ف گلپایگانی

زمین برای احداث مسکن در طرح حمایت از خانواده مختص بومی ها است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم با تاکید بر اینکه زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فقط به ساکنان بومی داده شود گفت: در مناطق مختلف استان به‌ویژه شهرستان کهک، هر زمینی که به ساکنان غیربومی واگذار شده، باید پس گرفته شود.
کد خبر : 15551
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۲۰
زمین برای احداث مسکن در طرح حمایت از خانواده مختص بومی ها است

ابوالقاسم مقیمی عصر یکشنبه در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد افزود: مطابق مصوبه شورای تامین مسکن استان، در طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین به ساکنان غیربومی ممنوع است.

وی اظهار کرد: در ۲ هفته اخیر در ملاقات‌های مردمی استانداری، بیش از ۱۰ نفر از ساکنان شهر قم، مراجعه کردند و تقاضای دریافت زمین در شهر کهک را داشتند.

مقیمی افزود: برخی افراد با وجود آنکه ساکن کهک نیستند، در این شهرستان و در قالب طرح جوانی جمعیت زمین دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع شکایت بقیه افراد را در پی‌داشته و آنان نیز در کهک، خواستار دریافت زمین شدند.

 

مقیمی با تاکید بر اینکه نباید بین متقاضیان دریافت زمین، تبعیض قائل شویم خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار تمامی متقاضیان غیربومی که در شهرستان کهک زمین دریافت کردند باید زمین را بازگردانند.

معاون استاندار قم یادآور شد: در شهرستان کهک به دلیل وجود مشکل‌هایی مانند کمبود آب به ساکنان بومی زمین واگذار نشده، ولی برخی از شهر قم زمین دریافت کرده‌اند.

وی گفت: واگذاری زمین به افراد غیربومی کهک، با هدف خوش‌نشینی است، این اقدام با جوانی جمعیت در تعارض است، و رانت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق بررسی‌ها و شواهد موجود، موضوع واگذاری زمین به ساکنان غیربومی شهرستان کهک اتفاق افتاده، اداره‌کل راه‌وشهرسازی باید اقدام‌های لازم را برای بازگرداندن زمین‌های واگذار شده، انجام دهد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به واگذاری زمین به بیش از یک هزار نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت در بخش‌های مختلف استان گفت: در آیین نامه داخلی وزارت راه‌وشهرسازی نیز به ممنوعیت واگذاری زمین به ساکنان غیربومی اشاره شده‌است.

زینب عبداللهی در عین حال تصریح کرد: ما حتی برای واگذاری زمین به ساکنان بومی نیز مساله داشته‌ایم.

 

صلاحیت سه‌هزار متقاضی مسکن طرح جوانی جمعیت قم تایید شد

مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم نیز با بیان اینکه هشت هزار و ۹۴۵ نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند گفت: سه هزار و ۴۲۱ نفر با بارگذاری مدارک در سامانه، تعیین صلاحیت شدند و تاییدیه گرفتند.

مجتبی صفری با بیان اینکه برای این تعداد در مناطقی از جمله پردیسان، پرنیان و قنوات زمین تخصیص داده شده‌است افزود: در پردیسان برای خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و یا بیشتر ۲۴ قطعه زمین تخصیص پیدا کرده‌است.

وی با اشاره به زمین‌های تخصیص داده شده در شهرک پرنیان به خانواده‌های دارای سه فرزند و چهار فرزند یادآور شد: تعداد خانوارهای دارای سه فرزند در مجموع ۶۲۵ نفر و خانواده‌های دارای چهار فرزند نیز ۱۳۲ نفر می‌باشد.

پرنیان یک شهرک جدید در ۲۱ کیلومتری شهرک پردیسان قم است که واحدهای مسکونی آن به‌صورت ویلایی یک‌طبقه حیاط‌دار در حال احداث است.

صفری با بیان این مطلب که در شهر قنوات نیز ۱۸۶ نفر از زمین‌های اختصاص یافته برای خانواده‌های دارای سه فرزند بهره‌مند شدند بیان کرد: ۱۰۵ نفر از خانواده‌های دارای چهار فرزند نیز زمین دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر جعفریه، یک هزار قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت آماده واگذاری است.

وی تاکید کرد: با واگذاری این تعداد قطعه، مشکل زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت را حل خواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۲۱ هکتار زمین نیز برای شهرستان کهک آماده‌سازی شده‌است.

تسهیلات ازدواج به ۹۰ درصد متقاضیان پرداخت شد

مدیرکل ورزش‌وجوانان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه این استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج وضعیت مناسبی دارد گفت: تسهیلات ازدواج به حدود ۹۰ درصد متقاضیان پرداخت شده‌است.

ابراهیم سانی‌خانی، افزایش چشمگیر مبلغ وام ازدواج را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مبلغ وام ازدواج اضافه شده، به همین علت باقیمانده متقاضیان ترجیج می‌دهند، سال آینده وام را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: برخی از بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج عملکرد خوبی داشته‌اند، هنوز رتبه‌بندی بانک‌ها از سوی شورای هماهنگی بانک‌های استان اعلام نشده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار