فاطمه گلپایگانی

دستگیری زوج فروشنده داروهای سقط جنین در بروجرد

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد از شناسایی و دستگیری زن و شوهرِ فروشنده داروهای سقط جنین در بروجرد خبر داد.
کد خبر : 14316
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۱۶
دستگیری زوج فروشنده داروهای سقط جنین در بروجرد

به گزارش از کاتنا دکتر مهدی زارعی در گفت و گوی خبری بیان کرد با توجه به گزارشات واصله در خصوص انجام “سقط غیرمجاز جنین” توسط یکی از کارشناسان مامایی دارای پروانه فعالیت بروجرد، نامبرده تحت رصد کارشناسان معاونت درمان قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد مامای متخلف با همکاری همسر خود اقدام به فروش داروهای سقط جنین به متقاضیان در خارج از دفترکار مامایی و انجام سقط در دفترکار می کند.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد ، ادامه داد: پس از محرز شدن عوامل انجام سقط و فروش داروهای مربوطه ، با دستور دادستان محترم و همکاری پلیسِ اطلاعاتِ نیروی انتظامی، همسرِ خانم ماما در حین فروش داروهای سقط به یکی از مراجعین دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

زارعی با بیان اینکه روند شناسایی افراد و مراکز غیر مجاز و غیرقانونی در ارتباط با سقط جنین ادامه دارد بیان کرد: مطابق ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی ، فراهم ساختن وسایل سقط جنین و یا مباشرت به انجام آن توسط طبیب، ماما و دارو فروش به محکومیت حبس از ۲ تا پنج سال و پرداخت دیه منجر خواهد شد .علاوه بر آن پروانه فعالیت ایشان نیز ابطال می شود و تحقق این جرم نیازمند تکرار نیست.

معاون درمان شبکه بهداشت‌ ودرمان بروجرد یادآور شد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سقط غیرقانونی جنین، خط قرمز دستگاه های متولی از جمله معاونت درمان بروجرد است و هرگونه اقدام در این راستا،جرم تلقی می شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار