موسوی

۴۴۰ واحد مسکونی حیاط‌دار در شهر سلفچگان قم ساخته می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط‌دار در سلفچگان گفت: ۴۴۰ واحد مسکونی در این شهر ساخته می‌شود.
کد خبر : 12270
تاریخ انتشار : جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱:۳۳
۴۴۰ واحد مسکونی حیاط‌دار در شهر سلفچگان قم ساخته می‌شود

حسین زنجیرانی فراهانی روز پنجشنبه اظهار کرد: موقعیت اقتصادی ویژه شهر سلفچگان و وجود تعداد قابل توجهی از کارگران که هر روز در مسیر قم- سلفچگان تردد می کنند اهمیت ساخت مسکن، استقرار دائمی و توسعه آتی این شهر را دو چندان می‌کند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

وی افزود: براساس آخرین گزارش گیری از سامانه نهضت ملی مسکن،درشهر سلفچگان حدود سه هزار و ۸۰۰ متقاضی اقدام به نام نویسی کرده اند که از این تعداد، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند.

وی در خصوص جزییات آن توضیح داد: سایت ۸۲ هکتاری سلفچگان، اراضی الحاق شده به شهر و در مجاورت شهر سلفچگان قرار دارد که در آن ۴۴۰ واحد مسکونی نهضت ملی به صورت یک طبقه حیاط دار احداث می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، عملیات احداث ۴۴۰ واحد مسکونی با اولویت بومی‌ها و ساکنین شهر سلفچگان به تازگی آغاز شده‌است و امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده عملیات اسکلت و سفت کاری آن به پایان برسد.

وی در پایان گفت: متراژ واحدهای مسکونی ۲۰۰ متر که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می‌دهد.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که سه هزار نفر آن در شهر زندگی می‌کنند.

سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار که در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد نیز به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی قم انتخاب شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار