راه‌اندازی خط تولید اتوبوس برقی در استان مرکزی

مهدیه بحرالعلوم

راه‌اندازی خط تولید اتوبوس برقی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه شهرستان زرندیه گفت: خط تولید ماشین‌های برقی در این واحد صنعتی راه‌اندازی شده و اولین شرکت تولید کننده اتوبوس برقی با تایید استاندارد در کشور است.
کد خبر : 12940
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
راه‌اندازی خط تولید اتوبوس برقی در استان مرکزی

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا روز یکشنبه محمد یگانه مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم نوربیان کرد: در ابتدا این واحد صنعتی به تولید آلومینیوم اختصاص داشت و با سیاست‌های اتخاذ شده این ظرفیت با تغییر تولید به مونتاژ و تولید ماشین‌های برقی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سه کارخانه در کشور ماشین‌برقی تولید می‌کنند، عنوان کرد: برای تامین قطعات این ماشین‌ها با یک شرکت چینی با صادرات ماشین برقی به ۶۰ کشور، همکاری می‌شود که مورد تایید استاندارد اروپا است.

مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه شهرستان زرندیه اظهار کرد: طبق قرارداد با شهرداری تهران ۵۵۰ دستگاه اتوبوس برقی باید به این مرکز تحویل داده شود که البته تمایل به واردات نیز در این شهرداری وجود دارد.

یگانه خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری راه‌اندازی این خط تولید، پنج هزار میلیارد ریال است و در کنار تولید اتوبوس‌های برقی برنامه تولید موتورسیکلت نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تفاوت اتوبوس برقی که در این واحد تولید می‌شود با دیگر نمونه‌های مشابه در جنس بدنه است، به دلیل استفاده از آلومینیوم به جای فولاد در بدنه، عمر این اتوبوس‌ها ۲ برابر دیگر تولیدات مشابه است.

مدیرعامل شرکت صنایع قائم آلوم‌نور شهر مامونیه شهرستان زرندیه تاکید کرد: جایگزین شدن اتوبوس‌های برقی باتوجه به مشکل آلودگی هوا یک نقطه عطف محسوب می‌شود که البته برای تحقق این مهم نیاز است سازمان استاندارد جهت صدور تاییدیه و پلیس راهور جهت شماره‌گذاری پلاک همکاری داشته باشند.

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در مناطق مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند، این استان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین مرکز صنعت کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار