ف گلپایگانی

سفر اروپایی مدیران شهرداری قم برای پیگیری خرید تجهیزات تکمیلی مترو

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا حکایت از سفر چند تن از مدیران و یکی از اعضای شورای شهر قم به دو کشور اروپایی به‌منظور خرید تجهیزات تکمیلی و ماشین‌آلات موردنیاز خط یک مترو قم دارد.
کد خبر : 15300
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
سفر اروپایی مدیران شهرداری قم برای پیگیری خرید تجهیزات تکمیلی مترو

بررسی ها حاکی از آن است که درخصوص یکی از قراردادهای خرید تجهیزات ایمنی و تکمیلی مترو قم، سید جواد صحرایی مدیرکل حوزه شهردار، داود اسفیجانیان مدیرکل حراست، مهرداد توکلی مقدم معاون مالی‌واقتصادی شهرداری قم، عباس حلوایی معاون فنی‌وعمرانی، محمدرضا انگشت‌باف، مدیرعامل سازمان قطار شهری به همراه روح الله امرالهی عضو شورای شهر قم، هفته پیش به اروپا سفر کردند و احتمالا طی روزهای اخیر این سفر به پایان می رسد و به ایران برخواهند گشت.

براساس نظر برخی از کارشناسان موضوع ترکیب هیئت اعزامی برای پیگیری این خرید، قابل مناقشه است و سوالاتی را در خصوص ضرورت و یاعدم ضرورت حضور افرادی مانند مدیرکل حراست، مدیرکل حوزه شهردار، رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر و همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری و معاون مالی و اقتصادی را ایجاد کند.

آنچه در این ترکیب مشاهده می‌شود حضور پررنگ مدیران اجرایی و همراهی کم رنگ کارشناسان تخصصی در این حوزه است.

 

پاسخ شهرداری قم؛ سفر مدیران شهرداری قم برای تامین تجهیزات است

روابط‌عمومی و بین الملل شهرداری قم در توضیحاتی در خصوص سفر مدیران شهری به کشور هلند آورده است:  در خصوص این سفر، اعلام کرد: این سفر به منظور پیگیری خرید تجهیزات تکمیلی مترو قم و ماشین‌آلات موردنیاز خط یک مترو قم و همچنین بررسی میدانی شرکت تولیدکننده تجهیزات در کارخانه سازنده در حال انجام است.

توضیحات شهرداری قم حاکی است: با توجه به لزوم تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز جهت تکمیل و بهره‌برداری خط یک مترو قم به‌موازات عقد قرارداد تأمین ناوگان توسط وزارت کشور و با تصویب شورای اسلامی شهر قم، بررسی میدانی این تجهیزات در شرکت تولیدکننده معرفی‌شده از سوی پیمانکار پروژه، توسط اعضای هیئت‌مدیره سازمان قطار شهری قم در حال انجام است.

روابط عمومی شهرداری قم افزوده است: در این سفر بازدیدی از کارخانه تولید تجهیزات شامل لکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات با حضور نمایندگان پیمانکار، دو نفر از اعضای هیئت‌مدیره، عضو ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان قطار شهری، نماینده شهردار قم، ناظر اداره کل حراست و مدیرعامل سازمان در حال انجام است.

اطلاعیه شهرداری قم حاکی است : با توجه به اهمیت موضوع قرارداد تأمین‌کننده و پرداخت مرحله‌ای مبالغ باهدف کسب اطمینان خاطر از فرایند طراحی، سفارش‌گذاری و ساخت هرکدام از تجهیزات مطابق با برنامه زمان‌بندی به‌منظور آمادگی جهت بهره‌برداری در زمان مقرر و همچنین در راستای بازدیدهای دوره‌ای حین ساخت، پیمانکار طرف قرارداد هماهنگی برگزاری بازدید از محل کارخانه سازنده را انجام داده است.

روابط عمومی شهرداری قم همچنین تاکید کرده است: با توجه به‌عدم تولید این تجهیزات در داخل کشور و نیز زمان‌بر بودن فرآیند تأمین، حمل، ترخیص و راه‌اندازی آن‌ها سازمان قطار شهری قم با بررسی گزینه‌های مختلف تولیدکنندگان این نوع از تجهیزات و ماشین‌آلات در کشورهای مختلف، تصمیم به خرید از یکی از تولیدکنندگان صاحب‌نام و خوش‌سابقه در این حوزه نموده و با طرح در هیئت‌مدیره سازمان قطار شهری، برخی از اعضای هیئت‌مدیره مأمور به بررسی میدانی این کارخانه‌ها شدند.

روابط‌عمومی و بین الملل شهرداری قم در پایان آورده است: تمامی فرآیند اجرایی و تأمین هزینه‌های این سفر بر عهده پیمانکار پروژه بوده است.

در مجموع باید منتظر بازگشت این مدیران شهرداری قم از سفر اروپا باشیم تا زوایای روشن‌تر و دستاوردهای آن بهتر برای افکار عمومی مشخص و شیوه گزینش افراد و صورت حضور آنها برای شهروندان شرح‌ داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار