فوتبال جام ملت‌های آسیا؛ صعود یوز‌های ایرانی به جمع ۸ تیم برتر

مهدیه بحرالعلوم

فوتبال جام ملت‌های آسیا؛ صعود یوز‌های ایرانی به جمع ۸ تیم برتر

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل سوریه راهی مرحله یکچهارم پایانی مسابقات جام ملت های آسیا شد.
کد خبر : 13558
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
فوتبال جام ملت‌های آسیا؛ صعود یوز‌های ایرانی به جمع ۸ تیم برتر

به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در دیدار پایانی مرحله یک هشتم پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب چهارشنبه تیم ملی ایران در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه برابر تیم ملی سوریه به میدان رفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (امید ابراهیمی ۶۳)، علیرضا جهانبخش (علی قلی زاده ۷۴)، مهدی قایدی (محمد محبی ۶۳)، مهدی طارمی و سردار آزمون(کریم انصاری‌فرد ۸+۹۰ )
سرمربی: امیر قلعه نویی
ترکیب سوریه: احمد مدنیه، ثائر کروما، ایهم اوسو، موید العجان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، ایزاکیل العلم، محمود الاسود (پابلو صباغ ۵۸)، عمار رمضان (فهد یوسف ۸۶)، ابراهیم هیسار و عمر خربین (علا الدالی ۸۷)
سرمربی: هکتور کوپر
ایران ۱ (۵) سوریه ۱ (۳)
داور: جونگ‌هیوک کیم از کره جنوبی
کارت زرد: شجاع خلیل زاده، علیرضا بیرانوند، سعید عزت اللهی، محمد محبی و  مهدی طارمی از ایران و محمود الاسود و ابراهیم حصار از سوریه
کارت قرمز: مهدی طارمی از ایران
گل ها: مهدی طارمی (دقیقه ۳۵) برای ایران و عمر خربین (دقیقه ۶۳) برای سوریه

لحظات حساس:

 

در دقیقه ۷ سردار آزمون با پاس بین مدافعان سوریه در موقعیت خوبی قرار گرفت اما ضربه او با پای دروازه‌بان مهار شد و سردار روی ریباند دوباره به توپ ضربه زد اما این بار داخل چارچوب جای نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸ بازی، عمر هیسار روی یک توپ بلند در داخل محوطه جریمه ایران برخورد سنگینی با شجاع خلیل‌زاده داشت که باعث شد مدافع ایران با سر به زمین بخورد. به همین دلیل کیم جونگ هیوک، داور بازی بلافاصله گروه پزشکی ایران را فراخواند تا به وضعیت خلیل‌زاده رسیدگی کنند. البته خلیل‌زاده در این صحنه به سرعت از زمین بلند شد و پس از بررسی گروه پزشکی به زمین بازگشت تا در شرایطی که تیم‌ملی با کمبود مدافع مواجه است، یک مدافع دیگرش را هم از دست ندهد.
در دقیقه ۲۵ مهدی قایدی از نزدیکی محوطه جریمه با ضربه زمینی شانس گلزنی خود را امتحان کرد که با واکنش احمد مدنیه یک ضربه کرنر به سود ایران به دست آمد.
دقیقه ۲۷ پس از دفع ضربه کرنر ایران توسط مدافعان سوریه، ضربه احسان حاج صفی از نزدیکی محوطه جریمه در دستان مدنیه قرار گرفت.
دقیقه ۳۱ مهدی طارمی در مسیر دریافت ارسال علیرضا جهانبخش به داخل محوطه جریمه بود که با خطای ایهم اوسو روی زمین افتاد و ضربه پنالتی به سود ایران اعلام شد.
نخستین گل ایران در دقیقه ۳۵ روی ضربه پنالتی مهدی طارمی به ثمر رسید و ضربه او برخلاف جهت شیرجه دروازه‌بان سوریه وارد دروازه حریف شد.

در دقیقه ۴۴ سردار آزمون روی ضدحمله به توپ رسید و به خوبی وارد محوطه جریمه شد اما در ارسال پاس نهایی کنترل خود را از دست داد و توپ را به مدافع حریف واگذار کرد.

نیمه دوم
در دقیقه ۴۶ روی ارسال به محوطه جریمه ایران، احسان حاج صفی و بازیکن حریف با هم برخورد کردند که کادر پزشکی دو تیم به سرعت وارد زمین شدند. این دو بازیکن پس از لحظاتی بدون مشکل مورد مداوا قرار گرفتند و به بازی ادامه دادند.
در دقیقه ۵۲ سردار آزمون در موقعیت تک به تک به دروازه‌بان سوریه قرار گرفت که ضربه او مهار شد و دوباره به توپ رسید، اما ضربه او این بار در نزدیکی ورود به دروازه توسط مدافع حریف دور شد و یک ضربه کرنر به دست آمد. این ضربه کرنر توسط رضاییان ارسال شد و در آستانه ورود به دروازه بود که مجدد توسط یکی دیگر از مدافعان سوریه دفع شد.
در دقیقه ۶۱ ارسال پشت مدافعان ایران با اثرگذاری اشتباه شجاع خلیل زاده همراه شد و پابلو صباغ در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت که خطای علیرضا بیرانوند روی این بازیکن موجب شد یک ضربه پنالتی به سود سوریه اعلام شود.
در دقیقه ۶۴ عمر خربین پشت ضربه پنالتی حساس ایستاد و موفق شد برخلاف شیرجه علیرضا بیرانوند گل تساوی را وارد دروازه کند.
در دقیقه ۶۸ پس از چند حمله ایران روی دروازه سوریه، علیرضا جهانبخش فرصت خوبی برای شوتزنی داشت که ضربه زمینی‌اش را به سمت دروازه فرستاد، اما دروازه‌بان به راحتی آن را در آغوش گرفت.
در دقیقه ۸۰ علی قلی زاده پس از پاسکاری با مهدی طارمی در موقعیت تک به تک با مدنیه قرار گرفت، اما این دروازه‌بان دوباره موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد و توپ را دفع کرد.
دقیقه ۸۴ سردار آزمون روی ارسال بلند به محوطه جریمه با ضربه سر دروازه سوریه را تهدید کرد که ضربه او در دستان دروازه‌بان قرار گرفت.
دقیقه ۱+۹۰ بازی مهدی طارمی برای جلوگیری از ضدحمله سریع سوریه روی بازیکن حریف خطا کرد و با دریافت دومین کارت زرد از زمین بازی اخراج شد.

دقیقه ۶+۹۰ علیرضا بیرانوند دروازه ایران را نجات داد و موفق شد ضربه خطرناک مهاجم سوریه را دفع کند تا مانع از به ثمر رسیدن گل برتری حریف شود.

 

بازی در پایان ۱۰ دقیقه وقت های تلف شده با تساوی یک به یک به پایان رسید تا رویارویی دو تیم در دو وقت پانزده دقیقه اضافی ادامه پیدا کند.

 

در نیمه نخست وقت‌های اضافه هیچ اتفاق خاصی رخ نداد.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه نیز، اتفاق خاصی رخ نداد تا در نهایت ضربات پنالتی تیم برتر و صعود کننده به یکچهارم را مشخص کند.
در ضربات پنالتی، انصاری‌فرد، رضائیان، ابراهیمی، ترابی و حاج‌صفی تمامی پنالتی‌های ایران را گل کردند و بیرانوند دروازه بان کشورمان هم به خوبی ضربه فهد یوسف را مهار کرد تا تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری ۵ به ۳ در ضربات راهی مرحله یکچهارم پایانی جام شد.
شاگردان قلعه نویی شنبه ۱۴ بهمن ماه برای صعود به نیمه نهایی مقابل ژاپن به میدان خواهند رفت.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار