ف گلپایگانی

غول‌کشی و انتقام در زاگرب؛ آذرپیرا با شکست قهرمان المپیک طلا گرفت

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست قهرمان جهان و المپیک به مدال طلای مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب رسید.
کد خبر : 12829
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
غول‌کشی و انتقام در زاگرب؛ آذرپیرا با شکست قهرمان المپیک طلا گرفت

رقابت‌های رده‌بندی و فینال ۴ وزن پایانی مسابقات کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ پنجشنبه شب در زاگرب کرواسی برگزار شد.

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم این مسابقات امیرعلی آذرپیرا موفق به شکست کایل اسنایدر دارنده ۹ مدال جهانی و المپیک از آمریکا شد.

آذرپیرا در دیدار فینال در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل رادوسلاو باران از لهستان به پیروزری رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مایکل ماچیاولو از آمریکا را از پیش رو برداشت. آذرپیرا در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۷ از سد ایساک ترامبل از آمریکا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

آذرپیرا دارنده ۲ طلای امیدهای جهان در حالی امشب به طلای این پیکارها دست یافت که چند ماه قبل و در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در بلگراد در وزن ۹۲ کیلوگرم یا شکست برابر زاهید والنسیا از آمریکا مغلوب و از دور رقابت‌ها حذف زودهنگامی داشت. او بعد از جهانی بلگراد یا تغییر وزن دوباره به ۹۷ کیلوگرم آمد.

این دومین شکست کایل اسنایدر مقابل حریفان ایرانی خود است و سابقه شکست برابر محمدحسین محمدیان را نیز دارد.

همچنین در دیدار رده‌بندی این وزن کامران قاسمپور با شکست با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

قاسم‌پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ آووسایمان هابیلا از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ ابراهیم جیفتجی از ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار