ف گلپایگانی

تحویل ۹۰ موتورسیکلت برقی به پستچی‌های پایتخت/ بهسازی بازار شهرستانی آغاز شد

تحویل ۹۰ دستگاه موتورسیکلت به اداره پست، جمع آوری ماهانه ۲۱۸ کیلوگرم پسماند الکترونیک و همچنین فراخوان پژوهش در حوزه زیباسازی شهری از مهمترین اخبار روز جمعه پایتخت است.
کد خبر : 1254
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
تحویل ۹۰ موتورسیکلت برقی به پستچی‌های پایتخت/ بهسازی بازار شهرستانی آغاز شد

به گزارش کاتنا و به نقل از ایرنا ،مدیرعامل سازمان ترافیک از آغاز طرح‌های ترافیکی دوستدار محیط زیست در تهران خبر داد و گفت: با توجه به تعدد موتورسیکلت‌های پست و تردد آنها در سطح شهر، تعداد ۱۰ دستگاه موتورسیکلت برقی در ماه گذشته برای تست و ارزیابی تحویل موزّعان پست شد.

مجتبی شفیعی ادامه داد: فردا نیز ۹۰ دستگاه موتور برقی دیگر تحویل پست می‌شود و تا پایان سال نیز، ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت دیگر پست پس از انجام هماهنگی‌های لازم با موتورسیکلت‌های برقی تعویض خواهند شد.

طول ۴۰ درصد سفرهای درون‌شهری تهران کمتر از ۵ کیلومتر است

وی با اعلام اینکه روزانه حدود ۲۰ میلیون سفر در کلان‌شهر تهران انجام می‌شود، گفت: از این میزان سفر، حدود ۴۰ درصد (هشت میلیون سفر)، طولی کمتر از پنج کیلومتر دارد و عمده این سفرها (غیر از سفرهای پیاده) با در نظر گرفتن شرایط محیطی و توپوگرافی می‌توانند به وسیله دوچرخه معمولی و برقی، اسکوتر برقی و موتورسیکلت برقی انجام شود.

شفیعی افزود: سیستم حمل و نقل اشتراکی اعم از دوچرخه، اسکوتر و موتورسیکلت برقی، می‌تواند نقش به‌سزایی در انجام جابه‌ جایی‌ های کوتاه ایفا کند و اساساً سرویس‌های اشتراک‌ گذاری در زیرمجموعه اقتصاد اشتراکی به افرادی که تملک وسیله‌ای مثل موتورسیکلت برقی برایشان اقتصادی نیست، کمک می‌کند تا با پرداخت هزینه سفر خود بتوانند از موتورسیکلت برقی یا اسکوتر برقی استفاده کنند.

توسعه موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقیِ اشتراکی در تهران

وی همچنین از ارزیابی فنی، آموزشی و ترویجی اجرای آزمایشی طرح موتورسیکلت‌ برقی اشتراکی در محدوده اراضی عباس‌آباد برای شهروندان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر آن، در این مدت نسبت به اجرای آزمایشی طرح اسکوتر برقی اشتراکی نیز در پارک لاله، پارک پلیس، اراضی عباس‌آباد، پارک چیتگر و دریاچه خلیج فارس برای شهروندان اقدام شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر اینکه اسکوتر برقی با ۲ کاربرد تفریحی و حمل و نقلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و طبیعتاً رویکرد تفریحی در مقایسه با رویکرد حمل و نقلی متفاوت است، خاطرنشان کرد: پس از اتمام مراحل ارزیابی فنی، آموزشی و ترویجی و امکان‌ سنجی اجرا، تجهیزات موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی اشتراکی برای استفاده شهروندان در سطح شهر تهران توسعه خواهد یافت.

بهسازی بازارچه شهرستانی در منطقه ۱۳ پایتخت

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: با توجه به قدمت بازارچه شهرستانی و درخواست‌ های شهروندان و کسبه، برنامه ریزی برای بهسازی این بازارچه آغاز شده است.

محمد هادی علی احمدی، گفت: در این راستا شهرداری منطقه ۱۳ و سازمان زیباسازی شهر تهران با هماهنگی و همکاری شرکت‌های برق، آب و فاضلاب و گاز برای نوسازی شبکه های برق، آب و فاضلاب و ساماندهی انتقال گاز اقدام کرده است.

وی افزود: همچنین مدیریت شهری در راستای ایمن سازی و تسهیل خدمت رسانی به شهروندان برای اجرای شبکه انتقال آب‌های سطحی، جداره سازی، یکسان سازی تابلوهای معرفی مشاغل، در ها و کرکره‌های صنوف از طریق سازمان زیباسازی شهرداری تهران وارد عمل شده است.

شهردار منطقه۱۳ اظهار داشت: در سالیان گذشته اجرای طرح‌های بهسازی در این بازارچه همواره از درخواست های شهروندان بوده که در این دوره عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

جمع آوری ماهانه ۲۱۸ کیلوگرم پسماند الکترونیک در منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ از جمع آوری ماهانه ۲۱۸ کیلوگرم پسماند الکترونیکی در غرب پایتخت با هدف کاهش پسماند های خطرناک محیط زیستی در غرفه های بازیافت خبر داد.

سید محمدرحیم مرتضوی گفت: در همین راستا اداره مدیریت پسماند منطقه ۹ در حال حاضر با استقرار مخازن ویژه در غرفه های بازیافت و آموزش و اطلاع رسانی توسط آموزشگران به طور تقریبی ماهانه ۲۱۸ کیلوگرم پسماند الکترونیک شامل (پمپ کولر آبی،پلوپز سوخته ،سیم و کیبورد رایانه و مواردی از این قبیل) از شهروندان تحویل گرفته می شود.

وی افزود: در این طرح شهروندان با مراجعه به غرفه های بازیافت محل سکونت خود می توانند پسماندهای الکترونیکی را تحویل داده و در مقابل وجه نقد دریافت کنند.

فراخوان پژوهش در حوزه زیباسازی شهری

سازمان زیباسازی شهر تهران جهت ارزیابی و انتخاب مجری واجد شرایط برای واگذاری پروژه های حوزه زیباسازی شهری فراخوان مطالعاتی و پژوهشی منتشر کرد.

با توجه به اهمیت مطالعات تطبیقی و پژوهشی در جهت بهبود کیفیت اجرای طرح های زیباسازی شهری، فراخوان ارزیابی و انتخاب مجری واجد شرایط برای واگذاری پروژه های مطالعاتی و پژوهشی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر شد.

بر اساس این گزارش موضوعاتی همچون امکان‌ سنجی و تدوین راهکارهای هوشمندسازی آذین‌ بندی‌های نوری (ریسه‌های نوری)، مطالعات تطبیقی وضعیت مجسمه‌های شهر تهران با چند کلانشهر جهان از جمله عناوین مطروحه در این فراخوان است.

از دیگر عناوین درج شده می توان به موضوع مطالعات تطبیقی وضعیت نقاشی‌ دیواری‌های شهر تهران با چند کلانشهر جهان، بررسی روش‌ های مشارکت در احداث و نگهداری سرویس‌های بهداشتی و همچنین موضوع شناسایی روش‌ های هوشمندسازی و ثبت مکانیزه تابلوهای صنفی شهر تهران اشاره کرد.

گفتنی است مهلت ارسال مدارک تا تاریخ ۲۴ اسفندماه سال‌جاری خواهد بود و از اشخاص حقیقی و حقوقی علاقه‌مند به همکاری دعوت می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر (اسناد فراخوان و …) به سایت سازمان زیباسازی به نشانی http://zibasazi.tehran.ir مراجعه کنند.

همچنین علاقمندان می توانند با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه- مدیریت مطالعات و پژوهش با شماره های ۹۶۰۴۴۴۶۴، ۹۶۰۴۴۱۷۰، ۹۶۰۴۴۴۲۷ تماس حاصل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار