مهدی آل کثیر

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد: بازنشستگی بیش از یک هزار 400 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : طی نه ماهه سال جاری امسال ، یک هزار و 468 کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند .
کد خبر : 12708
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

به گزارش  کاتنا ،  سید فرهاد ناصری نیا روز یکشنبه  هفدهم دیماه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در برخی  از کارخانجات و واحدهای تولیدی ، عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار روی سلامت کاررگان تاثیر می‌گذارد ، اظهار داشت : دولت برای این شرایط  قوانینی تصویب کرده که این قشر از کارگران از مزایای بازنشستگی بیش از موعد بهره مند شوند و در صورت داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و در صورتی که سوابق بیمه شده بصورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می تواند بازنشسته شوند.

وی به برگزاری جلسات دو کمیته بدوی و تجدید نظر برای بررسی درخواست کارگران برای بهره مندی از این مزایا اشاره کرد و افزود : در نه ماهه سال جاری 55 کمیته بدوی و 8 کمیته تجدید نظر با حضور اعضای این کمیته ها برگزار شد و تعداد یک هزار و 777 درخواست در کمیته بدوی و 277 درخواست در کمیته تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفت .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد : از درخواست های بررسی شده در کمیته بدوی امسال یک هزار 338 و در کمیته تجدید نظر 130 درخواست کارگران برای بازنشستگی بیش از موعد تایید شدند و برای اقدامات بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شدند

ناصری نیا  بیان کرد : برای اینکه اعضای کمیته های بررسی مشاغل سخت و زیان آور از نزدیک با مشاغل سخت کارگران آشنا شوند بازدید هایی بصورت فصلی از واحدهای اقتصادی و تولیدی استان انجام می گیرد تا رعایت عدل و انصاف جهت تایید مشاغل سخت کارگران متقاضی بازنشستگی بیش از موعد صورت گیرد .

وی افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد:کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط هستند.

ناصری نیا با بیان اینکه متقاضیان می توانند درخواست بازنشستگی بیش از موعد را در سامانهHttp//: SAKHT.MCLS.GOV.IR   ثبت کنند ، خاطر نشان ساخت : نتیجه بررسی و رأی صادر شده از طریق درخواست کننده قابل پیگیری و رصد می باشد و کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار