مهدی آل کثیر

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد: تشکیل 105 شرکت تعاونی جدید در لرستان

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت : طی 9 ماهه سال جاری 105 شرکت تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی در استان تشکیل شد .
کد خبر : 12807
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

به گزارش کاتنا ، سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگاران ، با بیان اینکه تعاون به عنوان یک نهاد کاملا مردمی، می تواند با یک حرکت جمعی در توسعه اشتغال و اقتصاد موثر باشد ، اظهار کرد : مهمترین راه توسعه بخش اقتصادی استان و ایجاد اشتغال پایدار ، تقویت و گسترش طرحهای تعاونی به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است که باید با همکاری همه نهاد ها و دستگاه های اجرایی مرتبط مردم و به خصوص جوانان جویای کار را به سمت تشکیل شرکتهای تعاونی تشویق کرد .

وی با اشاره به اینکه تعاون دارای بخش های متنوعی است که می تواند منجر به جهش تولید شود ، افزود :یکی از مزیت های شرکتهای تعاونی فعالیت این بخش در همه عرصه های اقتصادی ، صنعتی ، کشاورزی ، تولیدی ، گردشگری و خدماتی است که اعضا با تجمیع سرمایه های خود بدون نیاز به کمک دولت یک واحد تولیدی کوچک و یا بزرگ را تشکیل و موجب رونق آن منطقه و استان شوند .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان ادامه داد : امسال با افزایش ثبت و تشکیل طرحهای تعاونی در استان ، 105 شرکت تعاونی با 4 هزار و 42 عضو و سرمایه گذاری بیش از 27 میلیارد تومان به ثبت رسیده که با بهره برداری از این واحدهای تعاونی زمینه اشتغال یک هزار و 826 نفر را فراهم می کند .

ناصری نیا بیان کرد: از مهم‌ترین راهبردهایی که در دستور کار داریم می‌توان به توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به ‌واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در جهت افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها اشاره کرد.

وی افزود : در این راستا طی 9 ماهه امسال بیش از 23 هزار نفر ساعت آموزش در حوزه های مدیریتی و توانمند سازی به تعاونگران استان ارائه شده است .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت فروش محصولات و تولیدات شرکت‌های تعاونی استان از طریق  صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: طی نه ماهه سال جاری تاکنون میزان صادرات انجام‌شده توسط شرکت‌های تعاونی استان  بالغ‌ بر 19  هزار و 338  دلار بوده که عمده این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده و از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار