ف گلپایگانی

پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: براساس مصوبه جدید شورای عالی بیمه در طرح خدمات درمان بیمه ای، پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که این مصوبه به زودی ابلاغ می شود
کد خبر : 13147
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰:۱۵
پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

دکتر باقر شهنی‌زاده روز پنجشنبه در حاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران در هتل المپیک درگفت و گویی افزود: آمار پوسیدگی دندان در کشور افزایش یافته است و دولت مصوباتی را در شورای عالی بیمه برای سنین کمتر از ۱۸ و بالاتر از آن تهیه کرده است و براساس طرح خدمات درمان بیمه ای، پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی افزود: مشکلات تغذیه ای و تامین بودجه درمان دندان ها باعث افزایش پوسیدگی در کشور شده است که باید غربالگری جدید و آمایش انجام شود تا در این زمینه نیز شاهد کاهش پوسیدگی دندان ها باشیم.

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی به دستاوردهای محققان ایرانی در بخش دندانپزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش های زیادی انجام شده که در زمینه دندانپزشکی موادی را تولید کنیم که در عرصه درمان موثر باشد، در زمینه تامین صندلی و یونیت و کمپرسور دندان پزشکی موفقیت‌های خوبی داشتیم و برخی شرکت های تولید کننده ایرانی از صادر کننده های مهم کشور هستند.

شهنی‌زاده تصریح کرد: تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور برای درمان دندان‌های خود به ایران می آیند چراکه در زمینه کیفیت درمان، موفق هستیم و این امر نشان دهنده فعالیت ارزشمند و ارائه خوب خدمات وزارت بهداشت برای خدمات با کیفیت است.

وی به کاهش مراجعه مردم به دندانپزشکان در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا یکی از بحران های جهانی بود که سلامت انسان ها را به خطر انداخت و مردم کمتر به دندانپزشکی مراجعه کردند که این مشکلات بسیاری را برای هموطنان ایجاد کرد.

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی درمورد محورهای پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی توضیح داد: در این کنگره آموزش آکادمیک و نقش آن در موفقیت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد،آموزش‌های علمی براساس استانداردها بوده که باید متناسب با روش‌های نوین در درمان و همچنین آموزش های به روز باشد.

شهنی‌زاده ادامه داد: در این کنگره آموزش‌های اصلی به عنوان روش‌هایی برای درمان موثر در دندانپزشکی مطرح و بررسی می‌شود.

پانزدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران (IGDA ۱۵) با عنوان «نقش آموزه های آکادمیک در موفقیت درمان» ۲۶ در هتل المپیک تهران گشایش یافت.

این کنگره تا ۲۹ دی ماه با حضور بیش از ۲۵۰۰ دندانپزشک عمومی از سراسر کشور و با ۲۰ امتیاز بازآموزی مداوم دندانپزشکان برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار