ف گلپایگانی

۳۰ درصد محصولات چوب و مبلمان کشور در قم تولید می‌شود

رییس اتحادیه درودگران قم گفت: در سطح استان چهار هزار واحد صنفی در حوزه چوب و مبلمان فعال است و صنعتگران قمی ۳۰ درصد از محصولات چوب و مبلمان ایران را تولید می‌کنند.
کد خبر : 14454
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۹
۳۰ درصد محصولات چوب و مبلمان کشور در قم تولید می‌شود

عباس گلاب گیران روز سه‌شنبه در آیین بررسی مشکلات صنعت چوب و مبلمان و تجلیل از پیشکسوتان این صنعت،بیان داشت: طی ۲ سال گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی انجام و یک‌هزار و ۳۰۰ واحد صنفی مرتبط با صنعت چوب و مبلمان ساماندهی شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ متر زمین برای احداث اتحادیه صنف چوب و مبلمان قم در شهرک ثامن خریداری‌ شده‌است.

وی یادآور شد: قم با دارا بودن شهرک تخصصی چوب و مبلمان ثامن زمینه رونق و بالندگی این صنعت را فراهم کرده و این شهرک یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های تخصصی کشور است.

شهرک صنعتی ثامن‌الائمه به‌عنوان نخستین شهرک صنفی در زمینه تولید مصنوعات چوبی و مبلمان در کیلومتر ۱۵ جاده قم- قنوات و در کیلومتر ۵ اتوبان قم- گرمسار واقع‌ شده است، مساحت این شهر ۱۴۰هکتار بوده و ۱۶۰ هکتار نیز برنامه توسعه‌ای برای این شهرک صنعتی در نظر گرفته‌ شده‌است.

اشتغال ۲۰ هزار نفر در صنعت چوب و مبلمان قم

 

مسوول توسعه خوشه چوب و مبلمان قم نیز در ادامه، تصریح کرد: صنعت و چوب و مبلمان قم با فعال بودن چهار هزار واحد صنفی ۲۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌است.

امیر ولی، گفت: صنعت چوب و مبلمان قم در بین خوشه‌های تخصصی صنعتی، بالاترین میزان اشتغال این استان را به خود اختصاص داده‌است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مزیت‌های نسبی استان قم تولید محصولات خام است، ادامه داد: خام فروشی تاکنون ارزش‌افزوده لازم را برای قم به وجود نیاورده و برای ایجاد ارزش‌افزوده موردنظر از این صنعت باید زنجیره تولید این محصول تکمیل شود.

ولی بابیان اینکه رونق صادرات نیازمند کارگروهی تولیدکنندگان است، اظهار داشت: فعالان این صنعت با حضور در نمایشگاه داخلی و بین‌المللی به دنبال بازارهای جدید صادراتی باشند و به وضع موجود بسنده نکنند.

مسوول توسعه خوشه چوب و مبلمان قم گفت: سهم صادرات قم از صادرات ۵۰ میلیون دلاری چوب و مبلمان کشور کمتر از یک‌میلیون دلار است این در حالیست که قم قطب تولید چوب و مبلمان ایران است.

نقدینگی و مواد اولیه ۲ چالش مهم صنعت چوب و مبلمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم نیز تأمین مواد اولیه و نقدینگی را دو چالش اصلی فعالان صنعت چوب و مبلمان یاد کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده زمینه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی چوب و مبلمان فراهم‌ شده‌است.

اکبر ابدالی تصریح کرد: همچنین درخصوص تأمین مواد اولیه نیز برنامه‌های امیدبخشی در سطح کلان در حال انجام است که آثار آن به‌تدریج نمایان می‌شود.

وی با اشاره به مغفول ماندن صنعت چوب و مبلمان قم، گفت: مشکل کنونی این صنعت در قم عدم برندینگ و معرفی این صنعت در عرصه ملی و بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص مباحث مربوط به مالیات نیز ظرفیت‌های خوبی در راستای رونق تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیش‌بینی‌ شده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار