ف گلپایگانی

چهار میلیون تن کالا در قم جابه‌جا شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه، افزون بر چهارتن میلیون کالا از محورهای مواصلاتی این استان جابه‌جا شده‌است.
کد خبر : 12676
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
چهار میلیون تن کالا در قم جابه‌جا شد

محمد پورتیموی با بیان اینکه ۷۰ درصد راه‌های قم جنبه ترانزیتی داشته و سهم مهمی در حوزه جابه‌جایی کالا دارند، بیان داشت: استقرار ۶۰ درصد از صنایع مهم کشور در شعاع ۲۳۰ کیلومتری قم، نقش ویژه‌ای به محورهای این استان بخشیده‌است.

وی با اشاره به صدور مجوز استقرار شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در معادن قم، گفت: برای افزایش ضریب ایمنی تردد بار از معادن این استان ، مسیرهای حمل بار از معادن رصد و بهسازی شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نیز  افزون بر یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از راه‌های استان تردد کرده‌اند.

پورتیموری به موضع اعطای تسهیلات نوسازی ناوگان راهداری نیز اشاره کرد و گفت:‌ از محل تبصره یک قانون بودجه، ۲۳۱ میلیارد ریال برای بهسازی اتوبوس و مینی‌بوس به استان قم اختصاص‌ یافته‌است.

وی  دارابودن کارت هوشمند ناوگان فعال، میزان عملکرد و سن ناوگان را جزو مولفه‌های دریافت این تسهیلات ذکر کرد و گفت: رانندگان واجد شرایط با مراجعه به سامانه

www.t ۱۸.rmto.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۸، ۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس بهسازی شد و امسال تلاش می‌شود بیش از ۶۰ دستگاه بهسازی شود.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم – کاشان، آزادراه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم – گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم – سلفچگان – اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار