ف گلپایگانی

توقف بدموقع استقلال در آستانه دربی؛ زور نکونام به تیم سابقش نرسید

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر باشگاه‌های ایران با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد.
کد خبر : 11884
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
توقف بدموقع استقلال در آستانه دربی؛ زور نکونام به تیم سابقش نرسید

تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال در مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ورزشگاه فولاد آرنا به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این دیدار را سید علی اصغر مومنی با کمک‌های محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی برعهده داشتند.

استقلال در شرایطی پا به این مسابقه گذاشت که تیم‌های پرسپولیس و سپاهان حریفان خود را شکست داده‌ و جواد نکونام دوست نداشت در بیرون از خانه امتیازی از دست بدهد تا فاصله‌اش با رقبا در صدر جدول کم شود.

فولاد خوزستان که در هفته‌های اخیر نتایج سینوسی را کسب کرده‌ است، در خانه به دنبال این بود تا نهایت استفاده را از میزبانی برده و بهترین نتیجه را کسب کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳: شوت آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی به خارج رفت.

دقیقه ۴: مهرداد محمدی قصد داشت شانس خود را برای گلزنی با ضربه آکروباتیک امتحان کند اما ضربه او جایی در چهارچوب نداشت.

دقیقه ۱۴: ابوالفضل جلالی با حرکت پا به توپ خود وارد محوطه جریمه فولاد خوزستان شد و در حالی که فرصت خوبی برای سانتر کردن داشت، تصمیم گرفت ضربه‌اش را روانه دروازه کند که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱: سانتر مهدی مهدی‌پور روی دروازه فولاد خوزستان با ضربه سر ایمان سلیمی همراه شد اما سینا مریدی آن را دور کرد.

دقیقه ۲۵: ارسال ابوالفضل جلالی از سمت چپ به مهدی مهدی‌پور رسید اما توپ روی پای این بازیکن نچسبید تا از این فرصت خوب استفاده کند.

دقیقه ۳۷: آرش رضاوند در پشت محوطه جریمه فولاد خوزستان فرصت خوبی برای شوت‌زنی پیدا کرد، شوت محکم این بازیکن با واکنش خوب کریستوفر کنت به کرنر رفت تا آه حسرت از نهاد استقلالی‌ها خارج شود.

دقیقه ۳۸: کرنر ارسال از سوی مهدی‌پور در تیر اول توسط گوستانو بلانکو قطع شد اما کریستوفر کنت با واکنش به موقع از باز شدت دروازه‌اش جلوگیری کرد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱+۴۵: واکنش عالی سیدحسین حسینی روی ضربه ایستگاهی علی شجاعی این اجازه را نداد تا دروازه تیمش باز شود.

دقیقه ۲+۴۵: استقلالی‌ها در ضد حمله فرصت مناسبی پیدا کردند. حرکت سریع بازیکنان آبی‌پوش باعث شد تا توپ به کوین یامگا برسد و ضربه این بازیکن با اختلاف کمی به خارج رفت.

دقیقه ۵۰: مهرداد محمدی در گوشه محوطه جریمه با یک چرخش دیدنی به سمت دروازه فولاد شوت‌ زد اما ضربه این بازیکن بین پس از برخورد به مدافع حریف به کرنر رفت.

دقیقه ۵۱: شوت مهرداد محمدی از پشت محوطه هجده قدم فولاد خوزستان در دستان کریستوفر کِنت فرار گرفت.

دقیقه ۶۷: ارسال خطرناک مهدی پور با ضربه سر آرمین سهرابیان به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: گوستاوو بلانکو در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت چکشی این بازیکن را کنت دفع کرد.

در دقایق باقیمانده نیز موقعیت چندانی روی دروازه تیم‌ها ایجاد نشد و در نهایت این بازی درگیرانه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد تا جواد نکونام ۲ امتیاز حساس را مقابل تیم سابقش در آستانه شهرآورد پایتخت از دست بدهد.

در حاشیه بازی

بازیکنان فولاد پیش از شروع مسابقه به سمت نیمکت استقلال رفته و با جواد نکونام به خوش‌وبش پرداختند.

پس از آنکه علی شجاعی روی آرش رضاوند مرتکب خطا شد، بازیکنان استقلال بابت خطاهای متوالی مدافع فولاد به سمت شجاعی رفتند و دو بازیکن با هم درگیر شدند. داور نیز به هر ۲ بازیکن کارت زرد نشان داد.

شجاعی در یک صحنه نیز با امید حامدی‌فر وارد چالش شد که این موضوع واکنش هواداران استقلال را به همراه داشت و به سمت بازیکن فولاد بطری آب پرتاب کردند.

پس از آنکه شجاعی در یک صحنه روی حردانی مرتکب خطا شد، نیمکت استقلال اعتقاد داشت که این بازیکن باید کارت زرد دوم را بگیرد.

پس از ارسال یک توپ روی دروازه فولاد، سینا مریدی در برخورد با یکی از بازیکنان استقلال به شدت از ناحیه ابرو و پیشانی آسیب دید و صورت او خون‌آلود شد.

پس از این صحنه، مریدی به شدت معترض بود و در شرایطی که به سمت نیمکت تیمش می‌رفت، مشغول فریاد زدن بود.

ایمان سلیمی در یک صحنه دچار مصدومیت شد ولی به بازی برگشت. در نهایت او در دقیقه ۴۲ قادر به ادامه مسابقه نبود و جایش را به کوین یامگا داد.

ترکیب فولاد خوزستان:

کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، محمد علی نژاد، سینا مریدی، شاهین توکلی، محمد خادمی منفرد، علی شجاعی(وحید حیدریه)، جفرسون سیلوا دوسانتوس، محمد عسکری، عادل ارغند و ساسان انصاری

ترکیب استقلال:

حسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی(کوین یامگا)، امید حامدی فر(جعفر سلمانی)، مهدی مهدی پور(سعید مهری)، آرش رضاوند، صالح حردانی، ابولفضل جلالی(زبیر نیک نفس)، گوستاوو بلانکو و مهرداد محمدی(آرمان رمضانی)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار