ف گلپایگانی

بسته فجری موسیقی؛ شب چهارم کدام گروه‌ها روی صحنه می‌روند؟

چهارمین شب سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان اجراهای ارکسترال و کنسرت خوانندگان پاپ همچون علی زندوکیلی، ناصر زینلی و محسن یگانه است
کد خبر : 14220
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۱۶
بسته فجری موسیقی؛ شب چهارم کدام گروه‌ها روی صحنه می‌روند؟

چهارمین روز سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر پنجشنبه -۲۶ بهمن ماه- ساعت ۱۴:۳۰ با اجرای گروه موسیقی بانوان «پارلای تبریز» در تالار وحدت آغاز می‌شود.

سپس در بخش ارکسترال ساعت ۱۸:۳۰ ارکستر «چکاوک» به رهبری رضا شایسته و ساعت ۲۱:۳۰ علی زندوکیلی خواننده موسیقی پاپ در تالار وحدت به روی صحنه می‌روند.

تالار رودکی ساعت ۱۸:۳۰ میزبان ارکستر امین غفاری و ساعت ۲۱:۳۰ در بخش موسیقی ردیف دستگاهی میزبان شب استاد فضل‌الله توکل است.

استاد فضل الله توکل آهنگساز، نوازنده سنتور و شاعر متولد ۱۴ آبان ۱۳۲۱ در تهران است. او که از شاگردان علی تجویدی و حسین یاحقی است، در ارکسترهایی همچون رادیو و گل‌ها به نوازندگی پرداخته است و اجراهای متعدد تک‌نوازی در برنامه‌های یک شاخه گل، گل‌های رنگارنگ، برگ سبز و گل‌های جاویدان داشته است. هم‌نوازی‌های سنتور و ویولن توکل با پرویز یاحقی و یا اسدالله ملک نقش مهمی در گسترش هم‌نوازی این سازها در موسیقی معاصر ایران داشته است.

توکل آثار متعددی را با صدای اکبر گلپایگانی ضبط و منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به قهر و ناز، مست عشق و عقیق اشاره کرد. در سال‌های اخیر مجموعه «عمری عاشقانه نوشتم» و «عمری عاشقانه نواختم» نیز در قالب کتاب و آلبوم موسیقی به سرپرستی این هنرمند روانه بازار شده است. توکل دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

فرهنگسرای ارسباران در چهارمین شب سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به ترتیب میزبان دو گروه کُر؛ «آوای نیایش» به سرپرستی حسین محرمی و «مهر وطن» به سرپرستی مسعود نکویی است.

هنرستان موسیقی دختران تهران نیز ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری به روی صحنه می‌روند.

در بخش سرود نیز ساعت ۱۸:۳۰ گروه‌های سرود «فرزندان ایران» و «ابن‌الرضا» در کوشک باغ هنر مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد آثاری را اجرا می‌کنند.

در بخش موسیقی پاپ، خوانندگان این حوزه حامد محضرنیا ساعت ۱۹ و ناصر زینلی ساعت ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه می‌روند و کنسرت محسن یگانه دیگر خواننده پاپ سانس‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن شهیدآوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

 

سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه، امسال با حضور ۲۱۰۹ هنرمند در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و ۱۴ استان دیگر در حال برگزاری است و جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار