ف گلپایگانی

نگاهی دیگر به دیدار تیم ملی مقابل فلسطین؛ قلب ایران در «اجوکیشن‌سیتی» برای غزه تپید

حمایت ملی‌پوشان و هواداران کشورمان از مردم غزه و محکومیت کشتار زنان و کودکان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی، بازی ایران و فلسطین را به دیداری فراتر از فوتبال تبدیل کرد.
کد خبر : 12973
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
نگاهی دیگر به دیدار تیم ملی مقابل فلسطین؛ قلب ایران در «اجوکیشن‌سیتی» برای غزه تپید

بیش از 3 ماه از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه می‎‌گذرد؛ جنایتی که قلب‌های زیادی را در دنیا به درد آورده و این رژیم را در افکار عمومی جهان محکوم کرده است.

همزمانی جام ملت‌های آسیا با جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه، فضایی را به وجود آورده است تا جامعه فوتبال آسیا نیز همدردی بیشتری را با مردم مظلوم غزه به نمایش بگذارد. از اظهارنظر بازیکنان و مربیان تیم‌های مختلف کشورهای اسلامی و عربی گرفته تا حضور تماشاگران با پرچم فلسطین در ورزشگاه‌های قطر، همه و همه سبب شده است، جو دوحه ضدصهیونیستی و ضداشغالگری شود.

در این بین، بازی تیم ملی کشورمان برابر فلسطین در اولین رقابت در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، فرصت را فراهم آورد که این همدردی بیشتر و بیشتر به نمایش گذاشته شود تا دنیای فوتبال که دنیای ورزش و جوانمردی است، کشتار زنان و کودکان فلسطینی را با صدایی رساتر از همیشه محکوم کند.

از روی سکوها و نیمکت گرفته تا داخل زمین، شاهد لحظات نابی در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی در راستای فریاد زدن مظلومیت مردم فلسطین از سوی تماشاگران و ملی‌پوشان بودیم تا علاوه بر نتیجه پایانی که در زمین مسابقه رقم خورد، تیم ملی و تماشاگرانش، در انسان‌دوستی و حمایت از مظلوم هم سربلند ظاهر شوند.

چنین لحظاتی سبب شد تا جدال ایران و فلسطین در جام ملت‌ها به مسابقه‌ای فراتر از فوتبال تبدیل و فرصتی شود برای محکومیت جنایاتی که در این روزها و شب‌ها در غزه در جریان است.

 

از ویژه‌ترین صحنه‌های بازی با فلسطین می‌توان به شادی نکردن شجاع خلیل‌زاده پس از زدن گل دوم به فلسطین اشاره کرد که نشان از همدردی او با مردمی داشت که در ماه‌های اخیر زیر موشک‌باران صهیونیست‌ها هستند و از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند؛ همدردی با پدران و مادرانی که بر اثر آوار بمب‌های اسرائیلی، فرزندان چند ماهه و خردسالشان را از دست داده‌اند؛ همدردی با کودکانی که زیر موشک‌باران صهونیست‌ها پدران و مادرانشان را دیگر در کنارشان ندارند.

روی سکوها هم این حمایت پرشور بود و تماشاگران ایرانی یکشنبه‌شب در اجوکیشن‌سیتی خودشان را انگار یک فلسطینی می‌دانستند. به طوری که هم تیم کشورمان را تشویق می‌کردند و هم برای تیم ملی فلسطین هورا می‌کشیدند. همدردی و یکی بودنی که سبب شده است تا بسیاری از تماشاگران با دو پرچم به ورزشگاه بیایند؛ یک دست پرچم ایران و یک دست پرچم فلسطین تا فریاد بزنند که پشت مردم مظلوم غزه هستند و از رنجشان، رنج می‌برند.

 

همین صحنه‌های انسان‌دوستانه در زمین بازی و روی سکوها در دیدار ایران و فلسطین، مسابقه یکشنبه‌شب را فارغ از جوزدگی‌های سیاسی و عوض شدن جای ظالم و مظلوم، تبدیل به بستری برای تبلور انسانیت و دفاع از همنوع کرده بود. یک مسابقه برد- برد که در آن نه ایران و نه فلسطین، بلکه انسان‌دوستی برنده آن بود تا تیم کشورمان در اولین گام در جام ملت‌های قطر یک مسابقه خاص و ویژه را تجربه کند. جوی که مانند جام‌جهانی گذشته، امسال در روزهای برگزاری جام ملت‌ها هم در قطر پررنگ است و شاید فلسطین تنها کشوری در این مسابقات باشد که هواداران دیگر تیم‌ها نیز پرچم آن را در دست دارند و با شاگردان مکرم دابوب همدرد هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار