مهدی آل کثیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد؛توسعه باغات در اراضی شیب دار لرستان اولویت سازمان جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه توسعه باغات در اراضی شیب دار در دستور کار قرار دارد، گفت: سال گذشته ۵۰۰ هکتار درخت در اراضی شیب دار کاشت شده و امسال هم برنامه‌ریزی ما ۶۰۰ هکتار است.
کد خبر : 15130
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

به گزارش کاتنا، سید عماد شاهرخی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهمیه لرستان از  کاشت یک میلیارد درخت  ۷ و نیم میلیون اصله نهال است، اظهار کرد: از سال قبل این موضوع را در دستور کار قرار دادیم با دستگاه‌های مختلف جلساتی داشتیم که منجر به یک وحدت و وفاق بین مسوولان برای  تحقق  کاشت ۷ و نیم میلیون اصله شده است.

وی افزود: کاشت و توسعه درخت  به عنوان نشاط، سرزندگی، حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری به ویژه توسعه گردشگری کشاورزی  مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: همه مسوولان و دستگاه‌های اجرایی بر توسعه کاشت درخت در استان  اتفاق نظر دارند و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

شاهرخی بیان کرد:  در راستای کاشت  ۷ میلیون و نیم اصله نهال در لرستان نهالستان‌های استان  مجهز و عرصه‌های مختلفی که  قابلیت کاشت دارند  شناسایی شده است.

وی در خصوص نگهداری نهال‌های کاشته شده هم گفت: نگهداری درختان  در حوزه شهرداری که مشخص است،  در حوزه زراعت چوب هم  که متولی بخش خصوصی است و  ضمن کاشت نگهداری را هم انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در رابطه با کمربند سبز هم بیان کرد:  تفاهم نامه‌ی با شهرداری منعقد شده و شهرداری متعهد شده است که نگهداری را  انجام بدهند.

به گفته شاهرخی توسعه باغات در اراضی شیب دار هم در دستور کار قرار دارد، به شکلی که سال گذشته  ۵۰۰ هکتار کاشت شده  و امسال هم برنامه‌ریزی ما ۶۰۰ هکتار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار