ف گلپایگانی

جشنواره فیلم فجر ۴۲ رسما افتتاح شد/ احیای یک «مراسم» پس از ۴ سال

مراسم افتتاحیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی امشب برگزار می‌شود که طی چهار دوره اخیر این رویداد، آیین افتتاحیه به‌صورت مستقل برگزار نمی‌شد.
کد خبر : 13567
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
جشنواره فیلم فجر ۴۲ رسما افتتاح شد/ احیای یک «مراسم» پس از ۴ سال

مراسم افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی شامگاه چهارشنبه – ۱۱ بهمن ماه- با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید در تالار وحدت برگزار شد.

این مراسم با تاخیر ۴۶ دقیقه‌ای در ساعت ۱۹:۱۶ آغاز شد و پس از اجرای یک پرفورمنس، این مراسم با اجرای محمد سلوکی به کار خود ادامه داد.

سلوکی بیان کرد: درود بر همه عاشقان، هنرمندان و ایران دوستانی که در همه اعصار و قرون هر آنچه داشتند برای این خاک هدیه کردند. سلام ویژه به همه هنرمندان و سینما دوستانی که تمام تلاش خود را برای این فرهنگ و سرزمین به کار می‌برند. امیدوارم این دوره از جشنواره به همه خوش بگذرد.

سینمای ایران ناامید و سیاه نما نیست

سپس مجتبی امینی دبیر این رویداد روی صحنه آمد و بیان کرد: به افتتاح چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خوش آمدید، آغاز دهه فجر را خدمت همه تبریک می‌گویم بهانه این گردهمایی و سرور جمعی، سینمای شریف و اخلاقی ماست، سینمایی که پس از پیروزی انقلاب از نو متولد شد و امروز شاهد درخشش آن هستیم سینمایی همچون سرو بالا بلند، پرسشگر و جوینده و مطالبه‌گر است اما ناامید و سیاه نما نیست سینمای همه مردم ایران.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: در ۱۰ روز آینده ضیافتی پرشور چشم به راه است، فیلم‌های کمدی، خانوادگی، دفاع مقدس و …‌ روی پرده می‌رود این گوناگونی کم‌نظیر است در بخش بین‌الملل بیش از هفتاد کشور همراه ما هستند و چهره‌های مختلفی حضور خواهند داشت خالق این چشم انداز خانواده سینمای ایران است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار