مهدی آل کثیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبرداد؛ صدور ۴۳ مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از صدور ۴۳ مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای طرح های ملی و استانی در دولت مردمی و خدمتگزار خبر داد.
کد خبر : 14773
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

به گزارش کاتنا، علی سالاروند روز چهارشنبه نهم اسفند ماه اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) طی نامه شماره ۷۳۶۴۵ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۱ سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است و به موجب این ابلاغ همه دستگاه‌های اجرایی استانی جهت پیشنهاد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای( اعم از جدید و یا طرح های دارای مجوز ماده ۲۳ واجد تغییرات در مشخصات اصلی ) مکلفند قبل از مبادله موافقت نامه با رعایت ضوابط مندرج در مفاد دستورالعمل اجرایی مزبور نسبت به اخذ مجوز ماده ۲۳ از محیط زیست و پدافند غیرعامل اقدام کنند.

وی افزود: مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ برای طرح های ملی و استانی به نوعی مجوز تامین مالی این پروژه‌ها از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است که باعث آبادانی و پیشرفت استان می‌شود لذا این طرح‌ها که عمدتا در حوزه‌های سد سازی، احداث جاده‌های مهم مواصلاتی، شهرسازی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی، ایجاد زیرساخت‌های فاضلاب‌های شهری و ایجاد زیرساخت‌های اداری و … هستند با این مجوزهای تامین اعتبار شده‌اند و بصورت ١٠٠ درصد به اجرا در خواهند آمد و باعث شکوفایی و تحول در استان خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: با همت و تلاش شبانه‌روز مسئولین استانی و با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای ۴۳ طرح ملی و استانی مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ صادر گردیده است که از این تعداد ۲۳ مجوز در سال ۱۴۰۱ و ۱۹ مجوز در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

سالاروند گفت: از مهمترین این مجوزها می‌توان به مجوز ماده ۲۳ طرح سد و نیروگاه تنگ معشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست اشاره نمود که با احداث آن شهرستان‌های کوهدشت، چگنی، رومشکان و دلفان از مواهب آن منتفع خواهند شد. این طرح که از مطالبات اصلی مردم لرستان و مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهور به استان لرستان بوده است و تخصیص اعتبارات این طرح منوط به مجوز زیست محیطی ماده ۲۳ شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر نهایتا در اولین روز اسفند سال جاری این مجوز بعنوان عیدی از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مردم لرستان داده شد و اهمیت اجرای این طرح برای مردم چندین شهر استان لرستان آنچنان است که اعلام صدور مجوز از طرف وزیر محترم کشور رسانه‌ای و اعلام عمومی شد و موجی از خوشحالی در بین مردم استان ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: از دیگر طرح‌های مهم می‌توان به صدور مجوز ماده ۲۳ طرح کنارگذر غربی شهر خرم آباد اشاره کرد که بار ترافیکی وارد شده در مرکز استان را به شکل قابل توجهی برطرف خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار