فاطمه گلپایگانی

هواشناسی نسبت به بارش برف و کاهش دما در قم هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش باران، برف و کاهش دما در این استان گفت: سامانه بارشی و ناپایداری متناوب از فردا (پنجشنبه) این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کد خبر : 14165
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱:۰۳
هواشناسی نسبت به بارش برف و کاهش دما در قم هشدار نارنجی صادر کرد

مهران حیدری نبی اظهار کرد: بر اساس داده های ایستگاه های هواشناسی، سامانه بارشی از عصر فردا به آسمان استان نفوذ خواهد کرد و ناپایداری متناوب آن سبب بارش باران، رگبار، رعدوبرق و احتمال بارش باران و همچنین بارش برف در مناطق مرتفع در نقاط مستعد وجود دارد که اثرات مخاطره آمیزی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اثرات شامل لغزندگی معابر و جاده ها، آبگرفتگی بعضی معابر، احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب، وزش باد شدید، گاهی وزش باد خیلی شدید و امکان خسارت به سازه های موقت، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال خواهد بود.

حیدری نبی سایر اثرات این سامانه را امکان اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، بارش تگرگ، امکان سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، بروز پدیده مه‌گرفتگی و محدودیت دید در نواحی کوهستانی اعلام کرد.

مدیر کل هواشناسی استان قم به مردم توصیه کرد نسبت به منع تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی و جابه‌جانشدن عشایر یا چرای دام در ارتفاعات اقدام کنند.

به گفته وی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی زمان پایان فعالیت این سامانه اواخر روز جمعه اعلام شده است.

وی افزود: صبح جمعه آسمان قم ابری و مه آلود همراه با بارش باران و برف خواهد بود.

وی خواستار آمادگی نهادهای امدادی و شهرداری قم به منظور خدمت رسانی به شهروندان در صورت بروز حادثه های احتمالی شد.

مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه صبح امروز دمای ۶ درجه را ثبت کردیم و حداکثر دمای امروز به ۲۳ درجه رسید، گفت: در روزهای پنجشنبه وجمعه حداقل دمای هفت و ۹ درجه سانتی گراد و بیشینه ۲۳ و ۱۶ درجه سانتیگراد را پیش بینی می‌کنیم.

این مسوول تاکید کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی موجود برای روز شنبه کمینه و بیشینه دما را پنج و ۱۹ درجه سانتیگراد انتظار داریم.

وی سردترین مناطق امروز در استان قم را کوه سفید و شکوهیه با سه درجه سانتیگراد و گرمترین را جمکران با ۲۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

وی در پایان تاکید کرد که با توجه به بارش باران و برف هم استانی‌ها باید مراقبت مسائلی چون لغزندگی معابر، کاهش دید افقی و مه آلودگی معابر و یخ زدگی لوله‌های آب باشند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار