ف گلپایگانی

صنعت کفش ایران سهم سه میلیارد دلاری در بازارهای جهانی دارد

معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده صنعت کفش کشور، گفت: از بازار ۳۸۰ میلیارد دلاری صنعت کفش در دنیا، سهم صنعت کفش ایران سه میلیارد دلار است
کد خبر : 13032
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
صنعت کفش ایران سهم سه میلیارد دلاری در بازارهای جهانی دارد

سیدمحمد موسوی عصر سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، با اشاره به فعالیت بیش از ۳۳۰ صنعتگر دارای پروانه بهره‌برداری و ۱۰ هزار واحد صنفی صنعت کفش، گفت: طی سال گذشته ۸۳ میلیون دلار کفش از ایران به کشورهای دیگر صادر شده است.

موسوی با اشاره به صادرات ۶۳ میلیون دلاری صنعت کفش طی ۹ ماه امسال، اضافه کرد: در نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی قم بیش از هزار تاجر و فعال صنعت کفش از کشورهای مختلف دعوت شدند.

معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح وزارت صنعت در پیاده‌سازی کریدور سبز صادراتی، یادآور شد: دولت سیزدهم با تعاملات بین‌المللی و حضور پررنگ در معاهدات بین‌المللی مانند بریکس، شانگهای و اوراسیا زمینه مناسب صادرات به وجود آورده و در این شرایط تولیدکنندگان باید در مسیر افزایش تولید، کیفیت و برندسازی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازار اوراسیا سالانه بیش از ۳۷۰ میلیارد دلار واردات دارد که صنعت کفش ایران می‌تواند سهم خوبی از این ظرفیت داشته باشد.

موسوی گفت: در قالب طرح کریدور سبز صادراتی، مشکلات عمده تولیدکنندگان مانند تامین مواد اولیه، ارز و غیره برطرف خواهد شد تا صادرکنندگان دچار معطلی نشوند.

معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع خرد و خانگی در صنعت کفش، تصریح کرد: پیوند زنجیره تولید تا صادرات، شاه کلید رونق صنعت کفش ایران و ورود به بازارهای جهانی است.

وی همچنین گفت: استان قم جایگاه ویژه‌ای در صنعت و به خصوص صنعت کفش دارد به نحوی که هم اینک در واحدهای تولیدی این استان با کمبود کارگر روبه رو هستیم.

نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم تا ۲۹ دی‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برپا خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار