ف گلپایگانی

مردم قم از کاروان شهدای گمنام استقبال کردند

همزمان با ایام شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) پیکرهای پنج نفر از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس عصر پنجشنبه با استقبال پرشور و حماسی مردمر قم وارد این شهر مقدس شد.
کد خبر : 11829
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
مردم قم از کاروان شهدای گمنام استقبال کردند

پیکرهای مطهر این شهیدان جنگ تحمیلی که به‌تازگی تفحص و شناسایی شده‌اند، ابتدا به گلزار شهیدان بهشت معصومه‌(س) و مزار شهیدان مدافع حرم وارد، و پس از قرائت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، به صورت خودرویی به سمت باغ موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع مقدس قم انتقال پیدا کرد.

خودروی حامل این پیکرهای مطهر با عبور از مسیرهای مختلف به مقابل حرم حضرت معصومه‌(س) رسید و جمع کثیری از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت با ندای لبیک یا حسین و لبیک یا زینب(س) و با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی و تمثال‌های مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب از این شهیدان گلگون کفن استقبال نمودند.

 

پیکرهای این شهیدان، تا بیست‌وششم آذرماه و سال‌روز شهادت حضرت زهرا(س) در معراج‌الشهدای باغ موزه انقلاب اسلامی قم استقرار یافته و این مکان میعادگاه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

آیین تشییع پیکر مطهر این شهیدان گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار و طی آن در مکان‌های گوناگون به‌ویژه شهرک صنعتی شکوهیه، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و ۲ بوستان شهری به خاک سپرده خواهند شد.

قم‌ مدفن بیش از ۴۰ شهید گمنام است که در مکان‌هایی مانند آرامگاه بهشت معصومه(س)، روستای فردو، دستجرد، گلزار شهیدان امامزاده علی بن جعفر(ع)، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و بنت‌الهدی، دانشگاه قم، دانشگاه آزاداسلامی، پردیس فارابی، سپاه علی بن ابیطالب(ع)، شهرک مهدیه و پردیسان به خاک سپرده شده‌اند.

این شهیدان در سنین مختلف از ۱۶ تا ۴۱ سال بودند که در مناطق عملیاتی چون طلاییه، فکه، شلمچه و مجنون به شهادت رسیده‌اند.

۱۴ شهید هم در منطقه کوه خضرنبی‌(ع) دفن هستند که یکی از اماکن مهم زیارتی استان است.

قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی نموده و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم نیز دارد.

جمعیت ایثارگری قم حدود ۷۰ هزار نفر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار