وزیر علوم:

مهدیه بحرالعلوم

پژوهانه ۵۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی به دانشمندان ملی و بین‌المللی اختصاص می‌یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره مصوبه اخیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشمندان یک درصد بین المللی و ملی سالانه معادل سرانه چهار دانشجوی دکتری ‌و چهار دانشجوی ارشد، «پژوهانه ویژه» دریافت می کنند؛ این رقم برای رشته‌های تجربی ۵۰۰ میلیون تومان و رشته های نظری ۲۵۰ میلیون تومان است.
کد خبر : 15137
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
پژوهانه ۵۰۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی به دانشمندان ملی و بین‌المللی اختصاص می‌یابد

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی گل عصر امروز (چهارشنبه) در شصت و دومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، با شعار حکمت، دانایی، آموزش نیازمحور و اشتغال آفرین اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه معاونت آموزشی در دولت سیزدهم شکل گرفته است؛ از اقدامات انجام شده می توان به تصویب ۶۰ پایه تشویقی، انعقاد تفاهم بورس رتبه های برتر کنکور و المپیادی ها با بنیاد ملی نخبگان، تصویب و ابلاغ جذب نخبگان در خارج از فراخوان، قانون جهش علمی بر مبنای عملکرد، اختصاص پژوهانه برای دانشمندان یک درصد و دو درصد و اساتید تازه استخدام‌شده در پنج سال گذشته و طراحی بورس ویژه صنعت برای نگهداشت نخبگان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۳۸۰ نخبه در رشته های اولویت دار جذب شدند. اخیرا در شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به ریاست رییس جمهور مصوب شد که پژوهانه برای دانشمندان یک درصد بین المللی و دو درصد ملی و اساتید تازه استخدام‌شده در پنج سال گذشته اختصاص یابد که در شورا تصویب شد به دانشمندان یک درصد بین المللی و ملی سالانه معادل سرانه بودجه چهار دانشجوی دکتری و چهار دانشجوی ارشد «پژوهانه ویژه» تحت عنوان مرجعیت علمی پرداخت شود. این مبلغ برای رشته های تجربی حدود ۵۰۰ میلیون تومان و برای رشته های نظری ۲۵۰ میلیون تومان درنظرگرفته شده است.

زلفی گل گفت: در سال ۱۴۰۳ برای ارتقای مرجعیت علمی ایران به مجلات نمایه شده فارسی ۵۰۰ میلیون تومان و مجلات انگلیسی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص می یابد و ۶۰ درصد از اعتبارات تمام دستگاه ها به صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری واریز می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار