موسوی

۳۷۶ هزار دام سبک و سنگین در قم مورد بازرسی سلامت قرار گرفتند

مسئول نظارت بر فراورده های خام دامی استان قم گفت: تا پایان آبان ماه‌جاری افزون بر ۳۷۶ هزار دام سبک و سنگین دراین استان مورد بازرسی و پایش سلامت قرار گرفتند
کد خبر : 12109
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
۳۷۶ هزار دام سبک و سنگین در قم مورد بازرسی سلامت قرار گرفتند

حسین ابراهیمی اضافه کرد: طی این مدت ۳۶۷ هزار راس دام سبک در کشتارگاه‌های استان پیش و پس از کشتار مورد بازرسی سلامت قرار گرفت که از این بین یک‌هزار و ۶۰۰ راس به وزن بیش از ۴۰ هزار کیلوگرم از چرخه عرضه خارج و معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت۳۱۲ راس دام سنگین نیز به وزن ۹۱ هزار تن بخاطر حساسیت بر روی مباحث سلامت ضبط و پس از تایید کارشناسان بهداشتی، معدوم شد.

مسئول نظارت بر فراورده های خام دامی استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مرغ و طیور نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال افزون بر ۶ میلیون قطعه مرغ در این استان مورد بازرسی سلامت قبل و بعد از کشتار قرار گرفتند که در نهایت حدود ۴۲ هزار قطعه، ضبط و معدوم شد.

ابراهیمی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه همچنین ۱۲۱ تن انواع فرآورده‌های دامی در سطح استان قم توقیف شده که از این بین ۷۵ تن معدوم شده‌است.

وی درپایان گفت: مردم هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه دام و فرآورده های دامی را با شماره تماس ۳۶۶۴۲۷۸۹ داخلی ۱۱۰ و ۳۶۱۲۳۴۵۷ در میان بگذارند، همچنین همشهریان می‌توانند پیام‌های صوتی خود را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ با دامپزشکی شهرستان و استان در میان بگذارند.

تماس با ۱۵۱۲ از طریق گوشی همراه بدون پیش شماره میسر می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار