ف گلپایگانی

جنگ تراکتور و پرسپولیس برای رتبه سوم؛ پنجمین تقابل متوالی بدون تماشاگر با چاشنی انتقام

حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی بین تیم‌های پرسپولیس و تراکتور تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر : 14448
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۴
جنگ تراکتور و پرسپولیس برای رتبه سوم؛ پنجمین تقابل متوالی بدون تماشاگر با چاشنی انتقام

دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور تبریز از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، فردا چهارشنبه از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. با حکم کمیته انضباطی و به‌خاطر اتفاقات دربی سرخابی‌ها این دیدار بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

دیدار رفت دو تیم به لطف اشتباه بزرگ حسین پورحمیدی با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و حالا تی‌تی‌ها با انگیزه بالا پا به این دیدار می‌گذارند.

پنجمین دیدار متوالی بدون تماشاگر

این پنجمین دیدار متوالی دو تیم در چند سال‌ گذشته است که بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. چهار بازی قبلی به دلایل شیوع ویروس کرونا و بازسازی سکوهای ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگر برگزار شده بود. در چهار دیدار قبلی سرخ‌پوشان تهرانی موفق شدند سه پیروزی بدست بیاورند و سهم تی‌تی‌ها نیز یک برد بود و می‌توان امیدوار بود که دیدار فردا دو تیم نیز با برتری یکی از آن‌ها به پایان برسد.

تراکتوری‌ها موفق شدند در آخرین دیدار بدون تماشگر دوتیم، با تک گل محمد عباس‌زاده، پرسپولیس را مغلوب کنند.

 

جنگ برای رتبه سوم جدول

تیم فوتبال پرسپولیس پس از باخت مقابل آلومینیوم در هفته گذشته، با یک بازی بیشتر نسبت به تراکتور تنها با اختلاف ۲ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و تی‌تی‌ها در صورت برتری مقابل سرخ‌پوشان می‌توانند جای این تیم را بگیرند. شاگردان اوسمار در صورت از دست دادن امتیاز در این دیدار تا رتبه پنجم سقوط می‌کنند.

آمار بد خمس مقابل پرسپولیس

تراکتور تحت هدایت پاکو خمس تاکنون دوبار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که سرخ‌پوشان تهرانی موفق شدند با هدایت یحیی گل‌محمدی با نتایج ۳ بر ۲ و همچنین یک بر صفر، به برتری دست پیدا کنند. در این دیدار هدایت پرسپولیس بر عهده اوسمار برزیلی خواهد بود و تی‌تی‌ها نیز در ۵ بازی قبلی خود در لیگ برتر شکستی نداشتند. از طرفی پرسپولیس در کنار استقلال تنها تیم‌هایی هستند که تا به اینجای فصل شکستی در بازی‌های خانگی نداشتند.

 

آمار تقابل‌های دو تیم

این دو تیم در مجموع ۵۴ بار در رقابت‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم پرسپولیس ۲۷ برد و ۱۱ پیروزی نیز سهم تراکتور بوده، ۱۶ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. این دیدار سی‌ودومین دیدار ۲ تیم در چارچوب لیگ‌ برتر خواهد بود که در ۳۱ دیدار گذشته پرسپولیس ۱۶ برد و تراکتور ۱۰ برد به دست آورده و ۵ دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است.

بازیکنان مشترک

حساسیت و جذابیت این دیدار وقتی بیشتر می‌شود که در ترکیب دو تیم ۸ بازیکن هستند که سابقه پوشیدن لباس رقیب را در کارنامه خود دارند. تعدادی از آن‌ها حتی خاطرات تاخ و شیرین زیادی برای هواداران رقیب به ثبت رساندند تا انگیزه‌های زیادی برای تقابل با تیم سابق خود داشته باشند. در ترکیب تراکتور شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، سیامک نعمتی و مهدی عبدی بازیکنانی هستند که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند. مهدی عبدی و سیامک نعمتی در این فصل راهی تبریز شدند و حتی عبدی در دیدار رفت نیز بر روی نیمکت سرخ‌پوشان تهرانی قرار داشت.

 

در مقابل دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و امید عالیشاه نیز در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس، سابقه پوشیدن لیاس تیم فوتبال تراکتور را در کارنامه خود دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار