ف گلپایگانی

طرح نظارت بر خالص فروشی در قنادی‌های قم اجرایی شد

مدیرکل استاندارد قم گفت: طرح نظارت بر خالص فروشی در قنادی‌های قم با هدف صیانت از حقوق عامه در سطح استان در حال اجراست.
کد خبر : 14352
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
طرح نظارت بر خالص فروشی در قنادی‌های قم اجرایی شد

محمدهادی سماواتی در این رابطه بیان داشت: طرح مذکور با توجه به تاکیدات رئیس جمهور درپایش کم‌فروشی و با اجباری شدن استاندارد ملی « کمیت فرآورده در پیش ‌بسته بندی‌ها» بر اساس مصوبات آخرین جلسه شورای عالی استاندارد، در استان درحال اجرا است.

وی با اشاره به این که متخلفان شناسایی شده در این طرح به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد، اضافه کرد: شیوه ممیزی در این طرح این گونه است که می‌بایست هزینه‌ جعبه به صورت مجزا محاسبه ومردم شیرینی را به صورت خالص خریداری نمایند.

وی ادامه داد: یا اینکه هزینه جعبه در آنالیز قیمت شیرینی لحاظ گردد که در هر ۲ شیوه برای جلوگیری از گرانفروشی و کم فروشی نهادهای تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، اداره کل صنعت معدن و تجارت و اداره کل استاندارد، وظیفه پایش این امر را به عهده دارند.

مدیرکل استاندارد تاکید کرد: به منظور حُسن اجرای طرح نظارت بر خالص فروشی در قنادی‌های قم و صیانت از حقوق مردم، گشت‌های مشترک توسط نهادهای مذکور به صورت منظم در استان برگزار می‌شود.

گفتنی‌است بر اساس آمار ۲۱۹ شیرینی فروشی در قم فعال است که بازرسان به آن‌ها مراجعه و عملکردشان در خصوص نحو عرضه محصول به مشتریان را مورد نظارت قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است علاوه بر طرح فوق، در جریان اجرای طرح پیش بسته بندی، وزن محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی مشمول این طرح در استان نیز به‌منظور مقابله با کم‌فروشی و برخورد با تخلف‌های احتمالی در این زمینه، مورد پایش قرار می‌گیرد.

در این طرح، بازرسان اداره کل استاندارد استان به واحدهای صنعتی فعال در قم مراجعه و از محصول تولیدی آن‌ها،‌ نمونه برداری می‌کنند، بر این اساس باید وزن محصول تولیدی به صورت خالص با وزن اعلام شده از سوی شرکت برابر باشد و در غیر این صورت تخلف رخ داده‌است.

در اجرای طرح پیش‌ بسته بندی حتی نمونه‌برداری از سطح بازار و مراکز عرضه و یا انبار عمده محصولات تولید شده نیز صورت می‌گیرد تا روند بازرسی‌ها به صورت کامل تصادفی باشد و در همه این شرایط باید وزن محصول مورد نظر به طور دقیق با وزن اعلامی شرکت در روی جلد و بسته‌بندی آن یکی باشد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار