دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف وام‌های ازدواج

فرهاد دادبخش

دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف وام‌های ازدواج

رئیس جمهور، بانک مرکزی را موظف کرد به‌طور فوری برای تعیین تکلیف هزاران زوج در انتظار وام ازدواج، از جمله رفع مشکل اخذ تضامین بانکی، اقدام کند.
کد خبر : 14534
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
دستور رئیس جمهور برای تعیین تکلیف وام‌های ازدواج

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور، امروز پنجشنبه در چهارمین نشست شورای عالی جوانان و نخستین نشست شورای عالی نوجوانان و جوانان در دولت مردمی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر، علیه‌السلام و روز جوان، پرداختن به مسائل فرهنگی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، اخلاق، فرهنگ کار و تلاش، خودباوری و انضباط اجتماعی در قشر نوجوان و جوان را از جمله محوری‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی، وزارتخانه‌ها و نهاد‌های انقلابی دانست و گفت: اینکه برای موضوع نوجوانان و جوانان به‌طور خاص، شورای عالی تعریف شده، نشانه اهمیت جایگاه این قشر از جامعه است.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: همه اعضا و اجزای این شورا وظیفه دارند در هم‌افزایی و هماهنگی با یکدیگر به دنبال تقویت نقاط قوت و کاستن از نقاط ضعف در اجرای مأموریت‌های خود در قبال نوجوانان و جوانان باشند.

رئیس جمهور با تأکید بر نقش مهم و مؤثر وزارتخانه‌های فرهنگی، آموزشی و همچنین رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی برای حفاظت از فکر و اندیشه نوجوانان و جوانان در برابر حملات متمرکز و مداوم دشمنان، باز کردن گره‌های ذهنی جوانان و نوجوانان را از جمله مهم‌ترین وظایف این شورا و دستگاه‌های اجرایی کشور، عنوان کرد و گفت: اگر گره ذهنی در نسل نوجوان و جوان باز نشود، تبدیل به مسئله و پس از آن، موجب یأس و ناامیدی در این قشر خواهد شد و بحران‌های اجتماعی ایجاد خواهد کرد. بنابر این، شورای عالی نوجوانان و جوانان و همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها موظفند با حساسیت برای روشن شدن فکر و اندیشه نوجوانان و جوانان، کار کنند.

«توجه ویژه به پشتیبانی، خدمات بانکی، بودجه و اعتبارات و برنامه‌ریزی در حوزه نوجوان و جوان» و «تسهیل اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان» از دستور‌های رئیس جمهور در این نشست بود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: بدون تردید، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تسهیل ازدواج جوانان، علاوه بر ایجاد امید در نسل جوان، آثار بسیار مثبت اجتماعی در زمینه افزایش جمعیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

رئیس جمهور در این‌باره، بانک مرکزی را موظف کرد به‌طور فوری برای تعیین تکلیف هزاران زوج در انتظار وام ازدواج، از جمله رفع مشکل اخذ تضامین بانکی، اقدام کند.

رئیس قوه مجریه، همچنین ضمن قدردانی از برگزارکنندگان طرح بزرگ و ملی روایت پیشرفت، گفت: این طرح، از جمله کار‌های خوب در زمینه معرفی دستاورد‌ها و پیشرفت‌های کشور به نسل نوجوان و جوان کشور بوده که خوشبختانه در اهداف خود نیز موفق و اثربخش است و باید ادامه یابد.

گفتنی است در این نشست، ۳ مصوبه برای تسهیل در تأمین اعتبار خرید جهیزیه ایرانی، ویژه زوج‌های جوان دهک‌های پایین درآمدی، ارتقای کیفیت دوره‌های آموزشی ازدواج و مهارت‌های زندگی با همکاری وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و همچنین، طرح وصال شیرین با هدف کاهش هزینه‌های برگزاری جشن ازدواج جوانان، به تصویب اعضای شورا رسید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار