مهدی آل کثیر

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی ؛ واحدهای زیرمجموعه این وزارتخانه موظف به سرمایه‌گذاری در لرستان هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واحدهای زیر مجموعه این وزارتخانه موظف به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی لرستان هستند.
کد خبر : 14059
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به گزارش کاتنا ،  سید صولت مرتضوی  در حاشیه جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان افزود: مقرر شد شرکت شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق عشایر و روستاییان، سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه ای اقداماتی برای توسعه استان انجام دهند تا دِين خود را نسبت به مردم و جوانان مستعد لرستان ادا کنند.

وی تصریح کرد: دستور لازم برای رفع مشکلات و تکمیل طرح های مربوط به وزارت تعاون و شرکت های وابسته صادر شده و این شرکت ها سرمایه گذاری خوبی در حوزه دارویی، سیمان، شیر و لبنیات و دامپروری در لرستان انجام داده اند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری مشکل منابع مالی واحد ۳۵ هزار تنی لاستیک الیگودرز تاکید کرد: لرستان امکان توسعه بیشتر از این را دارد که همه از جمله بانک ها باید در این راستا کمک کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: ۲ هزار میلیارد ریال سال آینده از محل منابع بانک توسعه تعاون با اولویت پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های قالب زنجیره ارزش، ساماندهی اشتغال دانش آموختگان، دانش‌بنیان‌ها و بانوان به استان پرداخت می شود.

حامد ویسکرمی افزود: طی سه سال اخیر یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در این خصوص به استان پرداخت شده که در سال ۱۴۰۳ به ۲ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی گفت: سهم لرستان از خط اعتباری ۲۰ هزارمیلیارد ریالی حوزه تعاون سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حدود ۴۶۰ میلیارد ریال بوده که ۲۶۰ میلیارد ریال آن پرداخت و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز عقد قرارداد شده است.

نیاز لرستان به سرمایه گذاری بخش خصوصی

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز گفت: مردم و افکار عمومی منتظر هستند طرح های نیمه فعال وزارت کار و واحدهای جدید وارد مدار و احداث و صنایع تعطیل شده احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزودسرمایه گذاری بخش خصوصی در قسمت هایی از استان وجود ندارد که نیاز است با همکاری وزارت کار و هیات دولت در خصوص ایجاد مشوق ها یا سرمایه گذاری هلدینگ های دولتی ورود پیدا کنند.

وی خواستار حل مشکل سهام عدالت برخی بازنشستگان در استان شد و تصریح کرد: همچنین تعداد بیمارستان های لرستان محدود است که تزریق اعتبار برای این توسعه طرح ها و تسویه مطالبات پزشکان ضروری است.

مصارف بانکی لرستان بیش از منابع است

استاندار لرستان نیز اظهار داشت: منابع بانکی استان ۵۵ و مصارف آن ۶۲ هزار میلیارد تومان است ولی همه باید به هر شکل ممکن برای توسعه منطقه کمک کنند.

فرهاد زیویار با تاکید بر نیاز ویژه مناطق غربی استان به توسعه و سرمایه گذاری افزود: لرستان مانند استان های صنعتی پشتوانه بانکی و سرمایه گذاری ندارد اما همه خواستار و آماده خدمت هستند.

در این جلسه ۶۵ مصوبه قبلی حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بیشتر آنها شامل مصوبه سفر ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان بود ، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تصمیم نهایی برای تامین اعتبار یا اقدامات اداری آنها به زودی اعلام شود.

سفر به دورود، ازنا و الیگودرز برنامه روز یکشنبه سید صولت مرتضوی در لرستان بود و دوشنبه ۲۳ بهمن ماه نیز برای بازدید از طرح های این وزارتخانه به دلفان و سلسله سفر می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار