حجت‌الاسلام صدیقی :

مهدیه بحرالعلوم

مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات جهاد مقبول بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مشارکت ۴۱ درصدی یک جهاد مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود.
کد خبر : 15442
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات جهاد مقبول بود

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران ضمن دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا هم توشه است و هم لباس، با لباس آبروی انسان حفظ می‌شود، لباس حجاب انسان است و بی حجابی، ارزان دادن ارزش والای بانوان است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: لباس وقار، آبرو، زینت و مجوز ارتباط با دیگران و نشانه اجتماعی بودن است، بدن ما لباس روح ماست و لباس روی بدن لباسِ لباس است، بعد از مرگ وقتی بدن از روح جدا می‌شود چه لباسی برای ما آبرو و اعتبار می‌آورد؟ قرآن می‌فرماید، لباس پارسایی و تقوا برای ما آبرو و اعتبار است. گاهی بی آبروی دنیوی بی آبرویی اخروی را در پی دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نام گذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: امام خامنه‌ای امسال را به نام سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری کرده اند، اگر اقتصاد و چرخ تولید راه بیفتد بسیاری از دو قطبی‌ها و بهانه جویی‌ها کنار گذاشته می‌شود.

نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است
خطیب جمعه تهران با اشاره به نکاتی درباره مسئله رشد تولید و مسئله مهار تورم گفت: رئیس دولت و قوه اجرایی با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و اقدامات موثر و پی گیری‌های مستمر توانسته اند بالغ بر ۶ هزار بنگاه اقتصادی راکد، یا نیمه فعال را به بهره وری و فعالیت برسانند، با راه اندازی این بنگاهها، نرخ بیکاری در این دولت رو به کاهش است و در بعضی از استان‌ها در اثر رشد تولید، علاوه بر افراد بومی، افرادی از دیگر استان‌ها جذب محیط کار شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اضافه کرد: همچنین در مسئله نفت و معادن زیرزمینی پیشرفت‌های خوبی نصیب مردم شده است، رشد نقدینگی نسبت به سال‌های گذشته از ۴۲ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است که یکی از عوامل تورم، رشد نقدینگی بود و مهار تورم کار دقیقی بوده که انجام شده است.

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری به ۷/۶ دهم رسیده است. همچنین صد درصد بودجه عمرانی تخصیص یافته است، در دولت‌های پیشین بودجه عمرانی کم بود و به دیگر موارد توجه می‌شد، با تخصیص بودجه عمرانی در همه موارد پیشرفت وجود دارد. در این دولت استقراض از بانک مرکزی پیش نیامده است و دولت مقروض بانک مرکزی نشده است، با استمرار سفر‌های کاری رئیس جمهور به استان‌ها، از مشکلات و کار مردم گره گشایی شده است، فقط در یک مورد در سفر رئیس جمهور به بندرعباس، مشکلی ۳۵ ساله حل شد.

دیپلماسی فعال اقتصادی از ویژگی‌های دولت مردمی و ولایی بوده است
خطیب جمعه تهران ادامه داد: دیپلماسی فعال اقتصادی از ویژگی‌های دولت مردمی و ولایی بوده است که امسال یک مورد آن سرمایه گذاری خارجی ۹۱ میلیارد دلاری بوده است و که خود یک رکورد است، رسیدگی به آسیب دیدگان در شهر زلزله زده خوی و سیل زده‌های سیستان و بلوچستان، حضور جهادی دولت و رئیس جمهور در میان مردم این شهر‌ها و آسیب دیدگان اتفاق‌های مثبتی بوده است، اما با همه این فعالیت‌ها مشکلات هنوز حل نشده است و باید این بازدید‌ها ادامه یابد.

حجت السلام و المسلمین صدیقی با اشاره به حضور ۴۱ درصدی مردم در انتخابات گفت: مردم ما در همه امتحانات سربلند بوده اند هم در انتخابات و هم در راهپیمایی‌ها سربلند بوده اند. حضور مردم در پای صندوق‌های رای شکست دشمن بود، به گفته رهبر معظم انقلاب حضور در میدان جهاد بود، مقابله با دشمن، شیطان بزرگ و مقابله با بدخواهان ملت و مقابله با دشمنان استقلال مردم بود، به رغم یک سال تبلیغات بی سابقه و همه جانبه دشمنان خارجی از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازی در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و به شایعات و تبلیغات دشمن اهمیت ندادند و بر ولایت مداری پایبند بودند.

وی اضافه کرد: حضور عزت ساز و حماسی مردم با بصیرت و رشید ایران در نقاط مختلف کشور در پای صندوق‌های رای، دینداری، ولایت مداری، دشمن شناسی و زمان شناسی بود و علی رغم گرفتاری‌های معیشتی قشر عظیمی از مردم، حضور داشتند و نشان دادند با وجود این همه مشکلات، حضور ۴۱ درصدی مردم، جهادی مقبول و سرافرازی ثابت در تاریخ انتخابات بود.

*مسئله اول جهان اسلام مسئله غزه و فلسطین است
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: مسئله اول جهان اسلام مسئله غزه و فلسطین است، صهیونیست‌های نکبت که در روز‌های اخیر به فرماندهان مقاومت حمله کردند پاسخ مناسبی را در عراق، لبنان و فلسطین گرفتند. در جنگ غزه مشکلات مردم نشان دهنده جنایت بی حد و حصر آمریکا و رژیم صهیونیستی است که در جنایت حد نمی‌شناسند، به زنان، کودکان و بیماران حمله می‌کنند، غذا، دارو و امنیت و سرپناه این مردم را هدف گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با انتقاد از دولت‌های عربی افزود: چرا دولت‌های عربی که اسم خود را مسلمان گذاشته اند با این رژیم قطع رابطه نمی‌کنند و به ضرر مقاومت فعالیت می‌کنند. متاسفانه برخی از خائنان حتی به آنها کمک می‌کنند، کشور‌های که به میدان نیامدند و بی غیرتی و بی اهمیتی نشان دادند به زودی پشیمان خواهند شد. انشاالله مقاومت به زودی پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک خواهد مالید.

وی در خطبه اول نماز با اشاره به حکمت‌های وجوب روزه بر مسلمین گفت: یکی از حکمت‌های وجوب عبادت پراثر روزه، رسیدن به ملکه تقواست، همه عبادتها، نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف، نهی از منکر اهتمام به امور مسلمانها، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم و عبادت‌های تَرکی (تَرک هر کار حرامی عبادت و ارتقاء درجات است) زبان را از غیبت، تهمت، شایعات، ایجاد التهاب، جنگ روانی، بردن آبروی مومنین و ایجاد ناامنی بازداشتن، ترکش عبادت است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه روزه همه اعمالی که بر یک انسان پارسا، خداشناس، و خداپرست واجب است، تضمین می‌کند افزود: مکاتب قبل از اسلام هم در شریعتشان روزه داشته اند، چرا روزه بر عموم موحدان فرض و واجب است؟ برای اینکه تقوای مستمر داشته باشند و حالت تقوا در وجود انسان نهادینه شود.

حجت السلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: میان روزه و قرآن در این ماه تناسب وجود دارد و این دو مهم در روز قیامت شفاعت انسان‌ها را خواهند کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: روزه سبب افزایش تقوا در انسان‌ها خواهد شد. در میان عبادت‌ها روزه است که رقت قلب می‌آورد. روزه زنجیره‌ای است که دل‌های همه موحدان عالم را یکرنگ می‌کند، به گونه‌ای که همگان به مناجات و دعا برمی‌خیزند و در نهایت منجر به ایجاد وحدت و یکپارچگی می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: ایجاد وحدت و اتحاد از عظیم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان است، هر آنچیزی که مردم را ناراحت و مایوس کند و امنیت روانی مردم را متزلزل بکند ظلم و ایجاد تفرقه و جامعه را دستخوش تفرقه قرار دادن است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار