رئیسی:

مهدیه بحرالعلوم

سدسازی لازمه جلوگیری از سیلاب در سیستان و بلوچستان

رئیس جمهور گفت: کار زیربنایی و زیرساختی که باید برای جلوگیری از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شود، ساخت سد است که جزء برنامه ماست.
کد خبر : 15134
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
سدسازی لازمه جلوگیری از سیلاب در سیستان و بلوچستان

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی در بازدید از مناطق سیل زده در جمع مردم جنوب سیستان و بلوچستان گفت:خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آسیب ندیده اند.

وی افزود: از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان وتیم مدیریتی استان که به صورت شبانه روزی در این منطقه تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور با اشاره به پیگیری وزیر راه در خصوص جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شودو آب باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در طول سال استفاده کنند وبه دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.
وی خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب به علت توجه دادن همه کشور به مسئله سیستان و بلوچستان، چابهار و دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد تشکر می‌کنم، این نگاه معظم له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس جمهور تصریح کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم وعلاوه بر حضور جهادی استاندار این استان از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان حضور پیدا کند.
رئیسی عنوان کرد: کار‌های آینده نیاز به همکاری همه دارد کار کشاورزی در این منطقه بسیار مهم است، وزیر جهادکشاورزی که در این سفر همراه ماست به این منطقه تعلق و به مسائل کشاورزی آشنایی دارد پیگیری کند که از این آب رحمت الهی بتوان برای رشد کشاورزی منطقه استفاده کرد.
وی افزود: امیدواریم نعمت بارش نزولات آسمانی در این منطقه و تمام نقاط کشور بیشتر شود و ما بتوانیم از این نعمت به درستی استفاده کنیم با همین سیل بند‌هایی که وجود دارد و امکانات زیرساختی بارانی که گاهی اوقات بارش می‌کند برای آب شرب کشاورزی و نیاز مردم منطقه بهره‌مند شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار