مهدی آل کثیر

معاون وزیر کشور ؛ در کشور بیش از ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام داریم که تکمیل آنها مبلغ هنگفتی را می‌طلبد.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت:در کشور بیش از ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام داریم که تکمیل آنها مبلغ هنگفتی را می‌طلبد.
کد خبر : 11601
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

به گزارش کاتنا ، مهدی جمالی‌نژاد در بازدید از ساختمان نیمه‌تمام استانداری لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساختمان ناتمام استانداری لرستان از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده و هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی این پروژه متوقف شده و سال‌های سال راکد مانده است.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه حیف است پروژه ساختمان نیمه‌تمام استانداری لرستان متوقف بماند، اضافه کرد: چنانچه امکان داشته باشد با سازمان برنامه و بودجه صحبت شود و یک مبلغی را برای فعال کردن این پروژه درنظر بگیرند. همچنین از محل مولدسازی می‌توان این ساختمان را به سرانجام رساند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: خیلی از کارهای اصلی این ساختمان نیمه‌تمام استانداری لرستان انجام شده و چنانچه اعتباری تخصیص داده شود تا کمتر از یکسال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام لرستان فعال شده‌اند و یکی از استان‌های پیشگام در فعال شدن پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد است.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه متاسفانه در کشور خیلی از پروژه‌ها که بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما متوقف شده‌اند؛ البته در لرستان پروژه‌هایی از این دست کم داریم، یادآور شد: در کشور بیش از ۸۰۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام داریم که تکمیل آنها مبلغ هنگفتی را می‌طلبد.

جمالی‌نژاد گفت: در لرستان پروژه‌های نیمه‌تمام اندک هستند که امیدواریم با تخصیص اعتبار بتوانیم آنها را به نتیجه برسانیم.

طرح نهضت ملی مسکن در اغلب نقاط کشور پیشرفت خوبی دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به آغاز طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم افزود: با توجه به اهمیت موضوع رییس جمهور شخصا در جلسات شورای عالی مسکن حضور یافته و عملکرد دستگاه ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه این طرح در بسیاری از استان‌ها از سرعت مطلوبی برخوردار است، بیان کرد: عملکرد ۱۰ استان در طرح نهضت ملی مسکن از پیشرفت مناسبی برخوردار نبود که در این راستا با استفاده از یک تیم قوی و بازدیدهای مکرر توانستیم عملکرد این استان‌ها را نیز به حد قابل قبولی برسانیم.

وی با قدردانی از عملکرد استانداری لرستان اظهار کرد: هفته دولت امسال بیش از ۳۰ هزار طرح عمرانی در کشور کلنگ زنی و افتتاح شد که در دو سه دهه اخیر بی‌نظیر بود اما به دلیل مظلومیت دولت بسیاری از این پروژه‌ها آن طور که باید و شاید به اطلاع مردم نرسید و لازم است که با برگزاری تورهای رسانه ای این طرح ها به مردم نشان داده شود.

تکمیل ۹۷۰ پروژه نیمه تمام در استان لرستان

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای اخذ مجوز ماده ۲۳ سد معشوره خاطرنشان کرد: استان لرستان دارای ۹۷۰ پروژه نیمه تمام و راکد بود که در ابتدای دولت سیزدهم، تکمیل بسیاری از این پروژه ها از جمله بیمارستان نیایش در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لرستان در سرانه‌های درمانی خیز مطلوب و مناسبی برداشته است، افزود: بخش خصوصی نیز برای فعال کردن سرانه‌های بیمارستانی استان همکاری خوبی را آغاز کرده و اکنون در کوهدشت، دورود و خرم آباد طرح های بیمارستانی فعال شده اند که در یک بازه زمانی یکساله پیشرفت فیزیکی ۲۳ به ۳۷ درصد این بیمارستان رقم کمی نیست.

جمالی نژاد اضافه کرد: با توجه به مباحث مطرح شده، شهرداری خرم آباد نوروز متفاوتی را برای گردشگران تدارک دیده است و امیدواریم که با اجرای این برنامه‌ها خرم آباد به جایگاه مطلوب برسد.

پادگان ۰۷ از میراث معنوی استان لرستان است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور هدف اصلی خود از سفر به استان لرستان را تعیین تکلیف پادگان ۰۷ به عنوان یک مطالبه عمومی ذکر کرد و گفت: پیشنهاداتی از جمله در نظر گرفتن بخشی از آن برای فضای عمومی، پیشبرد مشارکتی کار و یا قرار دادن بخش اعظم آن در اختیار مردم مطرح شده که پس از رایزنی با فرمانده نیروی زمینی ارتش، استانداری و شهرداری امیدوار هستیم که به نتیجه نهایی و مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه پادگان ۰۷ جزو داشته‌های ملی مردم لرستان است تصریح کرد: با توجه به اینکه این پادگان از جمله میراث های معنوی استان لرستان است، نباید دستخوش تغییرات شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار