سالانه یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

فرهاد دادبخش

سالانه یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد که ۸۰۰ هزار مورد آن خالص یعنی منهای افرادی است که بازنشسته شده یا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
کد خبر : 14242
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
سالانه یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد

به گزارش کاتنا و به نقل ازمرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» روز پنج‌شنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی «حسین نوری‌همدانی» از مراجع عظام تقلید، بیان داشت: دولت طرح‌های زیادی را برای گسترش رفاه اجتماعی در دستور کار دارد و تلاش می‌کند خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم در این طرح‌ها مورد توجه باشد.

مرتضوی با اشاره به این که اقدام‌های دولت سیزدهم در حوزه بیمه‌شدگان با رشد بسیار زیادی همراه است، افزود: به‌طور کلی پنج صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای زیرنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شود و این صندوق‌ها بیش از هفت میلیون بازنشسته را در سطح کشور تحت پوشش دارند.
وی با تأکید بر تنوع خوب صندوق‌های بیمه‌ای در کشور و خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند، ادامه داد: از جمله این صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در دولت مردمی، براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب نزدیک به ۱۰۰ درصد اقشار مختلف جامعه از بیمه پایه برخوردارند و می‌توانند از مزایایی که برای بیمه‌شدگان درنظر گرفته شده‌است، استفاده کنند.
وی بیان داشت‌: از جمله بیمه‌های وابسته به وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، بیمه تأمین اجتماعی است که بیمه‌شدگان آن در صورت مراجعه به مراکز ملکی سازمان در سه سطح مختلف خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.
مرتضوی ادامه داد: همچنین بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در صورت مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی تا ۹۰ درصد و در صورت مراجعه به مراکز درمانی بخش خصوصی تا ۷۰ درصد خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
وی درخصوص تلاش صورت‌گرفته برای بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان نیز گفت: در سال بیش‌ از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای کمک به بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه می‌شود.
وزیر رفاه همچنین با اشاره به موضوع توزیع کالابرگ الکترونیکی برای تأمین نیاز مردم، بیان داشت:‌ در این رابطه با تلاش و اصلاحات صورت‌گرفته، طرحی در حال اجراست که به تأمین نیازهای غذایی مردم توجه جدی دارد و در آن علاوه بر یارانه به افراد براساس دهکی که در آن قرار دارند اعتباری برای خرید ۱۱ قلم کالا داده می‌شود. استقبال از این طرح بسیار خوب بوده‌است و تاکنون حدود ۲۲ میلیون نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار