مهدی آل کثیر

مدیر کل کار لرستان خبر داد؛ اعطای مجوز فعالیت 5 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز دانشگاهی علمی کاربردی استان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از اعطای مجوز فعالیت 5 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز دانشگاهی علمی کاربردی در سطح استان خبر داد.
کد خبر : 13283
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

به گزارش کاتنا ، سید فرهاد ناصری نیا در نشست هم اندیشی با رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان به تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه و معاونت اشتغال وزارت کار اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین راه برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیل دانشگاهی  مهارت‌آموزی است که در این زمینه تلاش داریم با همکاری سایر نهادها و دانشگاه های استان از جمله دانشگاه علمی کاربردی این موضوع محقق شود.

وی به ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی استان در راستای ارائه مهارت های علمی و حرفه ای لازم به دانشجویان متناسب با بازار کار لرستان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با توانمندی خوبی که از نظر تئوری و علمی دارد می تواند با زمینه‌سازی موثر برای حضور و نقش‌آفرینی نیروی انسانی کارآمد و دارای مهارت در بازار کار استان از طریق آموزش و سنجش شایستگی شغلی برای دانشجویان و علاقمندان زمینه لازم را برای ایجاد شغل فراهم کند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: در راستای این تفاهم نامه تاکنون 5 مجوز فعالیت دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی به مراکز علمی کاربردی که سه مجوز مربوط به شهرستانهای پلدختر، دورود و سلسه بوده و دو مجوز مربوط به شهرستان الیگودرز می باشد کهبرا این اساس این دانشگاه  فارغ التحصیلان خود را جذب بازار کار خواهد کرد.

ناصری نیا تصریح کرد: دانشجویانی که در مراکز علمی کاربردی این دانشگاه فارغ التحصل می شوند می توانند با ثبت نام در این مراکز وارد بازار کار شوند.

وی در ادامه اظهار کرد : برای ایجاد اشتغال بایستی دانشگاه های استان، مهارت آموزی و نیاز بازار کار را اولویت اصلی خود قرار دهند تا فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند با مهارت ها و توانمندی های که بازار کار نیاز دارد به سمت اشتغال و کارآفرینی هدایت  شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار