسانی به مردم مظلوم غزه حمایت می‌کند، تأکید کرد: کشتار مردم فلسطین خون همه ملت‌های آزاده جهان را به جوش آورده و تداوم این کشتار، پیامدهای فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

رایزنی وحیدی و برادر برای بازگشت پناهجویان افغانستانی

 

نشست مشترک هیات اقتصادی افغانستان و وزارت کشور روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، معاونان وزیر، استانداران هم‌مرز افغانستان، فرماندهی مرزبانی ایران و نمایندگان لشکری و کشوری مرتبط با موضوع و معاون اقتصادی رییس‌الوزرای حکومت طالبان برگزار شد.

وزیر کشور ایران و معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان درباره امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم، برقراری شرایط برای بازگشت پناهجویان افغانستان به کشورشان و توسعه روابط تجاری گفت‌وگو کردند.

نامه علم‌الهدی به همسران رؤسای جمهور ۴۰ کشور اروپایی

همسر رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به همسران رؤسای جمهور کشورهای اروپایی نوشت: از همسرتان بخواهید قتل کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی را محکوم کنند و برای برقراری صلح به اقدامات فوری و مؤثر دست بزنند.

تاکید رئیسی و السودانی بر ضرورت امدادرسانی و توقف فوری حملات به غزه

 

آیت‌الله رئیسی و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق صبح دوشنبه ۱۵ آبان پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد، به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

سران ایران و عراق عملکرد سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی در زمینه عمل به وظیفه خود در حمایت از حقوق ملت فلسطین را شکست خورده دانسته و تاکید کردند: اکنون وظیفه ملت‌های منطقه، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است که با همکاری و هماهنگی به کمک مردم فلسطین بشتابند.

آیت‌الله رئیسی و شیاع السودانی همچنین با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان، بر مسئولیت نهادهای بین‌المللی و مجامع حقوقی نسبت به این جنایات تاکید و درباره راه‌های ایجاد اجماع جهانی برای توقف جنگ گفت وگو کردند.

۱۶ آبان

فرصت ۳ ماهه به دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌ اجرایی سیاست‌های توسعه دریامحور

آیت‌الله رئیسی پیش از عزیمت به تاجیکستان در جلسه هیات دولت، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: طبق دستوری که امروز صادر کردم، همه دستگاه‌های مرتبط در مرکز و نیز استان‌های ساحلی باید در مدت سه ماه پیشنهادات خود برای تدوین برنامه‌های اجرایی این سیاست‌های کلی را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: طبق دستوری که امروز صادر کردم، همه دستگاه‌های مرتبط در مرکز و نیز استان‌های ساحلی باید در مدت ۳ ماه پیشنهادات خود برای تدوین برنامه‌های اجرایی این سیاست‌های کلی را ارائه کنند تا کار بررسی و تصویب آنها در دولت و مجلس نیز در مدت ۶ ماهه تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب به سرانجام برسد.

شمار داوطلبان انتخابات خبرگان در روز سوم به ۸۸ نفر رسید

نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با نام نویسی ۳۳ نفر در حالی روز سوم را پشت سر گذاشت که در مجموع ۸۸ نفر متقاضی حضور در این انتخابات شدند.

خسروپناه: شورای عالی جوانان به «شورای عالی جوانان و نوجوانان» ارتقاء یافت

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه ۱۶ آبان در حاشیه هشتصدونودمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور گفت: در این جلسه، شورای عالی جوانان توسعه ماموریتی پیدا کرد و نام آن به شورای عالی جوانان و نوجوانان تغییر یافت.

وی افزود: از این پس این شورا نسبت به نوجوانان نیز ماموریت خواهد داشت و اساسنامه این شورا نیز به زودی اصلاح، تکمیل و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید.

۱۷ آبان

به‌منظور دیدار دوجانبه با «رحمان»؛ آیت‌الله رئیسی وارد دوشنبه شد

 

آیت‌الله رئیسی به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان به این کشور سفر کرد، بعدازظهر چهارشنبه -۱۷ آبان- به وقت محلی، وارد فرودگاه بین‌المللی دوشنبه شد و مورد استقبال «محمدطاهر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان و «دلیر جمعه» وزیر انرژی تاجیکستان قرار گرفت.

دیدار با رئیس‌جمهور تاجیکستان و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقامات دو کشور و شرکت در نشست مشترک فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی و تاجیک، از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر یک روزه بود.

امضای ۱۸ سند همکاری بین ایران و تاجیکستان

 

روسای جمهور و مقامات عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان یک بیانیه مشترک و ۱۸ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

در مراسم امضای اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، آیت الله رئیسی و امامعلی رحمان بیانیه مشترک تعمیق روابط راهبردی و بلندمدت دوجانبه را به امضا رساندند.

آغاز به کار مجمع سرمایه‌گذاری ایران و تاجیکستان با حضور ۱۷۰ فعال اقتصادی

اجلاس سرمایه‌گذاری ایران و تاجیکستان با حضور ۵۰ فعال اقتصادی ایرانی و ۱۲۰ تاجر تاجیک در تاجیکستان آغاز بکار کرد.

«لایحه مقابله با تحریم‌ها» به مجلس ارسال شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال لایحه مقابله با تحریم‌ها به منظور مقابله موثر و اصولی با تحریم‌ها و حمایت‌های کافی از شهروندان متاثر از تحریم و مانع شدن از اثرگذاری این تحریم‌ها در قلمرو کشور خبر داد.

شمار داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به ۱۵۴ نفر رسید

نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی با نام نویسی ۶۶ نفر چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت که مجموع متقاضیان حضور در این انتخابات به ۱۵۴ نفر رسید.

۱۸ آبان

رئیس جمهور وارد تاشکند شد

آیت الله رئیسی به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد.

شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو و برگزاری دیدارهای دوجانبه با سران برخی کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به ازبکستان بود؛ در این سفر آیت‌الله رئیسی با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان و ر«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیسی در اجلاس اکو: گام‌های مهم برای ایجاد «منطقه تجارت آزاد در اکو» برداشته شود

رئیس جمهور در شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو» با تاکید بر اینکه جریان روانِ تجارتِ درون منطقه‌ای قطعا یکی از پیش‌نیازهایِ همگرایی و تعاملاتِ موفق اقتصادی در اکو است، اظهار داشت: باید گام مهم و موثری برای اجرای دستورالعمل مندرج در «چشم‌انداز ۲۰۲۵ اکو» در خصوص ایجاد منطقه تجارت آزاد در اکو برداشته شود.

وی با اعلام حمایت بی‌قید و شرط جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و فعالیت‌های آن و تاکید بر اینکه مصمم هستیم منابع و انرژی بیشتری را برای رونق همکاری‌ها در اکو بسیج نماییم، اظهار داشت: روند مثبت همکاری‌ها در اکو علاقمندی فزاینده‌ کشورهای عضو به تقویت مناسبات منطقه‌ای در قالب اکو، باور دیرینه و درونی ما را تقویت می‌کند که سازمان اکو کماکان مرتبط‌ترین و بالغ‌ترین ساز و کار همکاری اقتصادی در منطقه ماست.

۱۹ آبان

دستور آیت‌الله رئیسی در مورد تدوین برنامه تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور

رئیس جمهور به معاون اول دستور داد، برنامه تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را با همکاری مجلس و قوه قضائیه، اعضای دولت و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، ظرف مدت سه ماه تدوین و ارائه کند.

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ۱۹ و ۲۰ آبان ابلاغ می‌شود

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۲ اعلام کرد، نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس جمعه ۱۹ و شنبه ۲۰ آبان ابلاغ می‌شود.

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ۲۸۷ نفر رسید

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: با ثبت نام ۶۶ نفر دیگر، در مجموع تعداد ثبت نام‌گنندگان به ۲۸۷ نفر رسید.

محسن اسلامی جمعه شب و در پایان روز ششم نام‌نویسی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان تصریح کرد: ۶۱ درصد سابقه حضور و داوطلبی در انتخابات ادوار گذشته را دارند و ۳۹ درصد نیز برای اولین بار است که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام می‌کنند. ۵۴ درصد از مجموع داوطلبان عضو دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری هستند. ۵۲ درصد هم دارای سابقه ایثارگری هستند.

۲۰ آبان

رئیس جمهور وارد عربستان شد

 

آیت الله رئیسی در ادامه تلاش‌ برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، پس از گذشت ۱۱ سال از سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به عربستان، به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری‌های اسلامی، به ریاض رفت و در حاشیه این اجلاس با ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در حاشیه این اجلاس با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس همچون بولا احمد تینوبو رئیس جمهور نیجریه، نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی، «محمد ولد الشیخ احمد الغزوانی» رئیس جمهور موریتانی، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حکومتی سودان، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و ٰشیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این سفر به نشانه حمایت از مظلومان غزه با چفیه فلسطینی در فرودگاه ریاض حاضر شد.

ملاقات بن‌سلمان

 

در حاشیه برگزاری نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض، ملاقاتی بین بن سلمان ولیعهد عربستان و آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

رئیسی: مانعی برای گسترش روابط با کشور دوست مصر نداریم

 

رئیس جمهور در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض عربستان، در دیدار «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با بیان اینکه انتظار عمومی این است که گذرگاه رفح گشوده شود تا مساعدت‌های جهانی به سمت غزه سرازیر شود، گفت: بر همگان آشکار است که این آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع گشوده شدن گذرگاه رفح برای امدادرسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه هستند، اما بالاخره باید بر این مانع‌تراشی‌ها غلبه کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانعی برای گسترش روابط با کشور دوست مصر ندارد.

قدرت مقاومت تعیین‌کننده نهایی است؛ ۳ خواسته اصلی ایران برای مردم غزه

 

روسای جمهور ایران و سوریه ضمن رایزنی و هماهنگی‌های لازم درباره آخرین وضعیت تحولات میدانی در غزه، توافق داشتند که تنها عامل تعیین‌کننده وضعیت نهایی، قدرت مقاومت است که مقتدرانه به دفاع خود ادامه می‌دهد.

شمار داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به ۴۹۱ رسید

سخنگوی ستاد انتخابات کشور شمار ثبت‌نام کنندگان قطعی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان تا لحظه انتشار خبر ۴۹۱ نفر عنوان کرد.

۲۱ آبان

پرونده انتخابات ششم خبرگان با ۵۱۰ داوطلب بسته شد/ ارسال مدارک داوطلبان به شورای نگهبان

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ثبت نام ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری که از ۱۴ تا ۲۰ آبان ماه به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها و فرمانداری قم برگزار شده بود، با نام نویسی ۵۱۰ داوطلب به کار خود پایان داد.

به گفته «محسن اسلامی» از بین ۵۱۰ داوطلب خبرگان رهبری ۱۳ داوطلب از علمای اهل سنت و ۴۹۷ نفر از علمای اهل تشییع هستند.

وی درباره سابقه دواطلبان در این دوره از خبرگان رهبری گفت: سابقه داوطلبان در انتخابات قبلی ۵۲ درصد است که ۴۸ درصد آن برای نخستین بار داوطلب خبرگان رهبری شدند و ۵۲ درصد هم سابقه ایثارگری دارند.

آغاز فرصت چهار روزه ثبت درخواست داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز و تایید نشده است

فرایند رسیدگی به درخواست مجدد آن دسته از داوطلبانی که عدم تایید و احراز صلاحیت شدند، از امروز ۲۱ آبان ماه آغاز شده است و معترضان می تواند از طریق سامانه وزارت کشور اقدام کنند.

۲۲ آبان

خزعلی: دختران دانشجوی غزه برای تحصیل در ایران حمایت می‌شوند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین نشست بین المللی زن ایرانی، معماران تمدن ساز در نهضت ترجمه که به میزبانی دانشگاه بوعلی و با حضور میهمانانی از کشورهای مختلف خارجی برگزار شد، با بیان اینکه از دختران مظلوم دانشجو در غزه برای تحصیل در کشور حمایت می‌کنیم، گفت: در گام نخست سه نفر از دانشجویان دختر غزه در دانشگاه بوعلی سینا همدان در حرکتی نمادین بورسیه می‌شوند تا شاهد گسترش این حرکت در سایر دانشگاه‌ها باشیم.

پرونده ثبت‌نام دواطلبان خبرگان در تهران تحویل شورای نگهبان شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که پرونده مدارک ثبت نامی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه تهران ساعت ۱۴ امروز به نماینده شورای نگهبان تحویل داده می‌شود.

۲۳ آبان

دستور رئیس‌جمهور برای راه اندازی سامانه تجمیع داده‌های فضای مجازی

رئیس جمهور در نود و ششمین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی، کمک به تقویت و توسعه فعالیت تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان محتوا در فضای مجازی با هدف ارتقای اقتصاد تولید محتوا در این بستر را از جمله ماموریت‌های شورای‌ عالی فضای مجازی برشمرد و بر ضرورت ارتقای کیفیت سطح خدمات و محتوا از طریق ایجاد سامانه ملی تجمیع و سنجش داده‌های فضای مجازی تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی در این جلسه با اشاره به جایگاه این شورا به عنوان مرجع اصلی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه فضای مجازی، بر لزوم توجه به مسائل و موضوعات اساسی مدنظر مردم و همچنین تسهیل فعالیت‌ها در فضای مجازی و ارائه خدمات بهتر در کشور تاکید کرد.

رئیسی: مرجع اصلی تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی کشور بانک مرکزی است

رئیس‌جمهور در جلسه فوق‌العاده هیات دولت که به منظور بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور تشکیل شده بود، با تاکید بر تمرکز تعیین و اجرای سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی، دخالت و تصمیم‌گیری سایر بخش‌های کشور در سیاست‌های ارزی را خلاف مصالح عمومی دانست.

سخنگوی دولت خبر داد؛ رشد اقتصادی ۱۹ درصدی طی ۲ سال

سخنگوی دولت با بیان اینکه تدابیر لازم برای حمایت موثر از صندوق‌های بازنشستگی اتخاذ شده است، گفت: وزارت نفت طی ۲ سال گذشته رشد اقتصادی بالای ۱۹ درصد را رقم زده است.

۲۴ آبان

هدیه وزیر فرهنگ به رییس جمهور در آغاز هفته کتاب

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز هفته کتاب، کتاب «تا فراموش نکنیم» (کَی‌لانَنسی) اثر ولید الخالدی را به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اهدا کرد.

دبیر هیات عالی گزینش کشور: احراز صلاحیت کار سختی است؛ لزوم تحول در ساختار هسته گزینش

احمد مومنی‌راد دبیر هیات عالی گزینش کشور با تاکید بر تحول در ساختار و تشکیلات هسته‌های گزینش، احراز صلاحیت منابع انسانی را کاری سخت و پیچیده و پر مسوولیت دانست و گفت: آموزه‌های دینی به ما همواره متذکر می‌شوند که انسان، محور پیشرفت در همه امور است.

جبلی: ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به طراحی کانال‌های تلویزیونی برای حوزه‌های انتخابیه اظهار کرد: صداوسیما در حال طراحی ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای حوزه‌های انتخاباتی است که علاوه بر شبکه‌های استانی، ۲۰۰ شبکه برای حوزه‌های انتخاباتی راه‌اندازی شود.

سلاجقه: طالبان رهاسازی حقابه ایران را پذیرفت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: در سفر هیات اقتصادی طالبان به ایران، برای اولین بار طالبان پذیرفت که حقابه ایران رهاسازی شود.

ضرغامی: ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در جلسه هیات دولت با دستور رئیس جمهور ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد، گفت: آیت الله رئیسی به وزارت صمت دستور داد که مانعی برای ورود شناورهای تفریحی به کشور ایجاد نشود.

۲۵ آبان

تصویب ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رییس جمهور گفت: در دور دوم سفرهای استانی دولت حدود ۹۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری مصوب شد که انتظار می‌رود با این اعتبار کارهای بزرگی در استان انجام شود.

رئیس جمهور با استقبال «بی‌بی گل» وارد چهارمحال و بختیاری شد

آیت‌الله رئیسی صبح پنجشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد.

وزیران آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ورزش و جوانان، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، معاون علمی، فناوری و اقتصادی دانش بنیان رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد و معاون کل سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر یک روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی کردند.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به این استان بود.

 

کودکی که سوار خودرو رئیس‌جمهور شد

 

در جریان استقبال پرشور مردم چهارمحال و بختیاری از آیت‌الله رئیسی، کودکی بختیاری با لباس محلی به صورت ویژه از رئیس جمهور استقبال کرد. این کودک که با لباس بختیاری در بین جمعیت بود نهایت موفق شد رییس جمهور را ببیند و عکس یادگاری بگیرد.

 

رئیسی: تنش آبی سه هزار و ۵۰۰ روستا در دولت سیزدهم برطرف شد

رئیس‌ جمهور در آیین بهره‌برداری متمرکز از ۱۵ طرح حوزه آب و برق این استان، با اشاره به وجود تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور گفت: در طول ۲ سال اخیر تا به امروز این چالش در سه هزار و ۵۰۰ روستا برطرف شده است.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یک استان حاصلخیز و پُرآب است که در آن سخن از کمبود آب نیست بلکه مدیریت آب در آن باید مطمح نظر قرار بگیرد زیرا اگر آب موجود درست مدیریت شود، منابع مورد نیاز برای بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت را در اختیار داریم و مشکلی هم در این زمینه شکل نمی‌گیرد.

۱۶ هزار تخت در دولت سیزدهم به تجهیزات درمانی کشور افزوده شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مراکز درمانی شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به تجهیزات درمانی کشور اضافه شد و هفت هزار تخت دیگر نیز در دست تامین است.

وی افزود: اقداماتی که در حوزه سلامت کشور از سوی دولت سیزدهم انجام گرفته، در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه است.

عین‌اللهی ادامه داد: علاوه‌ بر اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی به تجهیزات درمانی کشور، ۲ هزار خانه بهداشت نیز در ۲ سال اخیر افتتاح شد و احداث ۲ هزار خانه بهداشت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

۶۳۰ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری امضا شد

 

همزمان با دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۹ تفاهم‌نامه به ارزش ۶۳۰ هزار میلیارد ریال با هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نهایی و امضا شد.

۲۶ آبان

منصوری: ۱۱ همت به حوزه‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص دستاوردهای سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در دور دوم سفر دولت مردمی به این استان ۱۱ هزار میلیارد تومان به حوزه‌های عمرانی اختصاص داده شد.

وی تکمیل راه آهن اصفهان – شهرکرد را از دیگر مصوبات دور دوم سفر به این استان در حوزه زیر ساخت و اقتصادی اعلام کرد و اظهار داشت: به برکت سفر اول آیت‌الله رئیسی به این استان در مجموع ۱۳ همت مصوبه تصمیم گیری شده بود که تا امروز بیش از ۶ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به استان پرداخت شده است.

۱۱۰ عروس و داماد چهارمحال و بختیاری با هدیه رئیس جمهور راهی خانه بخت شدند

همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۱۰ عروس و داماد با حواله جهیزیه کامل آیت‌الله رئیسی راهی خانه بخت شدند.

در آستانه ولادت حضرت زینب (س) و در روز حضور رئیس جمهور دولت سیزدهم در شهرکرد، حجت الاسلام صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن ابلاغ سلام و آرزوی خوشبختی از سوی آیت الله رئیسی به زوج های حاضر، حواله جهیزیه کامل به ۱۱۰ عروس و داماد را تقدیم آنها کرد.

۲۷ آبان

شرکت هلندی به پرداخت غرامت به ۵ جانباز شیمیایی ایرانی محکوم شد

بر اساس رای دادگاه لاهه، شرکت FORAFINA (سابقا شرکت KBS Holland) در خصوص فروش مواد اولیه برای ساخت تسلیحات شیمیایی به عراق در زمان جنگ تحمیلی به پرداخت غرامت به جانبازان شیمیایی ایرانی محکوم شد.

۲۸ آبان

رئیس جمهور برای افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) وارد شهریار شد

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، آیت الله رئیسی به منظور افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) وارد شهرستان شهریار شد.

بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره باقی مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد.

با همین سیاست نیز دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته موفق شده ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برساند که اغلب آنها مربوط به تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش درمان و بیمارستان بوده است.

 

رئیس جمهور: نظام‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

آیت الله رئیسی در آیین بهره برداری از بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی (ره) شهریار، با بیان اینکه نظام‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تاخیر، در دولت سیزدهم آغاز شده و اکنون با تخصیص اعتباراتی در حال تکمیل است، گفت: نواقص این کار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: شغل پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته‌های این قشر شریف را وظیفه خود می‌داند.

۲۹ آبان

اوجی میزبان رئیس جمهور در وزارت نفت شد

آیت‌الله رئیسی دوشنبه – ۲۹ آبان ماه – در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» به وزارت نفت رفت و در جمع مدیران این وزارتخانه، ضمن استماع گزارش عملکرد این مجموعه، پیشنهادهای مهمی برای ارتقای کیفی و کمّی عملکرد این وزارتخانه ارائه کرد.

نامه رئیسی به سران ۵۰ کشور: اسرائیل را وادار به توقف جنایات در غزه کنید

رئیس جمهوری در نامه‌ای به سران ۵۰ کشور جهان از جمله روسیه، چین، ترکیه، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کنیا و اردن خواستار هم‌صدایی و هماهنگی کشورهای آزاده مستقل در فشار آوردن به این رژیم از طرق مختلف اقتصادی و سیاسی برای توقف جنایات در غزه شد.

مخبر: سهمی از هزینه‌های مرتبط با اوتیسم در صندوق بیماران خاص گنجانده شود

 

معاون اول رئیس‌جمهور در جریان بازدید از انجمن اوتیسم ایران و دیدار با جمعی از والدین فرزندان اوتیسمی، با بیان اینکه غربالگری و شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم، کلیدی‌ترین اقدام برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری در سنین بالاتر است، دستور تشکیل یک جلسه فوری جهت مساعدت و رفع چالش‌های این بیماری را صادر کرد.

وی اظهار کرد: امروز جلسه متفاوتی را تجربه کردم و مطمئن هستم انجام وظایف سنگین برای کمک به خانواده‌های دارای فرزندان اوتیسمی، یک توفیق الهی است که باید این الگو، اراده و خدمات خالصانه، تکثیر و برای جامعه تبیین شود.

مخبر با اشاره به مشکلات کودکان اوتیسمی و وظایف سخت و دشوار خانواده‌های آن‌ها افزود: غربالگری و شناسایی کودکان مبتلا به ویژه در سنین زیر ۷ سال، کلیدی‌ترین اقدام برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری در سنین بالاتر است که باید با کمک وزارت بهداشت، غربالگری به صورت جدی به همراه امکانات درمان و مشاوره از راه دور در سرتاسر کشور انجام شود.

وزارت کشور: حادثه تیراندازی مقابل مجلس به هیچ وجه امنیتی نبود

مرکز فوریت‌های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور در تشریح جزییات حادثه تیراندازی امروز مقابل مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و این فرد فاقد هرگونه سابقه سو امنیتی بوده و انگیزه خود را از تیراندازی به دلیل مشکلات شخصی و جلب توجه عنوان کرده است.

وزیر کشور: صلاحیت ۱۷۵۰۰ داوطلب مجلس تأیید شد

وزیر کشور از تأیید صلاحیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از ثبت نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و این آمار را کم‌سابقه دانست.

اختصاص۲۰ همت برای احیای واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: تاکنون از این میزان، ۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است البته در ۶ ماهه دوم پرداخت‌ها سرعت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «سیدامیرحسین مدنی» در دوره تأیید صلاحیت حرفه‌ای متخصصین احیای واحدهای اقتصادی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم با بیش از ۵۰ هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل روبه‌رو بودیم اظهار کرد: احیای واحد های نیمه تعطیل، ۱۴۵ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده و ۱۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این واحدها نیز احیا شد که در کاهش نرخ بیکاری در کشور و رشد سرمایه‌گذاری مؤثر بود.

افزایش ۱۸ و ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳

سخنگوی اقتصادی دولت از افزایش ۱۸ درصدی ضریب حقوق کارکنان دولت و ۲۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ خبر داد.

در نشست فوق‌العاده سران بریکس؛ پیشنهادهای رئیس‌جمهور برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه

 

رئیس‌جمهور در نشست فوق‌العاده سران بریکس (قدرت‌های اقتصادی نوظهور) که به صورت وبیناری برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا همه سازمان‌های بین المللی را بی‌خاصیت کرده است،۷ پیشنهاد برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه ارائه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار