ف گلپایگانی

دیدار ایران و امارات در بین بازی‌های جذاب مرحله گروهی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه رقابت‌های جام‌ملت‌های این قاره، ۵ بازی مرحله گروهی را برای تماشا پیشنهاد کرده که بازی ایران و امارات هم در بین آنها قرار دارد.
کد خبر : 12788
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
دیدار ایران و امارات در بین بازی‌های جذاب مرحله گروهی

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از روز جمعه ۲۲ دی‌ماه با برگزاری دیدار افتتاحیه بین تیم‌های ملی فوتبال قطر و لبنان در ورزشگاه لوسیل آغاز می‌شود. بر همین اساس سایت کنفدراسیون فوتبال در گزارشی ۵ دیدار مرحله گروهی را برای تماشا پیشنهاد کرده که در ادامه به مرور آن می‌پردازیم.

دیدار ایران و امارات در بین بازی‌های جذاب مرحله گروهی

قطر – لبنان

حدود یک سال پیش بود که ورزشگاه لوسیل میزبان فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر بود، دیداری که ۹۰هزار تماشاگر را به این ورزشگاه کشاند و حالا یک‌بار دیگر تمام نگاه‌ها به این استادیوم است تا دیدار افتتاحیه جام‌ملت‌های آسیا بین قطر و لبنان نظاره‌گر باشند.

قطری‌ها به دنبال آن هستند تا نمایشی قابل توجه را از خود به نمایش بگذارند، آنها در شرایطی وارد این رقابت‌ها می‌شوند که هدایت تیم خود را به مارکز لوپز اسپانیایی داده‌اند و او به تازگی جانشین کارلوس کی روش پرتغالی شده و باید دید عنابی‌ها توانسته‌اند خود را با تفکرات سرمربی جدید وفق دهند یا خیر؟

دیدار ایران و امارات در بین بازی‌های جذاب مرحله گروهی

اندونزی – ویتنام

اندونزی و ویتنام دو تیم از منطقه جنوب شرق قاره کهن هستند، آنها برای نخستین بار در ۵۲ سال گذشته در رقابت‌هایی تحت عنوان جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند. هدایت ویتنام بر عهده فیلیپ تروسیه است،‌ این سرمربی فرانسوی سابقه فعالیت در تیم‌هایی از جمله ژاپن، مراکش، قطر، ساحل عاج و نیجریه را در کارنامه دارد و این‌بار قرار است بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال ویتنام بنشیند.

اندونزی نیز در صدد است تا اعتباری برای فوتبال خود در سطح نخست آسیا پیدا کند هر چند آنها کار بسیار سختی در این مسابقات دارند. همگروهی با تیم‌هایی مانند عراق و ژاپن بدون شک برای آنها سخت و دشوار است و باید دید در نهایت این تیم جنوب شرق آسیا با چه نتایجی در جام ملت‌های آسیا روبه‌رو خواهد شد.

دیدار ایران و امارات در بین بازی‌های جذاب مرحله گروهی

ایران – امارات

مسوولان فدراسیون امارات در شرایطی تیم خود را آماده حضور در جام‌ ملت‌های آسیا کردند که هدایت این تیم را به سرمربی پرتغالی و سابق کره جنوبی سپردند. پائولو بنتو مربی باتجربه‌ای است که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی را برعهده داشت اما بعد از شکست سنگین ۴ بر یک مقابل برزیل در مرحله یک‌هشتم نهایی از سمت خود برکنار شد و حالا او با هدایت امارات به مصاف ایران می‌آید.

در آن سوی میدان تیم ملی فوتبال ایران هم با تغییراتی در راس کادر فنی خود پا به قطر می‌گذارد. هدایت تیم ملی فوتبال ایران بر عهده امیر قلعه‌نویی است، این برای سومین بار است که دو تیم در چهار دوره جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند و بدون شک دیداری جذاب و تماشایی خواهد بود.

دیدار ایران و امارات در بین بازی‌های جذاب مرحله گروهی

استرالیا – ازبکستان

استرالیا و ازبکستان سوم بهمن‌ماه در ورزشگاه الجنوب به مصاف هم خواهند رفت، دیداری که می‌تواند تکلیف تیم اول و دوم این گروه را مشخص کند. آنها پیش از این هم برابر هم قرار گرفته‌اند. در نیمه‌نهایی ۲۰۱۱ استرالیا موفق شد ۶ بر صفر به پیروزی برسد،‌آنها ۸ سال بعد به لطف مهار دو پنالتی از سوی سنگربان خود جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها را کسب کردند و باید دید رقابت دو تیم در این مسابقات چه پیامدهایی را به همراه دارد.

دیدار ایران و امارات در بین بازی‌های جذاب مرحله گروهی

عربستان – تایلند

عربستان در شرایطی پا به جام‌ملت‌های آسیا می‌گذارد که روی نیمکت تیم خود روبرتو مانچینی را می‌بیند. او که پیش از این هدایت تیم ملی فوتبال ایتالیا را بر عهده داشت توانست با این تیم به مقام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ برسد اما در راه رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ناکام بود. مانچینی در باشگاه‌های بزرگی از جمله منچسترسیتی و اینترمیلان مربیگری کرده است و اکنون سبزها امید دارند تا با او به افتخاری دیگر در فوتبال آسیا برسند.

آنها در جام‌جهانی قطر با هدایت هروه رنار شگفتی‌ساز شدند و ۲ بر یک آرژانتین،‌ قهرمان این دوره از جام را شکست دادند و حالا با مانچینی ۵۸ساله چالش جدیدی را پیش رو دارند. در آن سوی میدان هم ماساتادا ایشی ژاپنی به تازگی هدایت تیم فوتبال تایلند را بر عهده گرفته است و به دنبال آن است تا نمایش قابل قبولی را از خود و تیمش به نمایش بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار