مهدی آل کثیر

طرح ملی «مسطوار» در لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: اجرای طرح «مسطورا» به معنی «سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآن» در دستور کار این اداره کل است.
کد خبر : 15062
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۱۹

به گزارش  کاتنا ، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در حاشیه کارگاه توجیهی طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهار داشت: «مسطورا» طرح جدیدی از برنامه‌های قرآنی است که باهدف گفتمان‌سازی ۱۵۰ آیه از کلام‌الله مجید بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب طی سه سال در جامعه است که هر سال بنابراین وظیفه و دغدغه‌مندی ۵۰ فراز از آیات قرآن به‌صورت ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن به اجرا در می‌آید.
وی افزود: آیاتی که در قالب طرح «مسطورا» به آن پرداخته می‌شود بر اساس مباحث طرح کلی اندیشه‌های اسلامی و مربوط به مسائلی است که بر اعتقادات تأکید دارد و در زندگی مردم دخیل است و در واقع به انسان می‌آموزد که چگونه با آیات زندگی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌های متفاوت‌تری در استان برگزار می‌شود و تبیین مفاهیم قرآنی در قالب طرح «مسطورا» با عنوان زندگی با آیه‌ها یکی از این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام قدرتی، افزود: برای اجرای طرح «مسطورا» تبلیغات محیطی و استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار است و آموزش و حفظ آیات بر اساس شرایط خاص برای گروه‌های سنی مختلف به اجرا در خواهد آمد.

وی بر اطلاع‌رسانی طرح «مسطورا» یا «زندگی با آیه‌های قرآن» از سوی رسانه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: برای اطلاع‌رسانی در راستای اجرای این طرح لازم است همه دست‌به‌دست هم دهیم تا این برنامه که سراسر خیروبرکت است به گوش همگان برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، افزود: کلیپ‌هایی در راستای اجرای طرح «مسطورا» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی پیرامون این فرازها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی در لرستان هدف از اجرای طرح «مسطورا» را تبدیل آیه‌های قرآنی به گفتمان در قالب چهار گام در جامعه دانست و گفت: گام نخست این طرح شامل رساندن فرازهایی به سمع و نظر حداقل یک‌سوم جامعه است و ایجاد انس و الفت ۵۰ میلیون نفر در کشور با مفاهیم آیات گام دوم آن است.

وی افزود: گام سوم در اجرای طرح «مسطورا» حفظ ۵۰ فراز از قرآن کریم و ایجاد فرهنگ کنشگری بر مبنای تعلیم و تدبر در این آیات گام چهارم آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، یادآور شد: جز <خوانی قرآن کریم و آموزش مبلغین و مبلغات از دیگر برنامه‌های مهم امسال در ماه مبارک رمضان است و باتوجه‌به تداخل ماه رمضان با فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی خوبی برای ایجاد بسترهای تبلیغی استان در بین مسافران نوروزی صورت‌گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار