ف گلپایگانی

پیش‌بینی کولاک برف، امدادگران ۱۰ استان را به حالت آماده‌باش درآورد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال احمر در ۱۰ استان بعد از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی کولاک برف خبر داد.
کد خبر : 13251
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
پیش‌بینی کولاک برف، امدادگران ۱۰ استان را به حالت آماده‌باش درآورد

بابک محمودی در این باره اظهار داشت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش رگباری باران، کولاک برف و احتمال بهمن، کاهش دما در ۱۰ استان کشور امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس این هشدار هواشناسی سه‌شنبه در گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و نوار غربی آذربایجان غربی، زنجان، شمال قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز شاهد این پدیده جوی خواهیم بود.

محمودی افزود: چهارشنبه نیز در استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز با بارش رگباری باران، کولاک برف و احتمال سقوط بهمن و کاهش دما مواجه خواهیم شد.

سازمان هواشناسی امروز یکشنبه نسبت به خطر یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف هشدار داد. بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه موجب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما خواهد شد.

این سامانه در مناطق سردسیر بارش برف، و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن را به همراه دارد.با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جا به جایی عشایر ضرورت دارد.

پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی در این شرایط جوی توصیه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار