مشارکت گسترده در انتخابات عامل ارتقا و تحول جدید در کشور

مهدیه بحرالعلوم

مشارکت گسترده در انتخابات عامل ارتقا و تحول جدید در کشور

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مشارکت گسترده در انتخابات نفس تازه و تحول جدید و ارتقای توانایی‌های کشور است.
کد خبر : 14230
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مشارکت گسترده در انتخابات عامل ارتقا و تحول جدید در کشور

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه امروز نماز جمعه با تبریک اعیاد شعبانیه به نمازگزاران و سفارش خود و همگی به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: انتخابات حق شما و عزت شما مردم است، انتخابات دوام در برابر فشار‌ها و تحول خواهی همیشگی شماست، انتخابات تامین امنیت روانی و فرهنگی و سیاسی منطقه است، انتخابات برای دشمن خوار چشم و برای دوستان نور چشم است.

وی ادامه داد: انتخابات نشان می‌دهد ملت در حیات سیاسی و اجتماعی مرگ پذیر نیست، زنده است وقتی جامعه‌ای بمیرد نمی‌تواند قدرت اجتماع داشته باشد، انتخابات علامت زنده بودن شماست و نشان می‌دهد ملت ما با آگاهی، یافته اند که سرنوشتشان را باید خود رقم بزنند، چون خدای متعال راه کج و راه درست را جلوی پای شما گذاشته است و شما راه دین، راه ولایت و راه استقلال و عزت را دیده اید و دیده اید نظامی که با رای قاطبه مردم به عنوان جمهوری اسلامی نام گذاری شده، این نظام دو پایه دارد، جمهوریت و اسلامیت، این جمهوریت اسلامیت را بیمه می‌کند اگر جمهوریت نباشد، احکام اسلام زمینه اجرا پیدا نخواهد کرد، و ولایت قوام در مرحله نفوذ داخلی و بین المللی نخواهد داشت.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: این انگیزه حضور در پای صندوق‌های انتخابات یک انگیزه عقلانی، شرعی، سیاسی، بصیرتی و ولایت مدارانه است. بعضی‌ها با توجه به ماموریتی که از شبکه‌های بیگانه دارند می‌گویند چرا ما در انتخابات شرکت کنیم؟ این همه مشکلات داریم؟ چون مشکلات داریم باید در انتخابات شرکت کنیم، انتخابات نفس تازه و تحول جدیدی است، انتخابات ارتقای توانایی کشور است، مردم می‌فهمند که حضورشان گره گشا و پشتوانه خدمت خدمتگزاران و دولت است، دلگرمی است و مسئولیت دولتمردان را سنگین‌تر می‌کند و اگر مشارکت نباشد باعث می‌شود که مشکلات دیگری داشته باشیم، راه مایوس کردن دشمنان و دلگرم کردن دوستان و خدمتگزاران خودتان و مسئولان، شرکت در انتخابات است، اما از اول انقلاب تا امروز، امنیت و آسایش خانوادگی و رفع مشکلات اقتصادی همه در مسیر مشارکت در انتخابات برطرف می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به لزوم حضور اقشار مختلف در انتخابات تاکید کرد: حتی برای آنها که انگیزه مذهبی ندارند، اما امنیت، آسایش اجتماعی و روانی و رفع مشکلات اقتصادی را می‌خواهند، این موضوعات از مسیر حضور در انتخابات می‌گذرد. از طرفی کدام کشور در دنیاست که مشکلات نداشته باشد؟

وی با ابراز اطمینان از حضور مردم بصیر، مومن، آگاه و رشید ایران در انتخابات، گفت: به خصوص دیدن این رای اولی‌ها و خروش این یاران امام زمان (عج) به انسان نشاط می‌دهد. امروز همه در مقابله با استکبار، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و این پیش‌زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است، اما پیش‌قراول و خط شکن شما مردم ایران هستید که پرچم فتح را زیر سایه پرچم ولایت به دست امام زمان می‌رسانید.

خطیب جمعه تهران همچنین اظهار امیدواری کرد:همانطور که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر بودید، در انتخابات هم حضورتان ارواح شهدا را خشنود، روح امام راحل را شاد، نایب امام زمان را سرافراز، کشور را در برابر دشمنان، مقتدر، متحد و حماسی می‌کند و مایه رشد بیشتر کشور و یاس دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) رهبر جامعه بود، اما، چون شما را نداشت با وجود اینکه در مرز پیروزی بود و تا مرز‌های شام پیش رفته بودند، اما، چون اعتقاد به ولایت در میان لشکریانش نبود نفوذی‌ها و منافقین توانستند لشکر را متلاشی و امام علی (ع) را به غربت مبتلا کنند.

وی خطاب به نمازگزاران، اظهار کرد: دشمنان به مرز شما نتوانستند نزدیک شوند، دشمنان داعش را ساخته بودند که شما را از بین ببرند هم مراکز مقدس و هم زنان و مردان ایران را هدف قرار داده بودند، آنها با ملت ما بغض دارند اگر ببینند ملت تفرقه دارند، حتی اموات را هم از قبور در می‌آوردند.

* حضور مردم در راهپیمایی، اقتدارمدارانه، عزت ساز و مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی دشمن بود
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ویژگی‌هایی داشت اولا براساس آماری که کارشناسان از همه استان‌ها و شهرستان‌ها ارائه کردند امسال درصد مشارکت در اغلب استان‌ها و شهرستان‌ها و روستا‌ها بیشتر از سنوات قبل بوده است که این موضوع باعث ناراحتی و عصبانیت دشمن شده است، این بصیرت تودهنی به بوق‌های تبلیغاتی دشمنان است حضور مردم، حضوری اقتدارمدارانه، عزت ساز و مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی دشمن بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: نکته دیگر در تجدید میثاق با امام و شهدا و ولی فقیه، تنوع حاضران در راهپیمایی بود که هم زنان در سطح وسیعی همچون همه صحنه‌ها ایفای نقش کردند هم مردان و هم جوانان و نوجوانان حضور چشمگیری داشتند، این نوجوانان و جوانان و نسلی که امام را ندیده اند، فرزندان انقلاب، حافظان نظام و حامیان مکتب و پاسداران خون شهدا هستند.

وی اظهار کرد: نکته سوم تحقق وعده خدا ان تنصرالله ینصرکم، سلاح تبلیغاتی دشمن بسیار پرحجم است و شب و روز توپخانه‌های تبلیغاتی آنها قلب جوانان و فکر مردم ما را هدف گرفته اند که آنها را از نظام مایوس کنند و میان مسئولان نفاق بیاندازند و پرچم ولایت را به غربت مبتلا کنند، با این حجم از تبلیغات بیرونی و غرب گرا‌های داخلی که صاحب تریبون هستند، اینها با همه قدرت به میدان آمده اند که مردم را دلسرد کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست، مردم با مشکل گرانی، مسکن و مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و دنیای کفر فشار‌های فلج کننده‌ای به ما وارد می‌کند ما با مقاومت از فشار‌ها عبور کرده ایم و مردم با بصیرت با وجود این مشکلات به میدان آمده اند تا بگویند ما مشکلات را می‌دانیم و قصور‌ها و تقصیر‌ها را می‌دانیم، اما صاحب این انقلاب و پاسدار انقلاب هستیم و با نایب امام زمان عهد بسته ایم و بر سر عهدمان هستیم و از امامت و ولایت اطاعت خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: چیزی که برای مردم هم عقیده و باور است و هم تجربه، این است که انقلاب، انقلابی الهی و استمرار بعثت نبی مکرم اسلام است و این بعثت حادثه‌ای تاریخی نیست که تمام شده باشد، چشمه جوشانی است که همه نسل‌ها تا قیامت از این چشمه حیات می‌گیرند خداوند پیامبر و جانشینان ایشان را برای نجات بشریت از انواع اسارت‌ها و وابستگی‌ها مبعوث کردند و این صدا تا ابد خاموش نخواهد شد و بعد از پیامبر ائمه و در زمان حاضر نایب امام زمان پیام رسان مبعث هستند.

وی تصریح کرد: این بستر مستمر بعثت نبوی که از آستین نایب امام زمان درخشید همه قدرت‌های شرقی و غربی حساس شدند و خواستند این نور را در داخل کشور ما خاموش کنند، اما نه تنها این نور خاموش نشد بلکه مرز‌ها را درنوردید و امروز در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، عراق و … درخشیدن گرفته و سران کشور‌های اروپایی و غربی را به چالش کشیده است و می‌بینیم که یمن قهرمان ابرقدرت‌ها را، امریکا و انگلیس را به چالش کشیده است و حزب الله لبنان با رهبری سیدحسن نصرالله شاگرد راستین امامین انقلاب چگونه با درایت و حکمت پایگاه‌های اسرائیل را یکی پس از دیگری فلج می‌کند و عراق که امروز به میدان آمده است همه یکصدا در کنار مردم غزه در هجوم به قلب دنیای کفر مشترکند و با شجاعت و اطمینان، پایگاه‌های نظامی امریکا را در نقاط مختلف منطقه هدف قرار می‌دهند و ان شاالله به همین زودی حق همیشه پیروز است و باطل از بین رفتنی.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار