مهدی آل کثیر

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد : تشکیل 61 تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی استان

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت :در هشت ماهه سال جاری 61 شرکت تعاونی در استان تشکیل شده است.
کد خبر : 11607
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

به گزارش کاتنا ، سید فرهاد ناصری نیا   در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سه هزار و 251 تعاونی فعال در استان وجود دارد اظهار داشت : این شرکتهای تعاونی که در بخشهای مختلف اقتصادی محصولات مختلفی را تولید و به بازرهای داخلی و خارجی عرضه می کنند با بیش از ۲۸ هزار نفر عضو در استان  فعالیت می کنند  و  زمینه اشتغال به کار ۴۲ هزار و ۱۸۰ نفر را فراهم کرده اند .

وی افزود : از این تعداد شرکتهای تعاونی در لرستان ، یک هزار و ۹۷۶ نفر در ۱۷۴ تعاونی روستایی و سه هزار نفر در ۳۸ شرکت تعاونی ویژه بانوان مشغول به کار هستند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به صادرات محصولات تولیدی این شرکتهای تعاونی به خارج از کشور ، بیان داشت: تولیدات ۱۰ تعاونی استان به ارزش ۱۶ هزار  ۶۵۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به خارج از کشور صادر شده است.

ناصری نیا افزود : تولیداتی مانند ماهی، سنگ، گلیم، فرش، سم و دارو توسط تعاونی های استان صادر می شود و مقصد ۹۹ درصد صادرات تعاونی های لرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی اظهار داشت: تعاونی های استان مشکلاتی از جمله عدم اعمال مشوق ها، نبود دفاتر امور گمرکی در شهرستان ها و مشکلات بدهی بیمه و مالیات برای صادرات دارند و برخی از آنها ترجیح می دهند صادرات خود را از طریق مبادی غیر مستقیم، با نام استان های مرزی و سایر برندها (نام تجاری) انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین اضافه کرد: امسال ۶۱ تعاونی جدید صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری با ۲ هزار و ۲۲۵ عضو در استان تشکیل شده که در صورت بهره برداری از این تعداد، یک هزار و ۲۸۱ فرصت شغلی ایجاد می شود.

ناصری نیا تصریح کرد: از مهم‌ترین راهبردهایی که در دستور کار داریم می‌توان به توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها به ‌واسطه ارائه آموزش‌های لازم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای و حرکت به سمت خودکفا شدن تعاونی‌ها، تلاش در جهت افزایش همکاری‌های بین‌بخشی و تأمین مشوق‌ها و منابع مالی موردنیاز تعاونی‌ها اشاره کرد.

وی افزود : در این راستا نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۵ نفر ساعت آموزش تخصصی در حوزه حقوق و مدیریت حرفه ای به منظور افزایش بهر وری، ارتقای دانش و تولید اقتصادی برای تعاونگران لرستان برگزار شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار